Jump to content

Znerken

Gjest
  • Posts

    9
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    Vetikke
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Znerken's Achievements

Trehjulssykkel

Trehjulssykkel (1/6)

  1. Jeg liker virkelig ikke denne funksjonen, hvordan kan jeg skru den av for godt? På BMW kan man programmere minne på knappen, så når du skrur av/på bilen husker den om den var av eller på. Mulig på Ford også?
  2. Hadde på parkvarmeren i dag, og bilen var varm og fin når jeg satt meg i den. Dog ser jeg ikke at temperaturmåleren på motoren beveger seg? Den lå fortsatt på bånn når jeg parkerte bilen på jobb, altså etter å ha kjørt ca 10 min. Er -11 her nå, men hadde håpet motoren var litt varm når jeg satt meg inn i bilen. Nå har jeg ringt Ford, og ettersom bilen var varm innvendig betyr det jo selvfølgelig at kjølevannet også var varmt. I hvert fall 20+ grader. Det er jo bra, for motoren er vel mye mer happy å bli startet på denne temperaturen enn på 0 grader. Da fungerer tydeligvis alt som det skal :-)
  3. Så med maks ti minutter til jobb burde den ikke stå på?
  4. Da ser jeg bare fordeler med å ha på begge to så lenge det er kaldt ute. Jeg har kort distanse til jobb også, så motoren har nok godt av å være varm ved hjelp av dieselvarmer.
  5. Har selvfølgelig tenkt å bruke parkeringsvarmer, men spørsmålet mitt var om jeg skal la AUX stå på i tillegg? Den burde vel være så smart at den bruker mindre av AUX dersom parkeringsvarmer har stått på når jeg starter bilen, sammenlignet med om jeg bare lar AUX stå på? I så fall lar jeg selvfølgelig begge stå på. Det er to scenarioer her: Scenario en er at jeg setter meg i kald bil om morgenen, der kun AUX står på. Scenario to er at jeg setter meg i varm bil, hvor parkvarmeren har stått på, og AUX startes når jeg vrir om nøkkelen. Forstår jeg det riktig vil bilen i scenario to bruke mindre av AUX heateren når jeg nå kjører, siden parkeringsvarmeren har stått på på forhånd? Jeg har også forstått at AUX og parkeringsvarmer bruker samme dieselvarmeren, men at AUX er under kjøring og den andre er for å ha oppvarmet bil når man setter seg i bilen. I så fall er det vel logisk at dieselvarmeren brukes mindre under kjøring dersom den har stått på før man vrir om nøkkelen, samenlignet med om den kun starter når man vrir om nøkkelen?
  6. AUX heater øker forbruket fra 0.5-0.6 til 0.8
  7. Bruker den ikke veldig mye diesel når både AUX og parkvarmeren går hver morgen på vei til jobb for eksempel?
  8. Hey! Fått meg min første Ford og er meget fornøyd! Har et par spørsmål: Burde jeg ha på både parkeringsvarmer og AUX heater? Dersom begge er på, og bilen er varm på morgenen fordi jeg har satt på parkeringsvarmer, vil bilen fortsatt bruke AUX heater? Er klokkeslettet på parkvarmeren når den skal starte, eller når den skal være varm?
×
×
  • Create New...