Jump to content

kof

Gjest
  • Posts

    27
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    bergen
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Bosted
    Sotra

kof's Achievements

Sykkel

Sykkel (2/6)

  1. Hei Jeg vurderer salg av min transit mk1 da jeg rett og slett ikke har tid til å holde på. Bilen står delvis demontert, med blandt annet toppen som er skrudd av grunnet ventilsliping. Bilen startet og gikk før jeg demonterte og en ventil begynte å henge. Det som må gjøres er å montere toppen igjen, jeg har nye pakninger, og lakken er ikke så fin etter å ha stått i et fjellanlegg i 25 år. Blir en verdifull bil når den blir montert igjen. Er registrert som motorredskap 10500km der alle km er dokumentert Byttet registereim for noen uker siden Interiøret er helt og veldig fint. Link til info er her: http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/78414-1977-transit-mk1-lwb-lav-km/?do=findComment&comment=773378 Alle bud eller bytter taes imot, men ikke noe jeg må skru meg ihjel på Må ikke selges, så vrakpant er ikke et alternativ
  2. Har demontert toppen på min Transit 77mod med 2.4 Diesel. Skulle slipe ventilene idag, og så at det er sprekk i godset mellom alle ventilene Er også en liten sprekk fra den ene ventilen og nedover i selve toppen. Er som sagt en 77 mod, og motoren er kun gått 10500 km. Hva er det som gjør at det sprekker? Er det noen som har prøvd å fikse dette før? Er det i det hele tatt mulig? Alternativer er å bytte motor. Å få tak i ny topp tror jeg er ganske håpløst. Motorene har ikke så godt rykte på seg, så det er nok like greit å bytte. Så da lurer jeg på om noen vet om motorer som er noenlunde grei å få i? Hørt at 1991mod transit turbodiesel skal være et greit bytte. Er det veldig mye styr å bygge om bilen til bensin? Om motoren må byttes hadde det jo vært gøy å bygge noe gøyere enn 100 dieselhester
  3. Håper ikke den er knekt. Er sikkert like lett å bare bytte motor som det er å få tak i ny ventil hehe Satser på den bare henger litt. Har fått tak i nytt pakningssett til motoren som kommer neste uke, så det er bare å få av toppen og se hva som skjer
  4. Hei har et lite problem med en 1977 transit mk1 med 2.4 york dieselmotor. ene dagen gikk den fint og noen dager etter vil den ikke gå på tomgang, og den blåser ganske kraftig luft ut av luftfilter boksen. mistenker at en ventil eller no muligens står? Eller skjer ikke det da? noen som har andre ideer eller erfaringer?
  5. Glemte å skrive det, sorry Vi fant ut av det. Strammehjulet er jo nesten midt på motoren, men på baksiden er det et hulrom. Der gikk det faktisk en gjennomgående bolt. Vi måtte kappe hode av bolten for å finne ut av det.
  6. Hei Jeg hoder på å bytte registerreim på en 77mod Transit men vi har problemer med å få av strammehjulet. Bolten som holder strammehjulet går bare rundt men ikke ut. Når vi ligger press på hjulet kom det litt, men det går ikke av. Noen som har vært borti lignende før? Kan det være en mutter på baksiden? Den må jo i såfall være inne i motoren eller noe sånt. Haster litt da jeg får hjelp av folk som holder på som ikke bor her
  7. Hei Har fått fatt i en 1977mod Transit MK1 som kun har gått 10.500 km, som jeg sliter litt med å finne deler til. Noen som vet om nettsider eller butikker (helst i norge) som selger deler til gamle ford'er? Finner en del smågreier på Ebay, men ikke alt jeg trenger. Kverneland bil sliter også med å skaffe disse delene.
  8. Er registrert som 2seter, men det står førersete og "benk" i den nå (altså 3 seter til sammen) men dette ser helt originalt ut, så det håper jeg går fint. Baki er det bare et lasterom som jeg har sett. Ser det ernoen som har en liten benk baki, tror ikke det er i denne, men det er ikke nødvendig om det ikke er uansett
  9. bilen får jeg mest sannsynlig gratis, så det er jo bare å ta imot Skal høre med trafikkstasjonen når jeg får avklart "kjøpet" imorgen. Krysser fingrene for at jeg får beholde den som motorredskap hehe
  10. Hei Har sett litt på en 1977mod Ford Transit som er brukt som arbeidsbil for telekom montører før i tiden Den er registrert som motorredskap, og jeg lurer litt på hva dette innebærer. Slipper man EU-kontroll? er det noe spesielt med omreg? og hvordan er årsavgift og forsikring osv? Jeg finner veldig få til salgs av denne typen. Ingen i norge, og kun et fåtall på ebay. Er det en skjelden bil fordi den er dårlig? Noen Som har svar på noen av spørsmålene?
×
×
  • Create New...