Jump to content

stolsvik

Gjest
  • Content Count

    6
  • Joined

  • Last visited

About stolsvik

  • Rank
    Trehjulssykkel

Medlemsinfo

  • Bosted
    Rogaland
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt
  1. Hva heter den dieselrensen? Forte hva?
  2. Jeg synes det ser ut som at det er 1,5? Jfr. https://lovdata.no/static/SF/sf-20121101-1039-01-01.pdf side 35-37 Hva legger dere i en utblåsningstur / "tynes dritten ut av"? Kjøre i berg og daler med turtallet på rødt, i en 8 timers tur? Eller?
  3. Jeg fikk ikke mitt diesel-dråg gjennom EU'en, pga. opasitet. Det er litt mye svartrøyk når jeg kjører pedalen i gulvet. Det er punkt "8.2.2.2 Røyktetthet (opasitet) - punkt a" som har fått en 2'er. Her er link til Kontrollinnstruks (PDF-fil): https://lovdata.no/static/SF/sf-20121101-1039-01-01.pdf side 35-37 Punkt a sier "Røyktetthet (opasitet) overstiger nivået angitt på produsentens plate på kjøretøyet." - hvor er denne plata? Er det noen som vet hva grensen skal være på Mk3 2007? Bilen er første gang reg i 2007-02, så hvis de skulle fulgt punkt b istedet, så ville det vært under 1,5/m. Jeg fikk ikke vite hva tall de fikk for min - jeg må ringe og høre med dem. Har noen gode ideer her? Jeg har nettopp byttet olje og oljefilter - dette skal jo hjelpe, og jeg mener den ble litt bedre etter dette, men tydeligvis ikke nok.Er det noen quick-fixes?Jeg har lest om "EGR" i denne tråden: http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/64499-mondeo-tdci-ryker-veldig/ Den kan visst blendes? Hva er EGR, og hva betyr det å blende den?Hva må til om ikke dette hjelper? Kaste bilen?Tusen takk.
  4. Hæ? Hvor er dette? Det hadde jo vært gullfint. Mvh, Endre.
  5. Tusen takk for svar! Men er det sensoren for hele bilen - altså også temperatursensor inni displayet i bilen - eller er det kun for varmeren? Har også lest om at folk "tvangskjører" varmeren - vet du hva det innebærer? Trikser man temperatursensoren da? Du skulle ikke ha et bilde av hvor den saken sitter? Hvordan kommer man til den?
  6. Jeg har lest endel om at folk setter bryter på sin dieselvarmer/"kjørevarmer", slik at de kan kople den ut på korte turer. Det skulle jeg nok ha gjort for lenge siden, ettersom den nå aldri klarer å starte - den spruter ut hvit røyk, forsøker to ganger, og gir så opp. (Den tikker fint, og høres ut som en jetmotor når den drar på, så jeg tipper den er "coked up" inni - enten "atomizer screen" eller "igniter" eller lufthullene inni der som er tettet igjen?). Men hvordan kopler jeg den ut? Skal til PKK, og tipper de vil lage litt stress av at den røyklegger hele kvartalet mens de skal godkjenne den. Og så lenge den ikke funker overhodet, så må jeg bare få den koplet ut. PS: Modellinfo som Biltema koker opp på reg#: FORD MONDEO BWYFørstegangsreg: 20070214Sylindervolum: 1998Motorkode: HJBCEffekt (kW): 85PS2: Kan man ikke legge opp bilder direkte i forumet? Her er noen fra min Dropbox - først et med røyksky, og så et av sikringsboksen i motorrommet (er det noen av disse jeg kan rippe ut for å hindre varmeren fra å prøve å starte?).
×
×
  • Create New...