Jump to content

Jotun

Gjest
  • Posts

    9
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    Sandnes
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Jotun's Achievements

Trehjulssykkel

Trehjulssykkel (1/6)

  1. Det hjalp ikke med dyse bytte nei. Nå har de funnet ut at egr ventilen kommer med svikt av og til. Så kanskje de har knekt koden nå. Den dysa kan jo muligens være litt av årsaken til egr ventilens svikt?
  2. mekaniker skal nå ha sjekket ut dieselsystemet, så håper han har sjekket rørene da? Ble som nevnt byttet en dyse da den gav 20ml mer i retur enn de andre.
  3. Akei. Eg får alltid start på den, men den dør, for så å måtte kinne en stund gjerne med litt gass på start nummer 2.
  4. Det oppdaget du ved at du fant diesellekkasje på bakken?
  5. Glødesystem er sjekket. Og alle glødepluggene er byttet.
  6. Men én bil fra 2012 skal da starte som normalt i 5 kuldegrader?
  7. Det er byttet ihht service. Og skal også være sjekket i denne forbindelse.
  8. Startknapp. Ikke mulig å styre. Glødepluggene og systemet rundt de skal være sjekket og fikset.
  9. Hei. Mondeo 13 modell 140 hk 2.0... Begynte med at bilen døde rett etter start når det var ned under 5 pluss. Trodde det hadde noe med oppoverbakke, men skjer også på flate Glødeplugger ble byttet og problemet flyttet seg nedover temperatur skalaen. Nå er det tilfeldig føler eg. Den dør etter noen sekunder gange og av og til må vi kinne lenge før den kommer igang når vi starter den andre gangen. Men fellesbetegnelsen er kaldt vær. Aldri problemer med plussgrader lengre. Fikk tips om EGR ventilen, men kverneland endte opp med å bytte en dyse da den leverte for mye diesel. Synes det er litt rart at motoren må kinnes på start nummer to hvis dette er problemet? Noen som har opplevd noe lignende?
×
×
  • Create New...