Jump to content

Sierra Ghia

Gjest
  • Posts

    8
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    Kongsvinger
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Sierra Ghia's Achievements

Trehjulssykkel

Trehjulssykkel (1/6)

  1. Har hatt lyst til å lage en liten tråd men ble så vanskelig plutselig da photobucket ble «borte». Prøve Imgur kanskje.
  2. Hehe. Ja var oppe i Holmenkollen på møtet med jobben her om dagen. Sierraen skilte seg litt ut:) Har fått på Ghia baklykter nå og driver å fikser opp en cosworth grill så blir det enda litt mer harry:)
  3. Tusen takk for alle svar. Etter å ha stått ute i regn og i minusgrader i mørket og bannet to dager på rad så startet endelig Sierraen nå!! Rs1000 traff spikeren på hodet ser det ut som. Hadde ut rotor og skrapte av kontaktflatene på den og i fordelerlokket. Rengjorde litt i begge ender på ledning mellom coil og fordeler og så begynte plutselig motoren og harke litt før den dro i gang. Må kjøpe nye plugger/ledninger/fordelerlokk og rotor nå så blir den bra håper jeg. Fusker litt hvis man gir gass kjapt nå men regner med det kommer av utslitte tenningsdeler. Så ganske slitent ut kontakt punktene i fordeleren. Må sitere Clarkson nå: «and then we were rewarded with the most beautiful sound of all, the sound of life...»
  4. Kamhjul går rundt. Lurte litt på gnisten selv. Prøvde å ta av ledningen fra coil til fordeler og holdt mot jord og fikk en sterk blå gnist. Da jeg prøvde med en tennplugg virket gnisten svakere og gulaktig i fargen.
  5. Hei. Har en 86 sierra 2,0 ohc forgasser som har gått helt knirkefritt. Parkerte utenfor huset i går kveld uten å merke noe spesielt. Så da jeg skulle reise igjen i dag er det plutselig helt dødt. Starteren drar og drar, men ikke et slag fra motoren. Tok av bensinslangen til forgasseren og det kommer bra med bensin der. Tok av luftfilterlokket og så det kom en bra bensinsky hver gang jeg rørte gassen. Prøvde å med startgass i forgasseren men helt dødt. Tok ut en tennplugg mens samboer kjørte den på starteren og det var gnist på pluggen(som var våt av bensin). Så virker jo som den både har gnist og får bensin men ikke livstegn fra motoren. Skjedde helt plutselig uten noe som helst fusking i går. Alle tips mottas med takk!
  6. Hei. Er ny på forumet. Har noen fått godkjent ombygging fra 2,0 til v6 i nyere tid? Har allt av deler fra en 2,3 ghia som var veldig rusten/shabby som jeg skal driver og flytter over på en 86 2,0L. Dører/ledningsnett varselsystemer, interiør osv. Men har lyst på motoren også. Det blir ikke akkurat noen effektøkning å snakke om(114 mot 105hk) men er mye grommere lyd i v6'ern. Har vognkort på begge bilene. 2,0L totalvekt 1575, tillatt aksellast 750/900, egenvekt aksel 570/525 egenvekt med fører 1170. 2,3 totalvekt 1625, tillatt aksellast 775/900, egenvekt Aksel 650/570, egenvekt med fører1295. Har vært på det lokale vegvesenet men fikk ikke noe klart svar. Fikk bare beskjed om å sende inn en søknad. Har pratet med Ford men de kunne ikke hjelpe med noe dokumentasjon. Tanken er å flytte over motor/gear mellomaksel, framfjører og servo tannstanga. Da jeg regner på tallene ser jeg det blir 100 kg å gå på på framakslingen før fører og passasjerer legges til. Totalvekta blir værre da bilen med alle delene fra 2,3 ghia har egenvekt med fører på 1295+4 passasjerer a 75 kg =1595 kg. Totalvekt på 2,0 er 1575. Er dette bare å glemme? Må jeg ha dokumentasjon på at karroseriene er like?(som Ford ikke vil gi), kan vektene endres?, kan jeg redde vektproblemet på 20 kg ved å benytte simplere/lettere deler? Eks seter fra 2,0 osv... setter pris på alle svar ang beste fremgangsmåte.
×
×
  • Create New...