Alt er gjort etter boka. Kammer låst med 5mm jern, Timingmerke på veiv er ok, løsnet tannremhjul på kam for korrekt justering, spenner er OK. Dobbeltsjekket at TDC på sylinder 1 er i samsvar med merke, dvs på topp. Får bensin og sjekket at det er gnist på alle pluggger. Gått over alle kontakter og sjekket alle tilkoblinger til sensorer samt ohmet disse mot kontakten til ECU for å sjekke kabelbrudd. Sjekket spenning på alle 3 kontakter på coil mens pluggen er tilkoblet. Kamsensor og veivsensor er nye etter havariet. Alle andre sensorer har blitt byttet i løpet av vinteren, Trottelsensor, 2 temp sensorer, Luftmassemåler, temp innsug. I tillegg er alle vakumslanger byttet ut, Veivhusventilasjon er byttet samt pakninger til denne og til EGR. Også byttet alle sensorer til EGR systemet samt slanger. Ha i tillegg sjekket alle kontakter for korrosjon og smurt opp disse. Batteriet er fulladet. Har ikke fått tak i tenningspistol, men håper å ordne det i løpet av dagen. Kan da sjekke alle plugger samt hvor tenningstidspunkt ligger i forhold til hva det skal være. Skal også forsøke å sjekke funksjon på alle dyser. Etter å ha sveivet litt rundt på motor er det nok av uforbrent bensin på plugger, men ikke antydning til tenning selv om de er tørket og luftet sylindre. Bilen er sen 95 modell CLX 2.0 4x4 stv, blant de siste med OBD1. Gått som ei klokke frem til dette skjedde. Ikke vann i olje eller andre problemer etter havariet. Skal forsøke meg på å lese av koder ved hjelp av prøvelampe. Har fått tak i skjema for identifisering av koder.