Jump to content

Changis

Gjest
  • Content Count

    9
  • Joined

  • Last visited

About Changis

  • Rank
    Trehjulssykkel
  • Birthday 01/14/1983

Medlemsinfo

  • Bosted
    Rogaland
  • Medlemskort
    Kun digitalt

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  1. Er det noen her som kan hjelpe meg me hvilke ledninger jeg må koble meg innpå hvis jeg skal bruke universal fjernkontroll? Vet de skal kunne hentes fra bak hanskerommet der gem modulen sitter, men skulle gjerne visst fargekodene på kablene Noen her som kan hjelpe?
  2. Min kjære Melina Blue Puma bestod ikke EU testen, men har fortsatt fine deler som kan brukes. de største feilene er morkne bremseslanger, fjærer, venstre frontlykt er for matt og rust i kanaler og andre plasser. Motoren sviver fint, registerreim ble byttet på merkeverksted kort tid etter jeg kjøpte bilen i 2010 på ca 100k, da ble også pakninger byttet (ettersom merkeverkstedet dreit seg ut å klarte å knekke noe dypt nede i motoren) har originalfelgene. førerside setet har fått hull i siden der det gnisser når man setter seg inn og ut. bilen er kjørbar, men ikke eu godkjent. eu kontrollen er utført hos NAF. detaljert eu kontroll deles med seriøst interesserte. jeg kommer til å hive den ut på finn snart, men tenkte jeg kunne gi dere sjansen først om noen skulle være interesserte. står foreløpig på skilt. jeg føler bilen har for mange gode deler til å bare skrapes. KM: 145000 (bilen viser bare 5 tall så står bare 45k i dashbordet) VIN: WF0CXXGAECWY04107 (trykk for å se kjøretøyopplysninger) bilen står og kan besiktiges i Stavanger. pris 10000.- som den står mob. 46838198 (vennligst send sms først da jeg ikke alltid er tilgjengelig for å snakke)
  3. Ja, det viste seg at jeg hadde rett, det var slangen. her er hullet jeg fant: https://ibb.co/mM9qnz her er hullet på baksiden som verkstedet fant. https://ibb.co/g01mSz etter jeg fant hullet så begynte motoren å oppføre seg merkelig, jeg mistenker at jeg kanskje har "åpnet" hullene slik at mer luft fikk komme inn.. fordi på vei ut til verkstedet sluttet den ene sylinderen å fungere, å de på verkstedet mente at jeg trengte en ny tenncoil.. så nå har jeg en bil jeg kjøpte på fredag som jeg ikke kan kjøre før etter tirsdag når den må inn på verksted igjen. ettersom selgeren skrøt av hvor bra vedlikeholdt bilen var og at den var "nøkkelklar til å kjøre av gårde" så forventer jeg at de tar regninga, ellers hever jeg kjøpet
  4. Turtallet på focusen min ligger på 12-1400 stillestående, under kjøring kan turtallet krype opp mot 2-2500, merker den kan dra litt når jeg ruller i gir uten gass. den krangler ikke på å gå ned i turtall, men trykker jeg kløtsjen inn foran ett lyskryss så kan motoren ruse seg opp til 2-2500 før den synker tilbake til rundt 12-1400 når den stopper helt opp. selgeren sa at jeg mest sannsynlig bare trengte å kjøre den en stund så ville det gå seg til siden den hadde stått en liten stund før jeg kjøpte den. etter å ha googlet litt har jeg falt på følgende mulige årsaker/fikser: * en slange (kalt breather hose ) kan være lekk (dette kan virke som den beste forklaringen da jeg fant en som beskrev identisk problem og fikset det ved å bytte den slangen, men jeg klarer ikke finne slangen da jeg ikke er så bilteknisk, og videoer jeg finner på youtube er andre motorer eller layouts. * "throttle body" er sliten / må byttes * to slags "tomgangskalibreringer" fant en video som sa at du kunne kalibrere tomgang ved å kutte batteriet og tømme bilen for strøm og så kjøre den på tomgang i ca en halvtime, fant også en melding i ett gammelt Ford TIS program jeg fikk tak i da jeg hadde Pumaen som nevnte noe om en kalibrering hvor du kobler en datamaskin til og oppgraderer/stiller inn tomgang (dette er nok bare noe verksteder kan gjøre da det trengs spesial utstyr) før jeg går tilbake til selgeren så vil jeg gjerne forsøke å være sikker på hva som er galt så jeg kan få det fikset hurtigst mulig (er også en halvtimes kjøretur en vei for å komme ut dit) jeg er har mest troen på at den slangen kan være lekk, men hvor kan jeg finne den såkalte "breather" slangen på en 2002 1.6 zetec se Ford Focus? eller kan det være noe annet?
  5. Den har siemensboksen bak hanskerommet som skal styre dette (er denne jeg har dratt kabler utav for å prøve å nullstille og er den som er beskrevet som "hjernen" bak sentrallåsen) og originalnøkkelen kom med tre brytere.. Er det noen måte jeg kan verifisere dette på?
  6. Problemet er at jwg har forsøkt det.. utallige ganger og kombinasjoner.. problemet er at jeg aldri får pipet som betyr at du kan programmere nøklene.. jeg har forsøkt å trykke selv om jeg ikke får lyd også.. problemet virker å være selve sentrallås modulen i bilen og ikke nøkkelen.. låsen fungerer i seg selv som det skal men får ikke pipet uansett hva jeg forsøker.
  7. Hei, takk for svar. Har sjekka batteri og som beskrevet over har jeg tilogmed koblet til strøm mens den var demontert for å være sikker på at fjernkontrolldelen får strøm. Om elektronikken funker aner jeg ikke da jeg ikke kan måle om den sender signal når man trykker på knappen.. men har dette noe å si for om bilen vil inn i læremodus? Tenker om jeg f.eks. hadde kjøpt nye nøkler så hjelper det lite om bilen ikke vil programmere dem..
  8. forrige helg kjøpte jeg en 2002 MK1 Focus, det fulgte med to nøkler, en av dem med mulighet for å åpne og låse bilen. (tre knapper) jeg har fulgt utallige oppskrifter på nett, men det virker som om bilen ikke vil gå inn i læremodus. uansett hva jeg prøver så får jeg ikke lyden som sier at bilen er i læremodus, fjernkontrollen reagerer heller ikke) Sentrallåsen funker 100% ved manuell åpning/låsing Jeg har `siden Lørdag forsøkt følgende uten noen fremgang: * vridd nøkkelen fra 0 og I til II, 4, 6 og 8 ganger, har også vridd fra II til I og 0. (prøvd flere kombinasjoner) * prøvd med to forskjellige nøkler. (de to som fulgte bilen, en vanlig og en fjernkontroll) * Låst igjen og opp dørene fra innsiden før programmering, pluss prøvd med og uten setebelte. * Dratt ut alle pluggene på siemens boksen og ventet i 2-3 timer før jeg kobla tilbake igjen. * tatt av batteri og tømt bil for strøm for å resette ECU * bytta batteri i FOB * manuelt gitt strøm til FOB delen av nøkkelen i åpen tilstand for å vite med sikkerhet at den får strøm, fortsatt ingen reaksjon ved trykk på knappene. så untatt å måle om den faktisk sender ett radiosignal, så tror jeg ikke det er nøkkelen som er problemet. har sjekka alle sikringene i bilen, tilogmed sikring 63 som ligger superkrøkkete til, alle er hele. bilen piper om jeg lar lysa stå på når jeg åpner bilen, så det er ikke det at bilen ikke klarer produsere lyden.. jeg får også ett enkelt pip sporadisk når jeg vrir om nøkkelen med fører dør oppe, men siden dette er sporadisk og kun når døra er oppe, tror ikke dette har noe med læremodus og gjøre.. jeg er helt stuck, alle guidene sier at man skal vri nøkkelen å høre en lyd, men jeg får aldri lyden som skal indikere at bilen er i læremodus. er det noen her som har noen forslag til hva jeg kan gjøre?
×
×
  • Create New...