Jump to content

Marius M

Gjest
  • Posts

    14
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    Bærum

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Marius M's Achievements

Sykkel

Sykkel (2/6)

  1. Hei Ford-folk, Jeg har en S-Max der park heateren ikke varmer kupeen og da heller ikke tiner vinduene, dette er litt kjedelig med små barn etc. Det fungerte i fjor og da ble det godt og varmt på ganske kort tid. Jeg hører at "noe" starter og går i høyre hjulhus, men vifta inne i bilen går ikke. Jeg lukter heller ikke den diesel-lukta jeg mener jeg lulkta i fjor når park-varmeren gikk. Har ikke begynt å kikke på sikringer og slikt ennå, håpet å få litt input her for å kunne gå målrettet til verks. Det er også er parti på frontrutevarmeren som ikke tiner, et felt fra tak til panser, men slik var det i fjort også, så dette har nok ingen sammenheng. Er det noen varmetråder som er gått her og lar dette seg reparere? Jeg mener ruta ble byttet en gang av forrige eier. Håper på input! Mvh Marius
  2. Det er to typer olje på plata; svart olje fra mellom girkasse og motor (ca midten av paltea) og "blank" olje, helt ute ved venstre fremre hjulhus (drypp ned fra filteret).
  3. Pelte ned plata i dag og så at det henger et stort svart drypp nederst på girkassa og det ligger litt olje på oversiden av plata. Hvor kostbart er det å utbedre dette på verksted, sånn ca?
  4. Marius M

    Hva er dette?

    Bytta du filteret/filterhuset eller koplingen mener du? Få av koplingen fra filterhuset eller fra slangen/røret? Takk igjen for svar!
  5. Marius M

    Hva er dette?

    Jada, det er filteret til girkasseolja! Men det se ut til at det er koblingen i toppen som lekker, ikke overgangen mellom filterhus og gjengene. Er dette vanlig? Mvh Marius
  6. Marius M

    Hva er dette?

    Hei! Noen som vet hva dette er og hva som drypper ut? Dette er helt opp mot hjulhuset venstre foran, mellom girkassen og hjulhusplasten. Et filter av noe slag?
  7. Hei! Noen dumme spørsmål fra en fersk s-max-eier (MY2013); 1. Peilepinnen min er ikke lik som den/de som er vist i manualen. Jeg antar max og min utgjøres av det skraverte området på pinnen? Under det skraverte området er det ca 30mm med en dråpeformet tupp på enden. Over der skraverte området er det en liten forhøyning som går oppover langs pinnen på den gule plastbiten. Se bilde. Nivået ligger nå rett over det skraverte området, målt ca 15 min etter avskrudd varm motor. 2. Var en runde under med bilen på bukken. Tittet opp i det hullet i plata under motoren og så fremover. Da så jeg litt olje nederst på girkassa (?) og litt overfor der. Det så ikke ut som det lå noen dam på oversiden av den plata. Så vidt jeg vet har bilen ikke hatt behov for påfylling. Ser dette kjent ut for noen? Bør jeg gjøre noe med det? Mvh Marius
  8. Tusen takk for alle svar! Hva er fargene til vindusviskermotoren? Svart+svart? Finnes denne oversikten på nett et sted? Mvh Marius
  9. Ja, da vet jeg litt mer. Pelte ned gummien og så raskt at dette åpenbart har blitt reparert tidligere, tilsynelatende amatørmessig. Mange av kablene (de tykkeste) har en skjøt med krympehylse utenpå og alt var surret sammen i el-tape. Svart/hvit kabel har en skjøt som har fått brudd igjen. Sitter noen på et skjema og kan bekrefte at det er rutevarmen? Det er også tydelig at noen har pelt av de hvite/gule bitene som klipser gummien mot karosseriet, da noen av disse er skadet. Skal prøve å forhøre meg om pris i morgen. Noen som vet sånn ca? Finnes det en elektroniske delekatalog tilgjengelig på nett? Da er det vel skifte av kabelmatte som gjelder, av med taktrekk og dekslene i døra +++.
  10. Takk, skal se på det. Er ikke den gummistrømpa hel hele veien rund kablene, slik at den må "trekkes" av? Da må jeg jo av med dørtrekk og koble fra alle kontaktene i bakdøra etc. Så litt i går og det så ut som gummimuffa ligger bretta rundt en plastflens. Er det evt. et tilgjengelig sted etter releet jeg kan måle spenningen for å bekrefte at det kommer strøm ut dit? Takk for alle tips! Hvis noen vet noe om ca kost på verksted på dette så er det nyttig info. Mvh Marius
  11. Sjekket F23 på 25A og den var hel. Jeg hører også at det klikker i releet, så det kommer strøm bak dit. Hadde ikke tid til å knote med de klipsene for å få av dekselet (?) til F17 og F18 (central fuse box supply A og B). Hadde de vært røket ville jeg vel også hatt andre symptomer. Da kan det virke som brudd i gjennomføringen. Den gummistrømpa som sitter mellom karosseriet og døra virker veldig tight og den ser "hel" ut. Hvordan får man den av (og på) i ett stykke? Kan noen også bekrefte at man tydelig skal ser at duggen forsvinner etter noen min med varmeren på, så jeg ikke dummer meg helt ut og at den bare er veldig svak eller noe? Tøft, hva jobber du med der? Mvh Marius
  12. Fant denne; http://knigaproavto.ru/shemy/en/ford/galaxy/92-ford-s-max-fuse-box-diagram-20062015.html Ser ut som det er F23 som er bakrutevarmen, ja, 25A for 2013.
  13. Tusen takk for dette! Skal sjekke sikringen senere i dag. Leste noe om at det sitter flere funksjoner på releet, så hvis disse andre fungerer (husker ikke i farten hvilke funksjoner det var) så er det ikke releet. Og hvis det da heller ikke er sikringen så er brudd i gjennomføringen er åpenbar mulig synder. Hva er da løsningen? Lodde sammen? Kople sammen med kabelsko? Mvh Marius
  14. Hei! Er ny med Ford og ny på forumet. Har skrudd saaber i mange år, men aldri rørt en Ford. Etter mange år på saab-forum har jeg opplevd den utrolig store nytten et slikt forum kan ha og løse alle mulige små og store problemer. Har nå en 2013 S-Max som jeg nettopp har tatt i bruk. Jeg synes det ser ut som bakruteoppvarmingen ikke fungerer. Hvilken sikring sitter dette på? Hvor finner jeg sikringen? Er dette et vanlig problem? Hva pleier å være feilen? Håper på innspill! Mvh Marius
×
×
  • Create New...