Jump to content

FF10

Gjest
  • Posts

    6
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    Vestfold
  • Medlemskort
    Kun digitalt

FF10's Achievements

Trehjulssykkel

Trehjulssykkel (1/6)

  1. Hei Savner å ha en varebil og hadde tenkt å gå for en Connect fortrinnsvis diesel fra 2016 og opp. Men så er jeg i tvil om jeg skal gå for en automat. Mitt spørsmål blir da: hva er turtallet i drive ved 110-120 km/t. Er mye motorvei kjøring og liker lavt turtall på motoren som også sparer den for slitasje og drivstoff. To andre ting som er et must er cruise og fjernstyrt webasto. Forresten kan noen fortelle meg forskjellen på webasto, parkvarmer, ptc varmer? Det er vel ikke det samme? Tar imot erfaringer med stor takk
  2. Nå har jo ikke jeg tilgang til https://www.etis.ford.com/home/loginForm.do Det er det vel bare Ford personell som har Jeg legger ved tre bilder fra manualen jeg fikk tak i så kan du sammenligne. Det er side 2322, 2447 og 2448. Uansett så hjalp det meg å løse problemet da jeg nå har himmelsk deilig varme i bilen
  3. Det ble en dag med varme og så tilbake til utgangspunktet Lastet ned verkstedmanualen fra Tradebit.com som gutta på Ford bruker. Og det var til stor hjelp. Kort fortalt: Ta ut hanskerommet ved å løsne to plugger i bånn. Ta ut plastkanalen som blåser luft mot gulvet. Selve motoren sitter rett til venstre i høyde med hanskerommet. To torx skruer (tx20). Løsne ledningen. Ved montering så lønner det seg å føre venstre arm gjennom hanskerom åpningen og holde servoen på plass og skru med høyre unnenifra. Egentlig en veldig enkel jobb. Nå virker alt som det skal og jeg har perfekt varm luft i kupeen Motoren er den samme som på venstre side, delenr og pris lengre opp i tråden. NB! bildet med tekst er tatt via et speil.
  4. Problemet løst med ny elektrisk servo motor. Takk til Grcossie for input Til de som måtte få samme feilen så trengs det ikke å ta ut noen plast deksler men kun å fjerne plast kanalen (førersiden) som blåser luft ned mot gulvet for å komme til den ene skruen . Løsne to skruer (torx), el kontakt og et stag. Den nye servo motoren har nr 1S7H-19E616-BC. Prisen ble 1254,- inkl mva og 15% rabatt. Endelig varme i kupeen
  5. Takk Har vært inne på tanken. Holder på å demontere...det sitter en motor delvis høyt opp på venstre side der hvor rørene går. Regner med at det er den. Kommer med info når det er løst. Utfordringen så langt har vært å fjerne deksel uten å ødelegge de...varmet opp bilen innvendig først noe som hjelper i en kald garasje 😉
  6. Hei Har nettop kjøpt en 2010 Fiesta Titanium 1.6 tdi. Så langt fornøyd men sliter med innetemperaturen. Får ikke varmluft i dysene på dashbordet selv om jeg setter tempen på Hi. Har skiftet termostat og renset systemet og vet at det virker. Hadde nemlig god temp fra dysene en gang men ikke nå. Tror det er noe med sensorer o.l under dashbordet. Har kjørt tempen fra Hi til Lo og tilbake igjen og mener jeg hørte et lite knepp (er ikke sikker) den gangen den virket. Er det noen som har vært ut for det samme? Mulig dette kan være et problem på andre modeller også?
×
×
  • Create New...