Jump to content

gasolli

Gjest
  • Posts

    4
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    Inderøy, Trøndelag
  • Medlemskort
    Kun digitalt

gasolli's Achievements

Trehjulssykkel

Trehjulssykkel (1/6)

  1. Mange takk, da skal jeg gjøre et forsøk
  2. Skaffet meg lisens på forscan idag og prøvde å se om jeg fikk programmert clutch og gafler. Fant desverre ingen service prosedyrer for å gjøre dette under TCM, kun modul reset. Dette finnes kanskje under programmering, men må få koblet til bilen på ladestrøm før jeg beveger meg dit. Har du erfaring med at denne prosedyren har løst eventuelle problemer?
  3. Takk for tips, da mener du "reset adaptations"? Da skal jeg sette meg ned med forscan i kveld og gjøre et forsøk
  4. Hei! Har et stort håp om at det finnes noen kloke hoder her inne som kan hjelpe å peke meg i riktig retning, eventuelt noen som har vært borti samme feil tidligere. Har en 2011 140hk Mondeo med Powershift. For 1.5 år siden begynt girkassa å oppføre seg rart ved at den ble hakkete, slurte på clutchen før den brutalt koblet inn clutchen igjen, og etterhvert begynte den å koble ut et sett med gir (partall eller oddetall). Dette skjedde ca 2 ganger i måneden. Dette skulle Ford ha 45.000 for , for å skifte en aksel-sensor i kassa. 60.000 altså, med clutch-pakke skift. Det siste halve året har det ikke vært noe tull med girkassa med unntak av noe brå giring (kan vel delvis skyldes at jeg kjører i sport manuell). Derfor er jeg ikke i overkant bekymret over akkurat dette. Men: Siden rundt mars/april har bilen begynt å få noen nye symptomer: - Rykkete pådrag fra start. Opplevde senest i dag at bilen ønsket å være kenguru da jeg tok løst i 1. gir i en bratt bakke. (Slurte ikke på clutchen) - Turtallsnåla pendler opp og ned under kjøring. Mest merkbart ved konstant gasspådrag og akselerasjon. Pendler ca 100 rpm opp og ned. Når dette skjer hører jeg svak lyd som minner om en sportsbil som får ettertenning av bensin i eksosen (en slags dyp blafre-lyd) når turtallet faller. Dette skjer ganskje nøyaktig hvert andre sekund. Kan nesten føles litt som om noe fysisk holder igjen bilen, men glipper taket i et lite øyeblikk hvert andre sekund. - En del vibrasjon i bilen/motoren under akselerasjon, som føles som om den blir forverret i det øyeblikket turtallet faller. Ingen særlig merkbar vibrasjon under kjøring/ved konstant gasspådrag. - Fikk motorlampe for kort tid siden under hard akselerasjon, og mistet mye kraft. Kjørte 1km hjem og leste ut feilkoder, men ingen feilkoder relatert til motor lagret i ECU. Bilen startet normalt etterpå og ingen feilkoder siden. Har hatt bilen på verksted forå få satt en diagnose, men de klarte visst ikke annet enn å lese ut feilkoder. Fikk da til svar at det var en feilkode på girkasse. Samme feilkode som for 1,5 år siden, så jeg følte ikke det var særlig hjelpsomt. Har noen noe gode råd/ erfaringer å dele? Mange takk for alle svar, er litt i tvil om hva jeg skal gjøre
×
×
  • Create New...