Jump to content

Møbelpøbel

Gjest
  • Posts

    6
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    Oslo
  • Medlemskort
    Kun digitalt

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Møbelpøbel's Achievements

Trehjulssykkel

Trehjulssykkel (1/6)

  1. Får feilmelding om å skifte olje selv om oljen og filter nylig er byttet. Det skal være brukt riktig olje og filter. Når jeg fjerner Feilkode så kommer den tilbake på nytt etter en drøy mnd tid. Dette har skjedd 2 ganger. Lurer på om noen har en god forklaring? Finnes det en sensor som måler tilstanden på motorolje? I så fall hadde jeg blitt veldig glad for hjelp med lokasjon av sensors plassering i motor. Til info så virker bilen å gå bedre en på flere år. Siste reparasjoner er nye glødeplugger og høytrykkspumpe. mvh en hobby mekaniker.
  2. Har Feilkode PO184 og PO183. I følge Røhne og Selmer er det ikke mulig å skifte diesel temperatur sensor som skal sitte i dieselpumpe. Det kan virke som om beste alternativ er å skifte til ny pumpe. Ved demontering av gammel pumpe til ny pumpe lurer jeg på om det er noe spesielle ting jeg må ta hensyn til? For meg virker det rimelig greit å få tilgang samt å skru av pumpa, men lurer på om man må resette pumpe eller om det er andre nødvendige hensyn å ta? mvh Lars
  3. Hei😊 Er møbelsnekker som de siste årene har fått ny hobby som bilmekaniker. Årsaken er min S-Max som jeg har hatt i eie siden den var ny. Har blitt glad i bilen siden den har vært med på mye fine turer og opplevelser. Har til og med blitt røvet av en vakker kvinne i denne bilen😄. Sliter med å gi opp bilen, men lurer på om det er liv laga og fortsette. Trenger råd. Bør jeg kondemnere bilen? Status bil: Selv har jeg skiftet ut mye på denne bilen. Nye dempere og fjærbenslager samt fjær på forstilling. Nye hjullager foran og nye nedre bærearm. Det meste er nytt i forstilling med unntak av drivaksel. Et er også skiftet ut endel på bakaksel. Har også skiftet samtlige bremsekaliptere og ny dynamo. På profesjonelt verksted er det skiftet ut ny registerreim og clutch med svinghjul. Nåværende status: Feilkode P1335:00-6C EGR position sensor minimum stop performance. Jeg har nå skiftet EGR-ventil som i mitt innerste håp skal fikse de andre kodene. EGR skal kalibreres på proff verksted. Feilkode P0184:00-2C Fuel temperatur sensor A Circuit Intermittent failure. Feilkode P0183:00-28 Fuel temperatur sensor A Circuit High Input. Jeg sliter med å finne lokasjon til denne sensor. Hvis noen vet så gi gjerne tips😊 Feilkode P2002:00-EC Particulate Filter Efficiency Under Threshold - Bank 1 Feilkode 0200:00-68 Injector Circuit Error Håper det er noen som tar seg tid svare. mvh Møbelpøbel
×
×
  • Create New...