Jump to content

MartinBarkhald

Gjest
  • Posts

    10
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    Rognan
  • Medlemskort
    0

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

MartinBarkhald's Achievements

Sykkel

Sykkel (2/6)

  1. Nå er motor etc ihop, men trur det må justeres noe på tennings fordelern. Forrige eier sa idag at det kunne være det var feil der :/ Fikk ikke start men alt former tett å fint, så ikke til noe røyk iløpet av perioden den gikk på starteren. Eneste problemet for øyeblikket er at jeg ikke kan noen ting om justering av tenningsfordeler osv Sent from my iPhone using Tapatalk
  2. Takk, vet du noe om hvordan jeg evt kan skjekke vannpumpe. Kjølevesken i bilen var grumsete og brun i fargen. Samt innsiden av de fleste slanger, tenkte å gjøre dem reine[emoji1303] Sent from my iPhone using Tapatalk
  3. Long time no see, Etter 3,5 lange måneder på sjøen er jeg endelig under panseret igjen. bestemte meg for å grave meg nedover til topp-pakningene. Pakningene så litt shabby ut, under Høyre topp var det kjølevann i 2 cylindre. Har hatt ute å rengjort toppene å kikket etter sprekker, men ikke funnet noe, så håper det kunn er pakningen. Idag byttet jeg begge å satte på toppen igjen, Tar lang tid da YouTube er min beste fremgangsmåte[emoji28] men men, har gått fint til nå. Før jeg tok kveld idag fikk jeg akkurat på toppene og eksosportene, så fortsetter derfra imorgen. Så har jeg noen spørsmål: Før jeg tok bilen inn i garasjen igjen lot jeg den stå å gå seg varm, etter 15 min kokte det i kjølevesken. Er dette et kjent symptom på noe annet? Jeg har kjøpt meg trykkmåler til radiator/kjølesystem. Jeg fikk ikke satt kloa i utstyr for å bytte ventil-tetninger, så de er ikke byttet, var det en dårlig avgjørelse å ikke bytte de i samme slengen? Mvh Martin Mulig jeg starter en YouTube kanal imorgen å legger ut noen bilder og videoer Sent from my iPhone using Tapatalk
  4. Video Turbo aksling spinner fint, men motor ryker noe voldsomt, begynner å lure om toppakningen er dårlig. Men er veldig usikker http://cloud.tapatalk.com/s/63a093f2cdc7a/Test%202.mp4 Sent from my iPhone using Tapatalk
  5. [emoji1303] takk for svar, skal gjøre det Sent from my iPhone using Tapatalk
  6. Det var vanskelig å legge ved video. Usikker om den filen er åpn-bar av andre, måtte lage video om til en fil å sende. Om det ikke fungerer kan jeg se om jeg får til noe annet Sent from my iPhone using Tapatalk
  7. MartinBarkhald

    Video

    Har skjekket turbo aksling, den spinner fint. Men det ryker noe fryktelig. Begynner å lure om topppakningen er gåen. Men er usikker. På video er ikke noe form for PCV-ventil eller system oppkoblet, kan dette være problemet? http://cloud.tapatalk.com/s/63a08baf76da1/Test%202.mp4 Sent from my iPhone using Tapatalk
  8. Jaokay, skjønner. Jeg skal prøve meg forsiktig fram[emoji106] Kommer sikkert legge ut en video etterpå. Og tusen takk igjen! Sent from my iPhone using Tapatalk
  9. Tusen takk for svar! Jeg skal hive meg rundt å se på det. Samt lese meg litt opp på det du skrev mellom " " Når du sier "ta av oljefyllingslokket og skjekk om det fortsatt ryker" tenker du på eventuelt støv som blåses ut fra lokket? Eller? Beklager om jeg er litt tungforstått Sent from my iPhone using Tapatalk
  10. Hei, er en ungkar fra Nordland som kjøpte meg sierra for noen måneder siden. Som i seg selv ikke var i så god stand. Har byttet det meste jeg har erfaring med og turt å røre uten innsikt 2.9i (v6) med ettermontert borgwarner turbo 1989 mod Har problem med mye røyk når motoren går. Har mistanke om at PCV ventilen ikke fungerer. Men den var også blokkert da jeg kjøpte, Tror det hele kan skyldes overtrykk i veivhus. Dette er noe jeg kan lite om, men har lyst å lære Skulle veldig gjære hatt litt hjelp med å få fram en fremgangsmåte og tanke om hva som bør gjør Mvh Martin:) Sent from my iPhone using Tapatalk
×
×
  • Create New...