Jump to content

Hjalmar

Gjest
  • Posts

    5
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    Troms
  • Medlemskort
    Kun digitalt

Hjalmar's Achievements

Trehjulssykkel

Trehjulssykkel (1/6)

  1. OK grcossie, ser vel det nå, men når en er en novise på dette så er det ikke så greit. Fortsatt ingen som vet hvorfor en bruker slike tynne muttre?
  2. Oppdatering: Tilpasset et firkantjern slik at det passet med mutter. Ved hjelp av diger rørtang på firkantjernet og brekkjern som holdt navet i ro , kom mutteren løs. NB! samme tykkelse (3mm) på innerste mutter som på de andre tre.
  3. Hei Er i ferd med å bytte fjær på høyre side foran på min Ford Mondeo 2002-modell, men har støtt på et problem med navmutteren. Det er ikke bare en mutter, men 3 tynne utenpå den innerste. De tre ytterste er bare 3 mm tykke, den innerste har ca 5-6 mm dybde som feste for koppnøkkel og sitter som bare det. Noen som har vært borti dette oppsettet med flere muttre og hva er hensikten? Ønsker også tips om hvordan jeg skal få av denne mutteren. Bruker elektrisk slagmuttertrekker, men siden feste i mutteren er så lite, har det lett for å glippe. Har forsøkt å varme opp bare mutteren med varme fra propanflaske, men det har ikke gitt resultater. Blir vel for pinglete med propan. Ender vel med å skifte drivleddet....
  4. Min 2002-modell Ford Mondeo stasjonsvogn har en dieselvarmer som ikke virker. Første eier opplyser at den ble skiftet ut etter noen år og at den nye ble tregere mot slutten av hans eierskap (rundt 2020). Jeg får imidlertid ikke noe liv i den. Ut fra det jeg har sett mener jeg det er en Eberspacher Hydronic D5WZ dieselvarmer. Varmeren er styrt over CAN-busen, så får ikke forsøkt å starte den selv. Når utetemperatur er under +5 grader, kjølevæske under 75 grader og motoren går (D+ fra dynamo høy) skal den starte. Jeg har sjekket at den får +12 V på pin 1 på connector, men ikke kommet noe videre. Noen som har erfaring med feilsøking på disse og kan gi noen tips?
×
×
  • Create New...