Jump to content

Fordzuki

Gjest
  • Posts

    111
  • Joined

  • Last visited

About Fordzuki

  • Birthday 09/15/1965

Medlemsinfo

  • Bosted
    Ullensaker
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Contact Methods

  • Hjemmeside
    http://www.offroad.no/forum/index.php?showtopic=8462
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Bosted
    Ullensaker
  • Interesser
    Offroading...

Fordzuki's Achievements

Ford

Ford (5/6)

  1. Neida...den motoren bærer ingen tegn til å ha blitt angrepet av hverken teremitter, ekorn eller sandblåsere... Etter at den fikk nye plugger, fordelerlokk og rotor...så går den motoren som bare ffff.... Et lite klipp fra kjøring sist helg ved Gjerstadsladden 2007 http://video.google.com/videoplay?docid=6722085111774119457
  2. Jeg har en 2.9i-motor fra en '94 Scorpio i min offroad-bil... Denne... Under kjøringen der..(Ikke akurat der fra bildene, men litt senere) kjørte jeg dypere uti gjørma enn planlagt og fikk gjørmevann inn i innsuget til luftfilteret. Det resulterte i at motoren tok seg en slurp av myra...hostet litt og stoppet. Skrudde av luftfilterslangene fra innsuget og dro i gasswiren så spjeldene ytterst i innsuget åpnet seg...og ut randt det sikkert en halv liter gjørme. Renset med ei fille så langt inn jeg rakk... Så skrudde jeg ut alle tennpluggene, og dro motoren rundt på starter'n. Gjørmespruten sto over en meter i været ut av plugg-hullene...og jeg kjinnet til det ikke kom mer dritt. Tørket ut av plugghullene og satte tilbake pluggene og så prøvde jeg å starte den. Etter et halvt minutt på starter'n fusket den i gang igjen og motoren kom seg fort igjen og etterpå gikk den som ei klokke. Kjørte så i flere timer med den uten noen tegn til problemer. Nå har den stått et par uker hjemme på gården, og når jeg i dag skulle starte den vil den ikke fyre skikkelig. Kan kjinne og kjinne...og den bare fusker og putrer mens jeg drar den på starter'n. Av og til fyrer den, men den går bare på noen få sylindre... Har ikke prøvd med startgass enda. Har tørket og renset plugger kabler og i fordeler'n uten at det hjalp noe av betydning. Når jeg skrur på tenningen så starter bensinpumpa en kort stund slik den skal gjøre og stopper igjen frem til man vrir nøkkelen videre for å kjøre starter'n, men har lagt merke til nå at pumpa ikke viser tegn til at det blir opparbeidet et trykk i bensinen før den stopper igjen. Jeg mener at vanligvis så går pumpa en del tyngre det siste sekundet før den stopper igjen. Det gjør den ikke nå lenger Pumpa viser ikke tegn til at det blir noe trykk-motastand, og jeg legger nå merke til at det strømmer mye bensin tilbake i i returen i tanken når pumpa går den lille runden sin. Det har jeg ikke sett tidligere. Det jeg derfor lurer på er, om det kan være en ventil eller noe som normalt skal være stengt der slik at det opparbeides et arbeidstrykk på bensinen før man drar på starteren....men som ikke lenger lukker seg riktig...og dermed at det ikke blir riktig bensintrykk inn på injection. Kan dette være løsningen??? Kan det være at jeg har fått noe dritt et sted som saboterer den innretningen som skulle holde for så det blir et trykk i bensinsystemet? I såfall...hvor finner jeg den så jeg kan åpne og sjekke/rense den...? Evnt. andre ting jeg bør sjekke siden jeg har ga motoren smaken på myr...? Gjenntar at motoren gikk som ei klokke i flere timer etter "drukningsulykken".
  3. da går bilen på høgger'n i løpet av uka. Hva kommer det av at det ikke er noe respons på denne tro? Selger evnt. bilen til høystbydende over vrakpant.
  4. Den står der og blomstrer enda. Prisene synker da jeg begynner å bli utålmodig med å få den vekk fra gården. Veldig billig.... Du kan nærmest bestemme priser selv....
  5. Da er det vel lov å hinte frem annonsen litt igjen vel?
  6. Om du leste litt nøyere..så så du det sto solgt bak de...hehe
  7. Fortsatt til salgs her... Håpet å få solgt delene så fort som mulig da jeg ikke orker å ha bilen stående på gården så lenge. Kom igjen folkens...
  8. Du kunne kanskje sluppet unna, men ikke sikkert...og da driter du på draget skikkelig om du ikke gjør det.... Men er ikke dette en OFF TOPIC-tråd?? Hva er teknisk med denne?
  9. Fant ut i dag at det er ikke sperret diff. på denne bilen likevel. Fikk vite at de fleste med 2.9i aut. hadde dette...så derfor tenkte jeg at dette var ganske sikkert...men...nei.... Desverre...
  10. Ingen som har ei til salgs da...som er i nærheten av Jessheim??????????????? Har ei på hånden, men det er litt langt å hente den.
  11. Prisen er da som du ser oppe i 1000,- Fortsatt interessert...så får du envt. komme med bud. Utvekslinger på disse kjenner jeg ikke til.... Det får noen forståsegpåFordere svare på... Jada, de er til salgs... Da får du med helt nye klosser, bremseslanger og bremseskjold på kjøpet. Kom med en pris...så blir vi enige...
  12. Kan legge til at denne motoren har kun gått kanskje 20 timer siden jeg satte på nye plugger, pluggkabler, fordelerlokk, rotor, oljefilter og olje.... Bare disse delene alene er derdt mye av prisen på motoren... Og servopumpa følger med.
  13. Den er ikke lik på den 2.8 jeg har i hvertfall.... Vet ikke om vannpumpene har endret seg noe på nyere 2.8 med f.eks MFI/EFI
  14. Har du en vannpumpe til 2.9i ? Trenger den til en motor fra en '90mod. Vet ikke om alle 2.9 har lik vannpumpe. Send gjerne svar på sms til 934 34 045 Terje
×
×
  • Create New...