Jump to content

Lanzin

Gjest
  • Posts

    323
  • Joined

  • Last visited

About Lanzin

  • Birthday 05/05/1981

Medlemsinfo

  • Bosted
    Larvik
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Contact Methods

  • MSN
    Ulf Andre
  • Hjemmeside
    http://www.rakaas-autoservice.com
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Bosted
    Larvik
  • Interesser
    Alt som går fort!

Lanzin's Achievements

Ford

Ford (5/6)

  1. noen lister eller oversikter over hva som ble levert i de forskjellige utstyrsnivåene på en 98 Mondeo?
  2. Må helst pakkes inn og kjøles saaaakte hvis det skal bli best mulig. Synes alltid det er finest med cleane biler med diskret orginal styling.. ikke en volvo 740 børse med led lys i alle farger og F&F vinge.. Blir uvel.. Og selvsagt blir bilen behandlet deretter på kontroller.
  3. Du tenker nok på at den blir tregere når man setter på et åpent sporsluftfilter Kanskje? Effekttap når den suger inn varmere luft. Best med cold air intake.. Mer arbeid og dyrere bare. Er sugen på og bygge om til doble bakpotter også.. Har tilgang til st200 stylingen også.. Men er litt redd for at med det og senk+felger kan bli litt harry ungdomsbil.. Har rundet 30 og kjører Rundt på 3 unger liksom
  4. Da regner jeg med at jeg lar 1.8 stå i som den gjør.. blir mye ball og gidder ikke kjøpe masse greier. Noen lettvint måte og få den bittelitt kvikkere på? utenom eksos\filter osv?
  5. Er vel utveksling på girkassa som gjør dette.. ergo forskjellige girkasser?
  6. Har hatt fler forder med sølvmotoren.. likte den veldig godt.. hadde en escort 1,8 som jeg fikk til og gå skikkelig bra.. uten og egentlig gjøre noe vesentlig... fler som kjørte den som lurte på hva i helv jeg hadde gjort.. Fjernet kat, romslig eksos, luftfilter, tidligere eier påsto chip, men tok det med en klype.. Dro skikkelig bra ihvertfall.. Hadde en mondeo 4x4 med 2.0 sølv.. gikk fælt den og. men den jeg har nå er bedrøvelig. Mer kjørevennlig i byen med mer beef på bunn da..
  7. Muttern kjøpte den når den var et par år og hadde gått 40 000km.. hun har hatt den til i fjor, og jeg overtok den da. Eneste tikkingen jeg hører er svakt fra dysene.. bilen har ikke fått god oppfølging heller.. Men den er skikkelig daukjørt.. greit bunndrag, men sperrrer liksom oppover på registeret. Mistenker småtett katalysator.. får snart en god service og en de-kat
  8. Men håper det er litt oppdatert teknologi.. Har div forder i minnet med mekaniske som tikket som f... Og div granadaer som trengte en ventiljusting pr mnd Min har jo nå gått 200 000km uten et tikk.. så må jo funke
  9. Rart at de fleste andre har fått det til og funke med hydrauliske
  10. Skal ikke være enkelt.. Er ikke svart topp motorene nyere en sølvtopp? Degradert til mekaniske løftere?! Jeg tenkte ikke og bruke automathjernen.. Men en fra en 2.0manuell.. Jeg får undersøke litt. Takk for hjelpen
  11. Bare flytte kammene fra 2 literen i den komplette 1.8 motoren? Ok. Passer kammer og gasspjeld over hverandre fra 97 2 liter til 2000 1.8? Hvis toppene er Forskjellige som du nevnte? Hvis kontaktene til hjernene er like, går det an og bytte om uten og tulle med ledningsnettet da?
  12. Takk Billige bøyer og potter på biltema.. gamle bilen fortjener ikke noe luxus der
  13. Har en superdau 1,8 i forrrrden.. Har en 2.0 delebil som jeg strax skal kjøpe. Vurderer også og sette på en 1.8 topp på denne da jeg har skjønt det gir noe bedre kompresjon.. Men til det praktiske.. Hva er det som ikke går overens? Motorstyringsmodulen er en selvfølge.. Kan man bare plugge inn den andre hjernen uten og bytte ledningsnett? Er det elektriske generellt likt? Blokka er vel helt lik foruten slagvolumet? Min bil er en 2000 1.8 (manuell) og evt delebil er 97 2.0 (automat)
  14. Åssen blir det med fordeling av eksos? blir jo lengre vei og reise for eksosen den ene veien.. Vil jo at det skal komme like mye ut av begge. Noen med en oppskrift på dette? 5 lapper på eksos er drøyt på denne gamle bilen..
×
×
  • Create New...