Jump to content

røyskatten

Gjest
  • Posts

    32
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

røyskatten's Achievements

Moped

Moped (3/6)

  1. lurer på¨ein ting? er det orginalt med 4 el ruter og el.cab? denne er importert fra tyskland.
  2. da er orginalmotoren vegd! var ikke noen vektletter det heller 102kg! da er det ikke så mange kg opp til zetec ca116kg?
  3. er det kan spøke litt med aksellastene! tanken med 8,8akselen var å få rompa til å holde seg nede og sterk nok for det meste.lasteevnen er bare 250kg så det spørs om det blir lov og laste mere en ei kasse øl i den etterpå ja. har fått snokka opp noen eigere av thames så håper eg det er skrevet aksellaster i vognkortene.tror det også kan variere? er bilder ute på div kjøp og salgs amcar på facebook søk 1957 cadillac er ikke så mange gamelrosa av dei!
  4. har vert medlem der i ein årrekke men er ikke vert pengene i det helle tatt! har også ein 1957 cadillac coupe de ville i min eige siden 1987. er foresten ein del år siden eg meldte meg ut pga at det var kun der ein fikk fornuftige forsikringer på veteranbil. er blitt litt mye gutteklubben! niks mere der. fnat ein mere int tråd på dette forumet om ein som hadde søkt om å få godkjent ein 302 ford V8 inn i ein 17m og hadde fått klarsignal på ombygging på visse kriterier! maks 15kw pr 100kg og totalvekt på akslinger ikke oversteig max etter vognkort! intressangt? 720kg betyr 172hk som er mere en nok lovelig for meg da! men har ikke peilig på dette med akselvekter på doningen! humm! må snoke og søke litt tror eg! hvordan? siden du sier det? hva mener du med litten v6?
  5. er ein 59 model,men reglene for at dette med ombygging er ikke heilt let å bli klok på skal eg fortele deg! har gravd og spurt masse ang 32 forden men har eg fått ein klokt svar? niks,skal vel fines eit register i rodklubben men har ikke sett ein skitt enda.så da er det bare å synse etter eget hode hva og hvordan! og prøve og legge litt fornuft i bunden og håp på toppen! oppdatteringer kommer! må bare få opp papira på bilen via bekjente på ein trafikstasjon,siden ingen ting skjer via det normale systemet!
  6. ein V6 blir nok for tung å få godkjent,og da mener kg på framakselen.er nok som xr4ti så er det nok forholdet melom vekt/hk som gjør utfallet her. fra ein sideventilert 1.0l på 32HK til eintung v6 på 150hk er jo ein effeksøkning på mange mere % en bt vil godkjene tror eg da? med ein kraftig ombygging og masse papirer og dikkedarier er nok alt mulig da men,veit ikke om eg har tid og ork til å ta den suppa der
  7. http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=42945816&searchQuery=ford+motor denne kunne passa perfekt da men!
  8. dette er ein bil eg bytta til meg for cometsett til ei corvete moped,er ein mansalder siden ca 1980.blei demontert og alle delene har ligge på låven resten har stått ute og grodd ned.overraskende har den ikke rusta noe annet en overflaterust,var nok mye malmstål i dessa1 har tenkt å få den så småt sammen igjen som eit økonomibygge,riktig nok med eit annet teknisk utrustning.var vel ein av dei første bilene som kom med mcperson forstiling , tenkte eg kanskje å bruke ein zetec siden det er i bøtter å spann av dei nå fortiden,og har insprutt.ønsket var jo helst v8 men det er bare å gleme å få godkjent. om eg må godkjene den med ein 1,4l så er det ingen sak og bytte ut til ein 1,8/2,0 seinere siden den ikke skal inn på pkk. har 2 stk ford 8,8 aksler fra LTD som ein av dei skal kortes inn til 32 ford rodprosjektet så da kan eg jo få laga ein til thamesen og tror den skulle holde det meste av hk som kommer i den. som med roden har eg den filosofien at ein ford skal vere laget av ford deler europeisk eller us spiller ingen rolle.
  9. tja? føler vel at pinto er litt gameldags nå pinto er litt for mye taunus som eg har hatt i mange å ,som eg skreiv hadde eg mest lyst på en v6 eller helst v8 noe som har litt med min amcarinteresse å gjøre..tengte da å ta det eit steg videre med innsprut,som har eit større potensiale med hk,på små volum.noen som har erfaring med zetec rwd converering?
  10. har ein sån stående og lurer på hva slags motor eg skal trykke oppi? da den litte 4syl sideventilerte er ikke så aktuelt. har mest lyst på 6-8syl vmotor men det er nok bare å glemme å få godkjent i norge! hva da med ein 1,8/2,0 zetec konvertert til rwd? som seinere går ann å gå putta turbo på? noen som har innspill? er ein lett bil! orgvekt på bare 720kg. fritt ord gutta! har ikke bilder på den men google så ser dere hva dette er. oddmar.
  11. tenkte eg skulle legge ut eit bilde av det eg lurer på! men hvordan,må bildet først lastest opp på ein server for så da legge det inn? sjønner ikke ein d...
  12. ønsker kontakt med eigere av nemte bil helst 92mod evt 93mod som har orginal motor 1,6/1,8l zetec. er på utkikk etter litt hjelp siden eg ikke klarer å få den infoen eg er på utkikk etter,trenger bare noen praktiske opplysninger i forhold til ledningnett i motorrom(ikke noe avansert) fordi at det ser ut som 92-93mod kom i ein del forskjeldige utgaver? etter det eg har finniut. takk så lenge. helst pm. O
  13. røyskatten

    koplingsskjema

    ingen som har el.skjema til escort?
  14. kunne tenkt meg den motoren,siden delebilen eg kjøpte for å ta motoren av fikk reg.ras når stramehjulet splitta seg.må bare få rota meg ned til byen fra fjellheimen.tar kontakt vis du har den enda den?
  15. er vel ikke uten grunn han blir kalt jugern på folkemunne!!
×
×
  • Create New...