Jump to content

Escåårt

Gjest
  • Content Count

    104
  • Joined

  • Last visited

About Escåårt

  • Rank
    Ford
  • Birthday 02/27/1992

Medlemsinfo

  • Bosted
    Musdal/Tretten
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Bosted
    Musdal/Tretten

Recent Profile Visitors

3043 profile views
  1. Har prøvd litt forskjellige seter jeg hadde liggente, 240 seter er bolt on, men blir litt høye. 940 kan funke, men fåes jo ikke med vipperygg. Escort mk3/4 er for smale[emoji2957] får ta en tur på høggern å kikke litt tenker jeg, førersetet som står i nå har gjort sitt[emoji28] Sent from my iPhone using Tapatalk
  2. Ønsker å kjøpe ett innsug til 2,8. Sent from my iPhone using Tapatalk
  3. Like greit å finne rett innsug med engang da. Takk for svar[emoji106] Sent from my iPhone using Tapatalk
  4. Er det mulig å porte det likt? Sent from my iPhone using Tapatalk
  5. Kjapt spm, er det noen forskjell på 2,3 og 2,8 forgasserinnsug? Sent from my iPhone using Tapatalk
  6. Er det noen fasit på hva slags seter som går om hverandre på eldre Forder? Prøvde Escort mk4 seter, men der ble festene noen cm for smale. Ønsker meg seter med høyere rygg og nakkestøtter[emoji6] Sent from my iPhone using Tapatalk
  7. Supert, takk[emoji1] Yttre diameter er målt uten kragen? Hadde egentlig håpa det var ett 6006 lager inni der. Uansett usikker på om det er det lageret, eller bakakselen/bakhjulslager som romler. Sent from my iPhone using Tapatalk
  8. Vet dem har, men skulle hatt målene. Fullt mulig vi har liggende ett lager på jobb, men har ikke bilen her nå. Sent from my iPhone using Tapatalk
  9. Noen som vet dimensjonen/nr på mellomaksel lageret? Er en 71mod med 2,0v6 hvis det har noe og si. Sent from my iPhone using Tapatalk
  10. Motoren går uten at starteren går ja, så det er ok, men starteren slår ikke inn uten og ta strøm fra trinn 3 på tenningslåsen til den tjukke svarte/røde ledningen på kontakta som er til overs inni bilen. Problemet da derimot er at gnisten forsvinner. Har også prøvd og la ledningen være koblet til og tvangskjørt starteren, men gnisten er fortsatt borte. Det er altså en rød pg em svart kontakt på motornettet, disse er koblet til på org nettet på bilen, samt en grønn kontakt med kaldstart relé. Men så har vi en hvit kontakt med de tre ledningene. Etter det jeg har funnet ut så skulle det vært en jordingsledning med ringkabelsko på her også, men den finnes ikke. Hvos sitter den bryteren? På innsuget eller bensinfordeleren? Har googla å tråla nettet så det står etter, og etter det jeg skjønte skulle det være en på bensinfordeleren, men der er det ingenting som jeg har funnet. Takk for svar iallefall [emoji1] Sent from my iPhone using Tapatalk
  11. Hjelper en kamerat som har byttet motor fra 2,3 til 2,8i, har fått start på motoren men bare hvis starteren tvangskjøres. Har en kontakt fra motornettet som ikke er koblet til noe med: En tjukk svart/rød ledning En tynn svart/rød En brun Den tjukke går til innslaget på starteren, men kobles den til trinn 3 på tenningslåsen forsvinner gnisten, selv ved tvangskjøring av starteren. Motoren kommer fra en bil med automat, usikkert hva ledningsnettet kommer fra, hvis det har noe å si. Noen som har noe lurt og komme med? Skulle også hatt tips til å koble opp bensinpumpa. Sent from my iPhone using Tapatalk
  12. Dukka opp en ny original takvinge på ebay, det er vel ikke noe som dukker opp hver dag? Kjøpte den iallefall
  13. Okei, kjekt å vite hvis det skulle dukke opp noe Første prioritet er å få bilen kjørbar og skilta, så tar jeg resten fra der. Men understell er like greit å ta først som sist, siden jeg regner med det er utslitt.
  14. Okei, dem kom jo iallefall med 1,6, så da er jo det greit. Ser du har mk4 vogn, hva slags senk har du? Vet du om det like fjører før og etter 83? Hva er forskjellen på rsturbo/rs1600i forstillinga kontra en standar bil?
  15. Nå er tiden kommet for å oppgradere Escorten jeg kjøpte som jordebil i 2004, til sommerbil, men 13års jordekjøring har satt sine spor. Dette dreier seg da om en 81mod 2dørs stasjonsvogn, originalt med 1,3cvh motor Noen som har gode tips til hvor det er greiest å handle understellsdeler? Karroserideler? (I hovedsak frontplata og høyre framskjerm jeg skulle hatt) Er det mulig å oppdrive godkjente senkesett til 81mod stasjonsvogn? (To bolter på fjørbeina foran) Annet stæsj osv? Det bør vel være en smal sak og godkjenne den med 1,6i fra en mk4 og ventilerte bremser foran fra en Mk3 Lx? Håper noen har noe lurt å komme med!
×
×
  • Create New...