Jump to content

Haakon1967

Gjest
  • Posts

    309
  • Joined

  • Last visited

About Haakon1967

  • Birthday 03/29/1967

Medlemsinfo

  • Bosted
    Drammen, Buskerud
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Contact Methods

  • MSN
    howdy67@hotmail.com
  • Hjemmeside
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Bosted
    Drammen by, buskerud
  • Interesser
    Scorpio cosworth / Ghia

Haakon1967's Achievements

Ford

Ford (5/6)

  1. Har byttet både hjerne og nøkkel, men fortsatt intet resultat Hjernen har følgende betegnelse 97BB-SD PERU om noen har noe slikt liggende, fullt nr: 97BB-12A650-SD
  2. Hei Har en 97 mondeo som jeg ikke får gnist på, ei heller kontakt med orginalhjerne med diagnose.. alarm og annet utløses ikke.. har byttet med to andre hjerner, som diagnose finner, men negativt med gnist på plugger, skiftet coiler, tenningsnøkkel til samme som hjerne++ Rød blinkelampe varsler / blinker fort, den som er ved siden av klokke, er dette alarmsignal / eller noen som har en beskrivelse på lampens funksjon? Haakon
  3. tilstand på denne da? har jo bunnpanne fra rast motor ca pris? Haakon
  4. Km stand? tilstand? og ca pris?? (om du sendte sms, så er den videresend til eier, og venter svar, men fortsatt litt kjekt å vite ca hva du tenker på av pris) Haakon
  5. Er på jakt etter en 1.8 motor til mondeo (III) sedan 2001 modell, motorkode CHBA/CHBB Kjenner ikke disse godt nok til å vite, men om mulig, kan man bruke 2.0 motor? Send helst sms, da data ikke alltid er tilgjengelig Haakon Buskerud / Drammen Mobil: 40405151
  6. Bruker i dag orginaltenning og intet annet, så det er grunnen til tanken om å bytte seff Det er faktisk ingen "overflødige" vakumuttak eller sensorer, da dette er beholdt med viten og vilje, og eneste som er forandret, er eksosretur, som er tettet, men sensorer og systemet er beholdt av hensyn til ECU. Har sjekket det som finnes av vakumslanger, og dette er tilkoblet sine enkeltdeler og tett ;-) Haakon
  7. Har nå hatt full overhaling av motor, og topper, samt register. Kjører nå med: BOB bunndel, m/boa olje/kamaksel BOA topper m/Bob Kammer Vektra 2.5 Dyser Fjernet innmat i katalysatorer, orginalt eksosanlegg Byttet luftfilter Har i dag ujevn tomgang, mest sannsynlig på bakgrunn av trykkregulator til dysene, og vurderer derfor å bytte trykkregulator først. Har noen GOD erfaring med datastyring på 2.9i 24V? Tenker da følgende: Type Oppkobling Nye følere / gamle følere Stabilitet Ytelse gode eksisterende map for grunninnstilling Er ikke fremmed for å bygge dette fra bunn, og har liksom ikke akkurat tenkt tanken å bruke 20" på dette heller.... Mottar gjerne tips, hint, og om noen føler lyst til å være med å finne ut hvordan dette kan bli, så hadde det vært hyggelig, da jeg er god innen data, men aldri har bygget noe slikt som dette Haakon sms: 40405151 Buskerud / Drammen
  8. Har så langt hatt to, og ved PEN kjøring, langturer så er det ikke vanskelig å få den til å gå på 0,85 - 0,9 ltr pr. mil, MEN noen forbikjøringer, høyere hastighet enn standard, så har du ingen problem med å ha vanlig forbruk på 0,95 - 1,1 pr.mil. Alt er ettersom hvor varsom man er på pedalen, og det er etter min erfaring ikke store forskjellen i forbruk på cossie, og vnl 2.9 12v Haakon
×
×
  • Create New...