Jump to content

saabanders

Gjest
  • Posts

    10
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    Sogn & Fj
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

saabanders's Achievements

Sykkel

Sykkel (2/6)

  1. Eller som kjenner seg igjen i noe av dette? http://www.focusfanatics.com/forum/mk3-tsb-recall-problems-archive/263243-2012-ford-focus-steering-problem.html
  2. Har liggende ett sett du kan få. Men vær oppmerksom på at det finnes to ulike utgaver på de indre splinene. De jeg har er de største, og de passet ikke til bilen min. Husker ikke diameter og antal splines. Kvaliteten ser ut til å være helt grei den.
  3. Hei. Vi har en 2000 stv. der sentrallåset ikke virker. Heller ikke åpneren til bakluka. Sikringene er ok, hvor er neste punkt vil sjekker?? Hva pleier krangle?? Er baklukeåpneren avhengig av sentrallåsen?? Eller er det to uavhengige feil?? Instrumentbelysningen har også ett merkelig problem. Her er pærer og sikring ok, og lyset lyser noen minutter viss vi vrir bryteren helt til høyre og tilbake igjen. Den virker kun i stilling bryteren rett opp. Den rister også litt under akselrasjon mest over 80..Mener å ha lest at det trolig skyldes slitte drivaksler, men noen mener det kan være motorfester??Noen erfaringer/meninger?? Mvh. Anders
  4. Hei Er det noen som har eller vet hvor jeg kan få fatt i kjølevifte-rele til en -96 Escort bensin? Har prøvd ett antall huggere uten resultat. Det er ett stort grønt rele som sitter ved batteriet, det har nr.93AG8C616BB
  5. Nei termostaten er byttet uten at det forandret noe som helst. Og radiatoren blir ikke varm, noe den skulle om termostaten ikke var helt lukket. Men slangene til ekspansjonstanken blir varme, så det vil nok kjøle litt. Mvh. Anders
  6. Får ikke dette til å stemme med ditt første innlegg?? Min blir også raskere varm uten varmeapparatet på. Det er vel ganske opplagt??? Men hvorfor tar det så mye lenger tid før denne blir var enn de eldre Focusene med (tilnermet) samme motor?? I minus 20 blir den ikke varm i det hele på småkjøring med vifta på 2. Men det blir jo varme i kupeen, men ikke så varmt som det blir når bilen blir mer belastet. Og temp.måleren komme ikke opp på normal. Mvh. Anders
  7. Takker så mye for svar. Det er andre utgaven eller facelift 2005 med 100 hk. bensin-motor. Er ikke sikker på typebetegnelsen. Men det var vel et svar som det Aalsen kom med jeg var ute etter. Tror ikke det er noe galt med bilen, men eiere av første utgaven av Focus med samme motor sier ar de blir var med en gang. Det med varmeviften stemmer, uten vifta på blir den fortere var. Dette er jo ganske opplagt. Men lurere litt på hva som er grunne til at denne tar lengre tid på å bli varm enn den forrige utgaven? Noen gode tips her??Eller tips til tildekking?? Grilltrekk er jo ikke så få lenger?? Mvh. Anders
  8. ...eller det tar i alle fall utrolig lang tid før den blir varm. Har byttet termostat, så den er i orden. Snakket med et par stykker som har eldre utgaver, og de blir veldig raskt varme. Noen her som har samme type bil og kan fortelle om hvordan den virker når det er kaldt?? Når jeg sammenligner slangeopplegget i motorrommet, er det ulikt. Det kan nok ha betydning. Slangene til ekspansjonskaret blir varme, også den slangen som går fra bakkant motor til radiator. Men slangen fra termostat-hus til radiator er kald. Ved -15 blir den ikke varm ved småkjøring, men på god vei, og 90-100 oppnår den normal temperatur. Noen erfaringer eller tips?? Mvh. Anders
  9. Takk til laRS-2000 som tok seg tid til å svare. Beltene er nå komet på plass. Et Godt Nytt År til alle på forumet Mvh. Anders
  10. Er der ferdige fester for 3-punkt belter bak i en -83 mod. Escort 1.6??? Om det er hvor ca. er de??En som ikke er så veldig god på biler skal prøve å montere Eller kanskje det finnes noen i Tromsø med peiling?? Det hadde vert helt topp. Mvh. Anders
×
×
  • Create New...