Jump to content

sierra andy

Gjest
  • Posts

    119
  • Joined

  • Last visited

About sierra andy

  • Birthday 02/12/1993

Medlemsinfo

  • Bosted
    stangeland
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Profile Information

  • Kjønn
    Male

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

sierra andy's Achievements

Ford

Ford (5/6)

  1. Har ett 2.8 svinghjul liggende, er det bedre å bruke dette da? Skal på en motor med turbo. Hva må gjøres med utløserlagere eller armen for å bruke dette? Blir ap trykkplate med ap organisk lamell. Er de orginale svinghjuls boltene en svakhet? Elle holder de massevis?
  2. Hei, vil gå tilbake til organisk clutch lamell på min 2.9 motor og siden 6 puck clutchen har spist mye av svinghjule mitt trenger eg nytt. Noen som har ett i god stand? Eller vet om det passer fra ranger 2.9 fra usa? De her https://m.ebay.com/sch/i.html?_odkw=Turbonetics&_from=R40&_trksid=m4084.l1313&_nkw=Ford+2.9+fly+wheel Og noen som vet hvordan kvaliteten er på de, i forhold til orginalt. Skulle også hatt arp bolter til svinghjulet, passer de her til 2.9? http://www.burtonpower.com/arp-flywheel-bolt-set-sohc-pinto-v4-v6-taunus-cologne-arpfw02.html
  3. Ordne stemplene selv med vinkelsliper ja, det hørtes brutalt ut for meg får du linket til noe bilde av sliperondellen som kan brukes? eg tror også det er de mahle stemplene uten ford logo som er best å bruke, dreiet de med flat bunn når eg hadde lavkomp motoren, nå har eg de mahle stemplene uten ford logo med rund grop i den nye motoren. Viss eg får lakt ut forbrenningskamrene i toppene litt så havner eg kansje ned på 8,5 i komp? Med orginalstemplene. Hvordan nullstiller eg hjernen på bilen? Har lest litt om å ta av batteripolen i 30 min så skal den vere nullstilt når du kobbler til strøm igjen, og så må du kjøre rundt litt rolig noen kilometer etter på sån hjernen får stillt seg inn, kan dette stemme? Skal dette gjøres på kald motor? Blir nokk å handle det ferdige datasprutet som eg linket til, etter hvert. Er vertfall veldig fornøyd med hvordan bilen går nå og er veldig kjekt å ha noe som ikke andre har rundt dørene her
  4. Da er bilen på veien igjen etter en del oppgraderinger som Ny turbo borg warner 200sx Byggd om grenrør til puls split og sveist inn extern wastegate. Ekksos huset på turboen ble også litt portet for å få en finere overgang fra turboflens, var mindre hull inn i turboen i forholl til t4 flensen. Ny downpipe 3,5" Helt nytt 3" ekksosanlegg med magnaflow potte. Og ny bygget motor, fikk tenningsbank på den gamle motoren når den var nokk så varm så ble liten sprekk i 2stk av lavkomp stemplene, skulle få dreiet nye stempler samme plass som sist men de hadde solgt dreiebenken, andre plasser fikk eg pris på 4000kr og oppover for å dreie 2 stempler og det ble litt dyrt så da sette eg sammen en ny motor med orginale stempler mahle med 9 i komp er det vell på de. Nye lager og stempelringer, arp rådebolter, forsterka topplokks bolter, felpro pakkninger og orginal kam og hydrauliske løftere, sviver veldig fint Nå går bilen veldig bra! Kjører ca 0,7 bar, har ett mye finere register enn før pga høyere komp å bedre ekksosannlegg og tidligere ladetrykk. Syns det er noe løye med motorstyringen på bilen, etter den har blitt kjørt enn gang med fullt ladetrykk så holder tomgangsregulatoren turtallet høyt opp litt lenge før den slepper det ned igjen, og når eg bremser på girene går afr målingen til max mager allså 22.0 er dette normalt? Føler også den bruker litt mer bensin en den skal, lukkter litt ureint i ekksosen, dette er med en hjerne fra scorpio 2,9 med litt snillere turtalsperre for drivverket, vist eg setter på hjernen til sierra 2,9 så er turtallsperren langtrukket slikk att det risster frem og til bake. Scorpio hjernen får kansje ikke signal fra lambda sonde siden det ikke er tilhørende ledningsnett til den hjernen, scorpioen hadde 4 ledninger på lamdasonden og sierraen har 3 ledninger på lamdasonden. Viss eg setter inn hjernen til sierra sammen med noen universal lamda sonder fra biltema med 3 ledninger på så lukkter det reint fra ekksosen men når eg kjører så ligger bilen å små rykker å fjusker litt, og når eg kobbler til noen nye bosch lamda sonder så forsvinner fjuskingen og rykkinhen med da lukkter det ikke like reint fra ekksosen. Kom over denne her om dagen, er det noe eg kunne brukt på min bil? http://gzracing.se/ford-60-pin-ecc-iv-pnp-nyckelfardigt-insprutningssystem-586.html
  5. Hei har hatt motoren i deler og driver og setter i sammen ijen, ble litt usikker på hvilken kam eg skal bruke, på hvilken måte vill eg merke forskjell om eg bytter ut piper 270 kammen med en orginal kam? Har en orginal kam som kommer fra en motor med lav km på, ser ikke noe slitasje på kammen å den sviver helt uten ventiltikk, så er fristene å sette denne i turbomotoren min sammen med de hydrauliske løfterene. Men som sakt hvilken forskjell vill eg merke? Blir det bedre bunndrag med orginal kammen og dårligere topp effekt? Tenker att eg ikke skal ha mere en maks 300hk i motoren så er kansje ikke vits med 270 kammen?
  6. takker for svar, da har eg litt å gå etter så får vi ta en ny måling av motoren etterpå og se resultatet har du noe tips til justering av ventiler? følger oppskiften fra boken med rekkefølge og slikt, men når eg stiller på skruen oppå vippe armen, skal eg legge trykk inn mot støt stangen? jo mer eg trykker mot støtstangen jo lettere går følerbladet inn mellom vippearm og ventil, så er det hvor mye trykk en skal legge mot støtstangen? takker for bra tips, skal lese litt der ja
  7. grunnen til at jeg ikke tenker på datasprut er at jeg ikke vet så mye om hvordan man kobbler opp dette og sånt, måtte nok hatt noen til og kobble opp dette og mappet for meg og da blir det dyrt tenker jeg, men ser spennende ut det gotec sprutet du linket til får kansje lese meg opp litt der men tilbake til grenrør og wastegate, nå har eg åpen t3 flange, tenker og sveise på en t4 flange heller pluss skille sånn det røret som kommer fra andre siden ikke går i sammen med den andre ekksos siden før turbo. tenker å bruke 1 stk wastegate skal eg sveise ut 2 rør fra begge sidene da og inn til wastegaten? eller skal eg bare sveise ut 1 rør fra den ene ekksos siden? tenker og bruke denne kansje https://www.speeding.nu/p/turbo-tillbehor/wastegate/wastegate-2390/hks-style-wastegate-50mm.html angående stempel, lurer litt på å gå tilbake til orginal stempler for bedre bunndrag? eller bør eg bare beholde de som er ner dreiet? var en som sa til meg at han såg ingen grunn til og dreie ned stemplene, han hadde orginal stempler i sin 2,9 turbo med 360 hk
  8. takker for svaret ladet mye tiligere før, den turboen min, kina vett du... da er vell denne turboen bra til min motor? https://www.ebay.com/itm/BorgWarner-Airwerks-Series-Turbocharger-SX-S200-T4-A-R-83-51mm-Inducer/222636172155?hash=item33d626637b:g:nisAAOSwRbtaA9Qj&vxp=mtr Finnes det noen firma eg kan sende inn hjernen til som klarer og flytte på turtalls sperren?
  9. da har det sjedd litt her siden sist! har fått det nye settet med vippeutstyr, veldi bra orginalt ford helt nytt! men! helt uten tikking ble det desverre ikke, ble litt bedre, er ikke den verste tikkingen heller, hører det ikke inni bilen. så det vill si ventil klaring er ventilklaring og det lager tikkelyd! så lenge det fortsatt tikker på varm motor så kunne eg sikker stillt klaringen enda mindre, men tørr ikke det, bruker det om er oppgitt til kammen 0,18 og 0,20. stillte ned til 0,18 og 0,16 og det hjalp mye! såå.. har også hatt bilen på bremsebenk nå, og resultatet var slik med 1.0 bar ladetrykk veldig kjedelig med denne turtall sperren... og dette var med ett flaske halls ekksosanlegg på 2,25" etter downpipen som er 3" rs 1000: ja den turboen med 66mm inducer blir nokk litt stor ja, såg bare att de hadde skrevet til 2syl motorer og de meste 6 syl motorer og til mindre v8 motorer. tenker planen videre nå er og gjøre noe med toppene kansje, legge ut forbrenningskammrene litt og nytt ekksosanlegg, og så blir det kansje den borg warner sxe 200
  10. Sendte mail til de og spørte om det nye vippetøyet, og det var helt komplett med vippearmer som vist på bilde! Så nå venter eg på ett sett i posten Må eg ha nye støtstenger og på dette? Finner ikke noen andre enn uorgilale på ebay. Tror det blir en slik turbo https://turboneticsinc.com/store/index.php?route=product/product&product_id=78 Vill ikke bruke mer en 8000-9000 på turbo selv om de tnx turboene såg bra ut! Ja den turtalsperren skulle vert flyttet litt! Men det lar seg nokk ikke gjøre med orginal hjerne? Kjører med denne oljen http://www.biltema.no/no/Bat/Kjemikalier/Motorolje/4-takts-utenbordsolje-10W-30-2000023444/ Men kan denne egentli brukes ilag med turbo?
  11. Ser de selger nytt orginalt vippetøy på ebay https://m.ebay.com/itm/182489759140 Er dette billig i forhold til nytt hos ford? Og hvor stor er garantien for at eg blir kvitt tikkingen med dette? Og hvor lenge tror du det varer før det begynner og tikke igjen? 100.000km? Her er også orginalt som er overhalt. https://m.ebay.com/itm/2-9L-FORD-REMANUFACTURED-ROCKER-ARM-ASSEMBLY-PAIR-/253109727394?_trkparms=aid%253D222007%2526algo%253DSIM.MBE%2526ao%253D2%2526asc%253D20150519202348%2526meid%253D4834d3f7cbeb45519fd0b24e18cc5bd4%2526pid%253D100408%2526rk%253D3%2526rkt%253D5%2526sd%253D182489759140&_trksid=p2056116.c100408.m2460 Er fortsatt litt usikker på turbovalget, når tror du den får ladetrykk med den turboen nevnt ovenfor og med AR 1,0 turbinhuset? Litt kjedeligt å få ladetrykk på 4500 rpm når sperra stopper på 5750 rpm. Kunne også tenke meg turbonetics turbo, litt fint med det blanke compressor huset men har ikke hørt så mye om de turboene. https://m.ebay.com/itm/TURBONETICS-HURRICANE-ERIN-11531-6662-T3-52-TRIM-82-A-R-2-5-OUT-TURBO-CHARGER/201217226999?epid=1234676352&hash=item2ed97b38f7%3Ag%3AJ0EAAOSwgQ9V4JvU&_trkparms=pageci%253Af845fe40-b99d-11e7-bea0-74dbd18012d4%257Cparentrq%253A5445c0dc15f0aa48a3336a8affff1b31%257Ciid%253A17 Noe å fortelle om wastgater?
  12. Da er det bare å legge drømmen om hydrauliske løftere på hyllen og leve med tikkingen, vist du ikke har noe gode tips til å få det til å gå litt roligere? Blir nokk å beholde den kammen eg har også. Tror eg velger den SX-E turboen, ville du valgt AR 0,81 huset eller AR 1,0 huset på 1 eller 1,2 bar? Noen som vet om eg kan bruke turbo med twin entry på grenrør uten twin entry? T3 Hva er forskjell på dei her 2? Forskjell på størrele på kompressor? http://www.speeding.nu/p/turbo-tillbehor/turbo/borg-warner-sx-e/borg-warner-s200-sx-e-s252-11997.html http://www.speeding.nu/p/turbo-tillbehor/turbo/borg-warner-sx-e/borg-warner-s200-sx-e-7670-s257.html Hva er best og kjøre med her? Er ikke så veeeeldig klok på mål på turboer hehe takker for svar!
  13. Men hva er det som skjer vist en setter hydrauliske løftere på en mekanisk kam? Trodde en kunne bruke hydrauliske løftere på en mekanisk kam men ikke mekaniske løftere på en hydraulisk kam?
  14. Er fornøyd med motoren sånn den er, men vill alltids ha litt mere hester 270 kammen valgte eg fordi du anbefalte den siden jeg skulle kjøre med så liten turbo og det sikkert ville ver en del baktrykk, og det har fungert veldi bra! og nå vill jeg ha litt større turbo og da kansje grovere kam også? Kan sikkert bare beholde den kammen eg har men har lyst å sette inn hydrauliske løftere og de må jo kjøres inn på likt med ny kamm så da tenkte eg og bare sette inn en ultimate road kam i slengen.
×
×
  • Create New...