Jump to content

rs88

Gjest
  • Posts

    61
  • Joined

  • Last visited

About rs88

  • Birthday 12/02/1988

Medlemsinfo

  • Bosted
    Eidsvåg møre og romsdal
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Contact Methods

  • MSN
    nesset56@hotmail.com

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Bosted
    eidsvåg

rs88's Achievements

Bil

Bil (4/6)

  1. Ok. Det er ikke så langt å kjøre og hente heller. Pris du hadde sett for deg da?
  2. Finn.no var vel det første jeg sjekket men vanskelig å få noe svar fra de som har lagt ut annonsen der så må sjekke om noen her inne har en
  3. Noen som har en rimelig rs turbo blokk å selge? Skal overhales så ikke så nøye med stand. Må ha veiv. Pm om noen har
  4. Hei, ønsker å kjøpe ett originalt eksos anlegg til escort rs turbo mk4 i grei stand. Send en mld på du har. 96019081
  5. Skal jo godkjenne den originalt. Ettervert sette på cam,just cam drev, større turbo, større ic,chip, grovere eksos, og steg 3 topp. for å få godkjent dette så må det effekt måling til samt dok fra ford at karoseri,bremser holder. Dette for og slippe mere styr på neste eu kontroll, samt viss det skjer en ulykke er det kjekt å ha det godkjent. har brukt for mye penger på trim deler til at jeg ikke kan bruke de.
  6. Hei. Noen som kan hjelpe meg her? jeg skal godkjenne en rs turbo med ca 200 hk, skal ta effektmåling og godkjenne det hos BT. Men fikk til svar fra ford norge da jeg ba om papir over hva karoseri og bremser tåler originalt : Ford Motor Norge AS kan ikke stå som rådgiver i ombyggingssaker. Vi forholder oss kun til bilene slik de kommer til landet, nemlig originalen. En av grunnene er at vi ikke er kvalifisert til dette. Feks. bremser, karosseri forsterkning. Vårt tips til deg er å kontakte en autorisert Ford forhandler for å høre om de kan ta dette som en jobb for deg. Biltilsynet har visstnok også en ombyggingsgruppe på Risløkka i Oslo. Siden Ford Motor Norge AS ikke kan hjelpe deg med godkjenningspapirer, er det viktig at du kontakter Biltilsynet før du starter ombyggingen for å høre hva de godkjenner Så er det noen som har gjort dette før og har papir liggende???
  7. Jeg skiftet bryteren og nødblinken fungerer men batteri lampen lyser i instrument panelet, virker som en jordings feil eller noe. dettte var ikke før nødblinken bynnte å fungere. Er vel ikke all værdens problem at lampen lyser, ser at alt annet fungerer som det skal.
  8. Hei, Får ikke fikset det siste problemet før etterkontroll, nemlig nødblink. Alt av lys virker unntatt nødblinken. Alt av sikringer er sjekket og reller er i orden. Noen som vet om det finns et relle under dashbordet til nødblinken eller noen som vet hva problemet kan være?
  9. hehe, jo da skybert, sitter å leser og følger med på tråden,tråden eksploderte jo, hehe, men tror mange vil få problemer med akkurat det samme som meg fremover.Men så klart syns jeg egentli det er litt bra å ha en original rs turbo som er godkjent hos Bt,(noe jeg håper og tror den kommer til å bli) Men no er jo time hos BT bestillt med meg så dette skal gå i orden.
  10. Ja, tror du det hjelper? mange bilmekanikere som har sett på kontrollseddelen syns dette var merkelig, spesielt ettersom jeg ikke fikk med ett klage brev eller noe sånt, fikk bare kontrollseddelen. Men er redd for at jeg ikke har så mye å stille opp med mot disse terroristene. Selv Biltilsynet sporte meg om hvorfor jeg måtte til dem med bilen, det sto mindre på det arket de hadde fått med kontrolløren enn det jeg fikk, de skjønte ingenting og sa til meg viss det er pga eksosen så syntes de det ikke var riktig ettersom han hadde godkjent eksos lyd nivået . Så da ringte jeg til han som kontrolerte bilen og sporte om grunnen til visning og da sa han at det måtte være mere enn 130 hk osv... Tvilsomt at jeg kommer noen vei med dette, må vel innom Bt tipper jeg
  11. Litt idiotisk å bli sendt til Bt pga eksosanlegg som han målte og godkjente lydnivået på og en stakkars intercooler som gir minimalt, om ikke 0 effekt. Og han måtte da ha dratt på og kjørt litt hardt for å komme fram til den konklusjonen at bilen må være "trimmet".Og hadde han orket å sett så hadde han funnet ut at også turboen er original. Vet ikke om det er hans jobb men skal ikke så mye til for å se om den er trimmet eller ikke, istede for å henvise meg til trafikkstasjon som er 1 time unna meg. han hadde prøvd mange biler med 130hk og dette var ikke en av de påstod han. Men selvsagt, dette kunne jeg gjort noe med også før en eu, men tenkte egentli ikke at det hadde så mye å si at trykket var justert opp litt.
  12. Hehe, ja sjekket nettopp på google og det står faktisk 0kw. Mens i den andre rs turboen jeg har som også er original men importert står det 132hk 97kw
  13. Det kan man lure på.Saken hadde jo selvsagt vært annerledes hadde bilen hatt full trimm samt at jeg hadde solgt alle original delene slik at det ikke var mulig for meg å vise den original, da hadde jeg nok klikket på karn som tok eu-kontroll. Men heldigvis, no har jeg ikke så mye å frykte med tanke på trimming og det med å dra å vise den til Bt. Men uansett,dette var noe jeg ikke visste de tok så alvorlig på eu kontroll. Gjikk jo fint forrige eu-kontroll, da med betydelig mere trim
  14. Har snakket med både Bt og karn som jeg var på eu-kontroll med. Han mente det var mere effekt i denne bilen enn originalt, og at han prøvde den og fant det ut. Men snakket også med Bt og de var ganske greie med meg, fikk bestille time og de ville godkjenne bilen med effektanlegg for støy nivået var godkjent på eu kontrollen. Så da skal jeg justere ned turbo trykket samt fikse alle mangler. Kan ikke se for meg at det blir noe problem med en større intercooler i front, eller k&n filter istedet for original luftfilter.. Når sant skal sies så går rs turbo utrulig godt originalt sammenlignet med andre biler med samme effekt. så skjønner at mannen var skeptisk i forhold til trimm på den. Og når det gjelder salg så vil jeg eu-godkjenne den først før den blir solgt slik at alt er i orden på den. Er vannskelig å finne en rs turbo som er eu ok nå til dags.
  15. Ja, skal prøve å få det godkjent med effektanlegget,justere ned turbotrykket til 0.5 samt fikse alt av feil som sto der, *var defekte skilt lys,*defekte spylere,*nærlys var feil innstillt,*parklys defekt høyre forran,*nødblink defekt,*lydhorn defekt,*rust på feste for bensinpumpe, Noe av dette er 1er feil men tenkte uansett å fikse alt før jeg stikker innom BT.Heldigvis er senkesett og felger godkjent fra før.Regner med at eksosen ikke bråket for mye siden jeg fikk godkjent alt på miljø utenom den at jeg måtte innom BT for visning...! Så prøve å få solgt bilen etter at den er godkjent.
×
×
  • Create New...