Jump to content

Hvor skal oljedamp'en gå ved bytte av luftfilter?


ninjacrap

Recommended Posts

Skal bytte til et K&N 57i kit på Escort'en min, en 1996 MK7 1.8 Si Sport.

Så litt på det i dag, og så at det går et ventileringsslange for oljedamp inn i luftfilter-boksen.

Hvor skal jeg plassere denne når jeg får det nye luftfilteret? Forstod at det var noen regler mot å la det sluppe direkte ut i "fri luft"..

 

Skal jeg koble slangen på en annen plass? Så at det var en kar som hadde denne plugget inn i en liten olje-tank, hvor det kunne avkjøle seg, og deretter renne ned og inn i sump'en på motoren (eller hva det heter ;))

Link to comment
Share on other sites

hmmm..er veivhusventilasjonen noe de henger seg opp i og altså?

Satte på ett universalt bensinfilter til en 20 30 kroner, og så var jeg ferdig med det. Lar det gå rett ut i friluft.

 

HPL: har konisk KN-filter på min jeg og. Mer ker litt på bedre og kjappere gassrespons. Lyden er jo også ett pluss nå jeg drar på litt.

Effekten i ant hk, er nok ikke målbar . Må vel legge til at jeg ikke har KN 57i kittet, men ett universalt KN filter som passa rett på flensen v luftmengdemåleren.

Link to comment
Share on other sites

hmmm..er veivhusventilasjonen noe de henger seg opp i og altså?

Satte på ett universalt bensinfilter til en 20 30 kroner, og så var jeg ferdig med det. Lar det gå rett ut i friluft.

 

HPL: har konisk KN-filter på min jeg og. Mer ker litt på bedre og kjappere gassrespons. Lyden er jo også ett pluss nå jeg drar på litt.

Effekten i ant hk, er nok ikke målbar . Må vel legge til at jeg ikke har KN 57i kittet, men ett universalt KN filter som passa rett på flensen v luftmengdemåleren.

 

 

Nice!

Jeg har bestilt et KN57i Kit til min XR3i Zetec motor hos Pedersen Racing!

1998 Volvo S80 - 231hk

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Slik. Endelig fått jeg kit'et i posten fra kollevold! Tok sin tid, men overlever det! :P

 

Gikk meget greit å bytte, men var nok laget for en amerikansk utgave av bilen eller noe, for måtte bøye holderen til luftfilteret slik at det kom lenger ned i motorrommet, for ellers krasja det med panseret. Bilde av motorrommet var litt anderledes, da min luftslange går over motoren, mens den på bilde gikk ved siden av den.

 

Uansett, alt på plass, og ble litt grommere lyd når jeg gir gass. Kult :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...