Guest ESCORT RST S2 Posted September 22, 2005 Posted September 22, 2005 motor er så å si nylig overhalt!problemet er at når den får for mye motstand så lader den, men bilen reagerer ikke noe på trykket.har dusja hele motor med start gass(ingen effekt)sjekket vakumlekk 100ganger.byttet pakninger rundt dysene(hjalp litt)bilen går greit i 1-2 gir men 3-4-5 så er det null turbodrag.noen som har kjenskap til dette problemet?Mvh Stian
OleK Posted September 24, 2005 Posted September 24, 2005 hvilket trykk kjører du på? åssen plugger? du kan ha en lekkasje på trykksiden etter turbo som åpner seg først når du får trykk.... Cosworth!
Guest ESCORT RST S2 Posted September 24, 2005 Posted September 24, 2005 0,6.er bilen vi var hos deg med!har ikke funnet ut noe mer!men når turbo lader så hører du luften mye høyere en i en rs turbo som funker!
OleK Posted September 25, 2005 Posted September 25, 2005 ok, mats sin da.... prøv å få sjekket CO-verdien...sett den på ca 2.0 og se om den går bedre da... Cosworth!
Robox Posted September 26, 2005 Posted September 26, 2005 høres jo veeldig ut som en lekkasje som åpner seg når trykket kommer skikkelig da.. dumpen som ikke klarer å holde tett?
OleK Posted September 26, 2005 Posted September 26, 2005 får mest sannsynlig lambdameteret vårt om ei uke eller to, kan huke den på da og se hva blandinga ligger på hvis det er intresse for det? Cosworth!
Guest ESCORT RST S2 Posted September 27, 2005 Posted September 27, 2005 kan få sjekket co osv på jobben, men har det noe å si høyre opp?den ble godgjent men litt høy co verdi!kan ikke være at det lekker litt i toppen, slik at all ladeluft sklir igjennom eller er ikke det mulig! har ikke tatt noen komp test men.dumpen er fin, har prøvd min men hjalp ikke noe!
Guest mazdafun Posted October 1, 2005 Posted October 1, 2005 dette er riktignok hentet fra en Audi S3, men problemene var mistenkelig like.. den virket forholdsvis pigg på 1 gear.. men oppover i geara fikk den mer motstand, og blåste turbotrykket ut gjennom luftfilteret.. gikk rett og slett som en dass.. tok av minuspolen på batteriet i 15min.. og bilen gikk som ei kule igjen! da kunne det gå flere uker før problemet oppstod igjen.. det viste seg til slutt å spores tilbake til chipen.. bare en tanke her! (viste seg forresten å være et Dahlbäck chip )
Guest ESCORT RST S2 Posted October 2, 2005 Posted October 2, 2005 oki, da skal vi bytte hjernen i morgen!!!!!håper det er problemet:) takk for svar folkens
Robox Posted October 2, 2005 Posted October 2, 2005 pass på at det er riktig fargekode på hjernen dere bytter med!
OleK Posted October 3, 2005 Posted October 3, 2005 på ecu'ene er det 3 firkanter med forskjellige farger på, disse må stemme overens med hverandre for at det skal funke.... men jeg har heller tro på å gi den litt mer bensin... Cosworth!
Guest ESCORT RST S2 Posted October 3, 2005 Posted October 3, 2005 men trodde ikke det hadde noe å si høyere oppp
OleK Posted October 3, 2005 Posted October 3, 2005 jo, det har det sett co på ca 2.0 og prøv da... Cosworth!
Guest ESCORT RST S2 Posted October 3, 2005 Posted October 3, 2005 jo fader, tenkte ikke på det, har prøvd min bensin/luftmengdemåler, da gikk den nesten værre!
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now