Jump to content

OleK

Gjest
  • Posts

    4854
  • Joined

  • Last visited

About OleK

  • Birthday 08/02/1984

Medlemsinfo

  • Bosted
    Sarpsborg
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Contact Methods

  • Hjemmeside
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Bosted
    Sarpsborg

Recent Profile Visitors

14821 profile views

OleK's Achievements

Ford RS

Ford RS (6/6)

  1. fortsatt til salgs https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=296145117
  2. Nedsatt i pris nå, ingen som vi ha en god base for et verstingprosjekt?
  3. Nei, det var ikke et mål med skilt på denne bilen. Kom et stykke inn i siste ombygging, før det ble bytte av jobb, bosted og kjerring. Da sa tida og pengeboka stopp, siden har den stått tørt og fint i låven. Vi hadde det utrolig mye gøy med denne, ca 400 responsive hester ut på bakhjula var helt perfekt på gamle Rudskogen. https://www.youtube.com/watch?v=UbylqHDORfI
  4. Den gikk aldri med røde skilter, Anders Kun hvite (og med piloten på konstant utkikk etter blålys)
  5. Girkasse fra BMW E36 M3 omsveiset til Ford Sierra Cosworth T5-clutchhus selges. Dette er girkasser som holder MYE moment, og er fine og gire med. Jeg har aldri brukt girkassen selv, men den kjennes bra ut, og fungerte fint i følge forrige eier. Har også ei ekstra reservekasse som medfølger. Følger med hardykobling og girkassefeste m/gummifester tilpasset Sierra. Har ikke clutch, utløsermekanisme, mellomaksel eller gir-velger. Befinner seg i Fredrikstad, kan hentes i Moss evnt. Pris 8000,-
  6. Det er jeg som "designet" det kittet der en gang i tiden, har det selv på bilen min. Er ikke helt bolt-on, man må slipe/frese litt på kaliperene, ikke mye, men litt. (jeg brukte bare vinkelsliper ) På den svarte braketten der er alle fire hulla på linje, men med et 2mm frest offset på anleggsflaten som legges mot spindelen og kaliperen. Siden det er gjenger i både spindel og kaliper er det bare å skru fast Evo-kalipere får du billige fra eBay fra, de er like fra Evo6 til Evo9 (muligens også 10?) Evo-klossene biter ikke på hele Focus-skiva, men godt nok. Det som kan være litt vanskelig å følge med på er slitasjen på klossene, da klossene blir liggende litt utenfor skiva (dette skjønner man når man har montert det). (anbefaller deg også å skru fast skuvene i navet med forsenkede skruer, slik at man slipper muligheten for at de slår seg skjeve)
  7. 1,45 bar ladetrykk og mf2 tilleggsprut som startet å gi bensin på 0.7 bar mener jeg det var. husker den gikk fet akkurat når den passerte 0.7 bar, så trykkbryteren kunne sikkert vært justert litt høyere.
  8. morro å se gamlebilen, og godt å se at bil-smaken har forandret seg en del på de siste åra ypperlig 18års- og førstegangsturbobil dette. bremset 242 hk og 293 nm hos stensbøl. synd karosseriet er så mykt som det er, ellers hadde den ertet på seg mange andre biler.... hadde det mye morro med denne, lærte mye. tror den har hatt to eller tre eiere etter meg, hvor kjøpte du den hen, tuszi?
  9. noen som kjenner den igjen? en kar fra passionford som lurte på om jeg kunne sjekke litt. ser ut som et bremsetreff fra TEF fra noen år siden?
  10. OleK

    dyr kræsj

    dyrere kræsj http://www.dailymail.co.uk/news/article-2070046/8-Ferraris-3-Mercedes-Lamborghini-Skyline-2-5m-Japan-motorway-crash.html
  11. alle disse "fantastiske kjøreegenskapene" har vel vært opplevd i solskinn og tørr asfalt? lurer på hva som skjer på våt/glatt asfalt... aldri verden om jeg hadde brukt over millionen på en fremhjulstrekka plastikkbil.
  12. bremsevæska i beholderene kan medfølge uten ekstra kostnad.
×
×
  • Create New...