Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hadde brudd på jordingen mellom batteriet og motor, brudd rett over eksosrør, startet en gang trodde bare det var lite strøm men.. Spørsmålet er om dette kan ha gått utover noe av elektronikken, da jordingen har gått alternative veier? Har ikke merket noe men

Sierra Cosworth 1988mod(solgt)

Guest Pjuker`n
Posted

Hadde samme feil på 242`n min. Der gikk strømmen gjennom gassvaieren, tror du jeg skjønte mye da det begynte å ryke av den?

Posted

dette er ett problem som cosw har ,jeg har skrevet på forumet tidligere om dette . Da jeg hadde same problemet i våres - brant en cpu . Har på begge mine nye jordings ledninger - en til motor -en til batteri kassa - en til holderen cpu . Det er også en jordings ledning som går fra bolten i oppheng girkasse til jord - den er også byttet . Husk cpu har to ledninger som er jord ........

Posted
dette er ett problem som cosw har ,jeg har skrevet på forumet tidligere om dette . Da jeg hadde same problemet i våres - brant en cpu . Har på begge mine nye jordings ledninger - en til motor -en til batteri kassa - en til holderen cpu . Det er også en jordings ledning som går fra bolten i oppheng girkasse til jord - den er også byttet . Husk cpu har to ledninger som er jord ........

Det er vel de som er byttet på min, 2xbrune ledninger, ene loddet rett på kretskortet og den andre rett på selve kontakten. Plassert langt mot venstre, 1 oppe og en nede. Skal sjekke dem i morgen, rakk ikke i dag. Takker for tipset.

Posted (edited)

Bige hadde rett.. var den ene av disse som hadde fått seg en smell igjen.. får bare frem med loddebolten og bytte ut.

Hvordan er det mulig å merke om hjernen har fått seg en karamell? Se på kretskort om noe er svart og fint. Motor starter og går, men får mye bensin på tomgang, men dette skyldes overgang til svarte simens og større chip, bensintrykk og tenning ikke justert.

Edited by fordcosworth

Posted

jeg fikk dette oplyst av en som har laaaang erfaring med cosw . BYTT jordingsledninger ......... GJØR DET - du har problem om ledningen ser "tørr" ut ...

Posted

De gamle ledningene i fra 88 er ikke allverdens å skryte av nei, stive som f... får bytte dem i vinter, gidder ikke begynne med det nå 3uker før jeg tar av skiltene..