Jump to content

rscosworth

Gjest
  • Posts

    693
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Recent Profile Visitors

1498 profile views

rscosworth's Achievements

Ford RS

Ford RS (6/6)

  1. nå får man jo solgt MT75'en og 4x4 bakstillinga som gjør reregnestykket bedre...
  2. rscosworth

    BW T5

    blir det forsterka gafler fra gearboxman nå da?
  3. type og hvor fikk du dem fra?
  4. noen av dere som vet om det fins vinterdekk i 205/40-17 eller annen 17" dim som passer sierra cosworth? har leita rundt på de dekksidene jeg vet av på nett uten hell...
  5. Altså sveise på en slik inn på railen, slangeklemme ut av fueltrykksregulator og inn/ut fra tank/pumpe? Når alt er på plass blir jo AN-koplinger en drøm å jobbe med kontra originalt...
  6. De der var jo nice! Hvordan får man AN-koplinger på hver ende av fuel rail samt inn/ut tank/pumpe? Lett å feste koplinger på slangene?
  7. Vurderer å hoppe tilbake på turbokjøret igjen. Ser på en bil som mangler alt av bensinrør/slanger både trykk og retur fra pumpe til rail og tilbake til tank igjen. Pumpa er bytta til 044. Hva trenger jeg for å legge nytt? Hvilken dim, hvilken material i rør og hva slags slanger/koplinger trenger jeg og hvor får man lettest tak i alt? Har jeg lov å legge slanger helt fram? Fraråder dere slanger hele veien? JJ
  8. sjekk veiv-triggeren. gjør rent og sjekk åpninga. husker ikke hva klaringa skulle være, les i workshop manualen.
  9. jeg hadde en lang samtale med en av ingeniørene hos Tremec på den tia jeg vurderte bygge om til 2wd. Det var skuffende for å si det mildt. Styrken på kassene oppgis i forhold til 1st gear. Det er noe med utregningen og størrelsen på drevene som gjør at 1ste tåler mest. Girkassene er ikke beregna på turtallene vi leker med. De er vrange å gire med på høye turtall. Drag-folkene gjør en modifikasjon for å fikse dette, men det gjør bare at å gå til tyngre gir går kjapt, og det blir enda verre å gå til lettere gir. Ifølge GBM har Tremec'en samme problemene med 3 og 5 som T5'en og vil ryke på akkurat samme viset. Jeg hadde gått for GBM short ratio kit... Racefix leverer vel disse?
  10. den umiddelbare forandringen er at du kommer til å kjøre med permanent firhjulsdrift. Senterdiffen jobber jo hele tiden, mens det er viskosekoplingen som leverer krafta fra senter til front, når bakhjula har større fart enn framhjula, og dermed gir økt temp i viskoseolja. For isbanekjøring ser jeg for meg at å låse viskosekoplinga vil være en liten genistrek. Framdiffen vil jo selvsagt motta en del mer kraft enn normalt, men dette kan jo løses med forsterkalokk. At du raser noen framdiffer før du er over på quaife etc det vil jo bare tiden vise... NB: Nå er ikke jeg cosworth-girkasse-ingeniør, men dette stemmer dersom det er senterdiffen og ikke viskosen som gir 34/66 fordelinga av momentet, og viskosen bare åpner/lukker for å gi denne krafta fram til hjula. JJ.
  11. Fy f**n Kjartan den bilen din er vanvittig nydelig! Håper virkelig du slipper å kvitte deg med den bilen etter alt av tid, energi og penger som e lagt ned i den.
  12. Fikk overhalt toppen på min gamle 4x4 av EBB. Anbefales på DET STERKESTE. Å påstå at det er bortkastet under 400hk er å skyte seg selv i foten. Toppen ble demontert, grundig rengjort, alle 16 ventiler portet, ventiler og seter 3-vinkel-frest, forbedring av swirl-cut i brennkammer, selve innsugstraktene ble portet og matchet til innsugskanalene, hele greia vasket igjen og kanaler nøtteblåst, hva nå enn det er, jeg fikk satt inn nye styringer og tetninger samtidig. Selvsagt planslipt. Selvsagt levert med papirer på før og etter fra flowbenken. Betalte snaue 4500,- + deler. Best anvendte pengene jeg brukte på den bilen.
  13. rscosworth

    IRX-450

    Hvis vi legger alt som har med NTS og IRX og tidligere havari og hva som skal til for at disse skal funke, hvilken ANDRE turboer leverer nok til ca 400 på hjula? Klarer en GT3071R det? GT3076? Hva med T34 .63? 400 på hjul blir vel i hardeste laget for denne?
  14. rscosworth

    IRX-450

    Ja der var det litt info får'n si. Hva er et bra alternativ til 400 hjulhester? GT30R?
  15. rscosworth

    IRX-450

    Heisann. Noen som har prøvd IRX-450, evt. kansje tilogmed har noen bremsepapirer med den? Alle erfaringer mottas med takk. JJ.
×
×
  • Create New...