Jump to content

lekker diesel fremme i motoren


Guest mr_doodee

Recommended Posts

Guest mr_doodee

hei!

kjøpte meg nettopp ny bil. allerede første dagen såg eg at den lak litt disel fremme i motor rommet, du ser liksom at det har dryppet ned i "bunnpannen" men klarer ikke å kjenne noe slange som går innpå der fremme, er liksom midt i motoren fremme, er det der diesel pumpen står? sånn at det kan være at den ikke er godt fast? eller at den har løsnet litt og derfor drypper det? noen som vet om noe slanger som kommer inn der? eg klarer ikke se noenting, må liksom av me "bunnpannen" og se opp vist eg skal ha sjangs å se noe.. bare lurer på om noen som vet hva det kan være?

 

bilen fusket som **** på turtatt og stopper vist eg gir godt me gass etter at den har stått i ro en stund(kan tenkte meg til at pumpen blir tum og så får den ikke opparbeidet nok diselen og suger litt luft, derfor stopper bilen)

 

men noen som vet hva det kan være? event noen som har hatt samme problemet?

 

hvor ligger diselfilterene på disse bilene?

 

Mvh Roger

Link to comment
Share on other sites

Guest Trimkongen

Jeg hadde noen lunde det samme problemet på min bil. Det var stoppsolonoiden på dieselpumpen som var gåen og lakk diesel, denne finner du på toppen av pumpen med en el ledning skrudd på.

Ellers kan det være simmeringen på akslingen som lekker.. måtte bytte denne når jeg kjøpte bilen min.. ellers står diesel filteret over girkassen, festet til motoren.. trang og j.... og komme til.. Gi tilbakemeldin på hva som er gale med din når du finner det ut.. :D

 

Mvh Espen

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...