Guest arnzen Posted November 8, 2005 Posted November 8, 2005 Noen som har enkle tips til min xr3i 86 modell?finnes det noe å hente i motoren, eller er den for veik?hørte noen som babbla om at den skal tåle en turbo, noen som kan svare på dette? girkassa er også sliten, dette blir vel pri 1. hvile kasser er det som passer overends?
Robox Posted November 8, 2005 Posted November 8, 2005 (edited) rs turbo motor er fine greier.. eller du kan ettermontere turbo på den du har, hvis motoren er i god stand.. hvis den motoren du har har gått langt er det lurt å få overhalt den før du begynner å ta noe effekt ut av den, da har du et godt utgangspunkt og du får mer ut av trimmingen siden motoren yter det den skal i utgangspunktet.. alt etter hvor mye effekt du skal ha ut av moteren og hvor mye penger du har tenkt å bruke på den går det jo an trimme den uten turbo også... problemet med det på en 1,6 liter er jo at du får ganske få hester per krone med n/a trimming i forhold til turbo... girkasse kan du ta fra de fleste andre 86-90 modell escorter, men det smarteste er nok å få tak i en kasse fra samme bil.. dette fordi det er forskjellige utvekslinger i de forskjellige kassene.. ellers er rs turbo kasse det beste av det originale hvis du skal ha noe effekt ut av bilen, fordi den har lsd.. Edited November 8, 2005 by Robox
Kindher Posted November 8, 2005 Posted November 8, 2005 har ikke idee om åssen kasse jeg hadde i orionen min, men den var helt genial for jeg kunne kjøre rundt i 3gir i byen uten problemer. ned i 700rpm, inn med gassen åsså kom den fint opp igjen ! men var litt merkelig å komme til kameraten sin bil (vectra) å dette ikke gikk i heletatt lenger ! hehe 87 orion 2.0 Zetec: http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=7430
Guest xsiv Posted November 8, 2005 Posted November 8, 2005 Vell, Rs turbo S1 asså, mk3 kassene dem har lsd men ikke s2`ene, fiesta rs turbo dem har vell også lsd, men finst desverre ikke i norge utenom vist motor har blitt importert.
Guest Mr.Escort Posted November 8, 2005 Posted November 8, 2005 trimme cvh uten turbo er DYRT...tro meg...kjøp deg heller en rs turbo motor...mer lønnsomt
hår ball Posted November 8, 2005 Posted November 8, 2005 (edited) Vell, Rs turbo S1 asså, mk3 kassene dem har lsd men ikke s2`ene, fiesta rs turbo dem har vell også lsd, men finst desverre ikke i norge utenom vist motor har blitt importert.' Edit: tombra har rett... Og trimme turbo CVH er heller ikke billig da mondeo blokka er det billigere deler til 3000 for 4 råder til zetec`n... men nå spørs d hvor lang du skall dra den trimminga de da... holder det med 180-200 gamp er CVH`n suveren... Edited November 8, 2005 by hår ball
Tombra Posted November 8, 2005 Posted November 8, 2005 Alle RS Turboer har da LSD orginalt Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD
Robox Posted November 8, 2005 Posted November 8, 2005 stemmer som tombra sier... alle rst har lsd... skal du ikke over 200-220 hester tror jeg du skal gjøre rimelig bra handel for at det skal bli billigere med noen andre maskiner enn cvh turbo..
Guest arnzen Posted November 9, 2005 Posted November 9, 2005 Okay, for å dra en midlertidig konklusjon: Det beste sett i penger/effekt, er å plugge inn en rst motor? Hvilken effektforskjell ligger mellom disse motorene da, og hva koster en rimelig grei motor og girkasse?
Robox Posted November 9, 2005 Posted November 9, 2005 til en viss hk grense er rst motoren veien å gå.. skal du ikke over rundt 200 hester er det det billigste alternativet.. det går jo fint å turbokonvertere den maskinen du har også da.. alt ettersom hvor god du er med mekanisk... rs turbo maskinen har ikke mer enn 132 hester originalt, men det skal relativt lite til egentlig for å bikke 200.. ved å bytte actuator og chip slik at du får øket trykket til rett under 1 bar har du mellom 160-170 hester.. er et par stykker i england som har bikket 350+ hester med rs turbo maskin forresten..
Guest arnzen Posted November 9, 2005 Posted November 9, 2005 Dette høres morsomt ut....Finnes det noen side som beskriver mer i detaljer?
hår ball Posted November 9, 2005 Posted November 9, 2005 Dette høres morsomt ut....Finnes det noen side som beskriver mer i detaljer? hva vill du ha i detalj da? Rst motor er omtrent plug and playe.. rst lednings nett,hjerner,motor så kan du bruke xr3i kassa selv om den er noe svakere.. Så skall du ha d gokjent så my stab stag fram å bak byttes, er tykkere de på rst.. Og bremsen da, like greit å gå for cossie bremser bak å fram da...
Robox Posted November 9, 2005 Posted November 9, 2005 er endel jobb å bytte motortype da.. som han sier over her må du bytte ledningsnett, hjerner, selve motoren, radiator(for å få plass til ic) og luftmengdemåler(er ikke sikker på den, men regner med det). og skal du få bilen godkjent ombygd er det endel annet som må byttes også..
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now