Guest Autotuning_as Posted November 8, 2005 Posted November 8, 2005 Har et problem med min sierra 4*4cosworth... når bilen blir varm går den på litt over 2000 ommdreinger på tomgang og fusker litt når turbotrykket kommer oppover ... har netopp bytta topppakning og vanntempratur måler... trodde det skulle hjelpe men det gjorde det ikke .. noen som vet hva dette kan være ? takker får svar;) mvh Frode
Scorpio4x4 Posted November 8, 2005 Posted November 8, 2005 Hva med TP_sensor , vil jo gi feil verdi hele skala hvis den ikke er OK.. Ford Scorpio 2.9i Ghia, 4x4 , 1993 modell
Guest jornhan Posted November 9, 2005 Posted November 9, 2005 Kan også være plugger hvis du får fusking når turbotrykk kommer.Hvordan er tomgangen på den når den er kald?
Guest Autotuning_as Posted November 9, 2005 Posted November 9, 2005 skal skjekke dette etter på den går på 1500ca når den er kald... takk får svar ...
Guest JvhCossie Posted November 9, 2005 Posted November 9, 2005 Sjekk pakningen rundt plenumet... Hadde akkurat slik tomgang jeg å.... da var pakningen i filler under plenumet... Garantert falsk luft et sted...
Guest Autotuning_as Posted November 9, 2005 Posted November 9, 2005 Sjekk pakningen rundt plenumet... Hadde akkurat slik tomgang jeg å.... da var pakningen i filler under plenumet... Garantert falsk luft et sted... Pakningen rundt plenumet? hvor sitter den? har ikke så veldig peiling ennå mvh Frode
Guest jornhan Posted November 9, 2005 Posted November 9, 2005 Sjekk pakningen rundt plenumet... Hadde akkurat slik tomgang jeg å.... da var pakningen i filler under plenumet... Garantert falsk luft et sted... Pakningen rundt plenumet? hvor sitter den? har ikke så veldig peiling ennå mvh Frode Den sitter der hvor fuelrailen er festet,stor avlang firkant med 5 hull mitt på firkanten.Må av med 8 skruer og 2 skruer fra fuelrailen for og få løsnet den.Går vel ann å spraye startgass der du tror det lekker når motoren går og øker turtallet da så er det en lekasje der du sprayet sist.
Guest JvhCossie Posted November 10, 2005 Posted November 10, 2005 Innsuget er 2 delt på Cossie... Der trykkboksen er skrudd sammen med innsuget sitter den pakningen... Se bildet: Der disse 2 delene sitter sammen...
bige Posted November 10, 2005 Posted November 10, 2005 gammelt triks er og bruke start gass som feilsøker .
Recommended Posts