Jump to content

Lufting


Recommended Posts

Posted

Hei

 

 

har fått endel luft i systemet nå så bilen koker og koser seg hele tiden.

 

Men jeg har ikke funnet en lufte plugg eller noenting..

 

 

så hvordan skal jeg angripe det ?

 

 

Mvh

 

 

Marius

Posted

Tapp av alt.. og fyll på ny kjølevann sakte.. da får luften tid å komme seg ut:)

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Posted

da skal jeg ta og lage en lufte plugg, det er jo utrolig tungvint..

Posted

Swirl-pot er jo et alternativ. Lage selv (billig) eller kjøpe ny (dyyrt)

Escort RS Turbo

Mondeo 4x4

Capri MK3 GT4

Pajero 4x4

Dynapac F141 6WD

Posted

Da er det meget rart att bilen koker meget lett da.

 

Men kan vell ha seg att termostaten kobler ut etter 10 min kjøring, så slutter den og vise og bare går i bunnen.

Posted

Kjølesystemet er ikke overdimmensjonert. Du kan prøve å bytte kjølevæske, denne skal byttes annet hvert år. Kjør igjennom radiatorrens og spyl med slange igjennom radiator og inn i toppen der termostathuset står. Med hard kjøring er det godt med trykk i min tank også. Termostat kan du bytte til 82 grader. Kjøp til Ford Puma 1.7l, de har den på mekonomen.

x - RS Turbo S2

Posted

Med meg ryker det som er helvete. fylte på 1,5 liter igår, og nå er det bortevekk.

Guest Taunus Basic
Posted

Har bilen radiatorlokk? Elelr er det bare den vanlige overflods-trykktanken?

 

Uansett, vanligvis kan du prøve å lufte litt ved å parkere i oppoverbakke, forover, bakover eller sideveis, på en slik måte at det høyeste punktet i motorrommet kommer lengst opp.

Det må være et punkt som kan åpnes da, slik at du kan etterfylle vann der.

 

Ellers skulle det ikke være nødvendig å lufte et lukket system.

 

Høres ut som en tett termostat eller no.. Bilen skal ikke koke bort vannet så fort..

Posted

Skal teste det, men det gjør igrunn ikke noe akkurat nå, skal sette bilen til ro nå så snart jeg får en vinterbil.

Posted

Tanken er høyeste punkt i motorommet. Systemet er selvluftende. Du må har kanskje en tett radiator, lekasje, eller ødelagt termostat. Sikker på at det ikke er eksos du får ut av tanken? Hvis vannet forsvinner så fort kan det være lekasje til sylinder.

x - RS Turbo S2

Posted

radiatoren flower fint, det testet jeg for en stund tilbake, men termostaten er rompe, jeg har avmåling i instrument bordet i hmmm 10 min ? så kobler det seg helt ut..

 

Så jeg satser på termostaten først jeg.

 

Isåfall så blir det 3dje gang jeg byttet topp-pakkning.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...