Banco Posted November 23, 2005 Posted November 23, 2005 hei. jeg har en del rust i kanalene på min xr4i. er også en del rust under førersetet. det er såppas at man kan vippe på førersetet og man ser skruene som holder setet fast gå opp og ned.. Har jeg gått på en smell når jeg kjøpte bilen`? noen som har noen tips på hvordan man kan ordne noe slikt? sveising? legge på en metallplate? har eugodkjenninga i januar.. så jeg har litt kort tid på meg. og en ting til. hvor lang tid ca tar det få fikset opp noe sånnt?
D.Toft Posted November 23, 2005 Posted November 23, 2005 sierra sykdommer sveis det du.. men husk å gjøre det skikkelig når du først er igang. riv ut hele gulvteppet å ta alt som du finner
Guest JvhCossie Posted November 24, 2005 Posted November 24, 2005 Hehe.... En ting er sikkert... Et rusthull kommer skjelden alene... vil nok finne mye mer tenker jeg...
Anders Posted November 24, 2005 Posted November 24, 2005 Ingen probl å fikse =) Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle) BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)BMW 523i e39 (Brukstralle)
Guest thorbis Posted November 25, 2005 Posted November 25, 2005 bare tenk på en ting ang. d feste. hvis du kapper bort hele dritten får du ett svakepunkt i sveisen din. akkurat setefestene på sierra er d mest talentløse festeordninga jg har vært borti!
Guest wehus70 Posted November 26, 2005 Posted November 26, 2005 hei. jeg har en del rust i kanalene på min xr4i. er også en del rust under førersetet. det er såppas at man kan vippe på førersetet og man ser skruene som holder setet fast gå opp og ned.. Har jeg gått på en smell når jeg kjøpte bilen`? noen som har noen tips på hvordan man kan ordne noe slikt? sveising? legge på en metallplate? har eugodkjenninga i januar.. så jeg har litt kort tid på meg. og en ting til. hvor lang tid ca tar det få fikset opp noe sånnt? Hei! jeg kan anbefale deg om å få sjekket grundig opp i dette... jeg kjøpte en sierra i januar,fikk klar beskjed om at bilen var rust fri og at han kjente bilen i det hele som si ega bukse lomme,...,MEN!!!Sjekket bilen å fant rust i begge kanaler,sete fester,GULV generelt og i koffert... det hele kostet meg 15000,-SVART!!! Gulvet var så ubrukelig at det hele hang fast i KUN 40%.... Så tenk litt og få sjekket den grundig!
D.Toft Posted November 26, 2005 Posted November 26, 2005 Wehus70: var det ikke den sedanen som skulle være rustsveist for mangen tusen????eg ringte til han som eide den før den ble solgt, og han skulle jo ha 45tusen?? fordi den var sveist for over 20k??
Guest ja9^ Posted November 26, 2005 Posted November 26, 2005 off topic.. men den sierran var ekstremt søt!
Banco Posted December 7, 2005 Author Posted December 7, 2005 ok.. jeg vet ikke om noen som sveiser.. kan heller ikke sveise selv... noen som vet om noen i oslo, bærum, asker området som kan sveise slike ting? ja. ja ja.. det vet dere om sant!
Guest AnDtHo Posted December 7, 2005 Posted December 7, 2005 ok.. jeg vet ikke om noen som sveiser.. kan heller ikke sveise selv... noen som vet om noen i oslo, bærum, asker området som kan sveise slike ting? ja. ja ja.. det vet dere om sant! Skal ta akkurat samme jobben på bilen min snart, men jeg er så heldig å kjenne en som jobber med sveising da.. Er en fordel med ordentlig utstyr og noen som vet hva de driver med.. Det er lurt å ta setefestene så fort som mulig, de må kanskje redde livet ditt en dag.. Her ser du restene av setefestet på førerstolen min.. Ford har mange bra løsninger, men når det gjelder setefestet er det noe av det mest idiotiske jeg har sett..
Recommended Posts