Jump to content

Recommended Posts

Posted

kan ikke ha vanlig dumpventil ihvertfall. siden den e avhengig av vacuum. noe diesel motorer ikke har.. men du får visst en elektrisk dumpventil eller noe til diesel.. vetkje kor bra d funker..

Posted

Jeg kjørte en flytte bil med diesel motor og dump ventil for en stund tilbake. Kasse vogn med popof, he he, mange som kikka rart når jeg kom med den. Høres kult ut da, men noen særlig effekt har det vel ikke.

Guest 2,0dohc
Posted

sjefen kjører trimma chevorolet silverado diesel med dumpventil, funker bra d :)

masse lyd fra før av med en pssssshhh på toppen B)

Posted

hmm, sikker den elektriske dumpen. Sett en del vag biler bruke slike på td'ene. Høres fett ut, men man har ikke akkurat noe behov for det :) skru opp trykket istedet :D det er vel litt fetere :D

Posted

har hørt at man kan hente vacum fra bremsekraft forsterkern! om det funker eller ikke veit jeg ikke. han i TS racing som sa det..

Posted

gamle diesel biler har gasspjeld,så det på en Rocky eller no sånt,noe som nyere motorer ikke har,dem kan du nok montere vanli dumpvalve på..

Guest JvhCossie
Posted

Oppskrift: Sett et spjeld (lages av en 60 mm alurørbit 0.8mm stålplate og en skrue etc...) sett dette mellom turbo og innsug et eller annet sted, ta en vaier fra Dieselpumpa og bort til spjeldet og sett på ei fjør. Finne riktig utveksling så spjeldet er fullt åpent på 1/4 dels gass ca (derfor fjær på vaier) SÅ kan man sette på en vanlig dump....

Skal fikse dette på Golfen bare jeg får tak i en billig(gratis) intercooler... :)

PS: lader 1.15 bar på Golf 1.6 TD... :)

Posted

det er ikke vacum som løyser ut dumpen, å de nytter lite å ta vacum fra bremsekraftforsterkeren. det er trykk forsjellen før og etter gassspjelle som styrer alt......

enkleste er å gjør som JVHCossi sier ;)