Jump to content

Ny Kent Fr 33 Kam Med Løftere.


cosworth540

Recommended Posts

Guest harleymannen
Er dette en trim kam itilfelle hvor mye effekt økning ?

 

Hei

 

Litt info, en Kent FR33 kam blir definert som en Fast road/rally kam på 300/297 i Duration og et løft på 11,7 og 11,3.

 

Knut

Link to comment
Share on other sites

Kammen gir ganske god effekt på orginal motor. Kan lønne seg å kjøpe justerbart kamdrev ved siden av. Også må man regne med en tomgang på rett over 1000rpm :P

Link to comment
Share on other sites

Guest Lethyss

Er dette noe å kjøre med på en ellers original motor? Bør skifte kam på min ganske snart, er vel rundt 1 mm slitekant på den :P

Og hvor holder du til? :)

Link to comment
Share on other sites

bilen blir overhodet ikke kjørbar på til normalt bruk... må ha over 2500 for att det skal skje noe som helst.. bare spør Tracid..

 

Dette er bare pisspreik.Jeg hadde samme kammen i rallybilen min,og den hadde bra drag over hele registeret.Satt 2 dobble 45 Weber på den og grenrør.Grenrør og et grøvre eksosanlegg er et must hvis bilen skal bli mere kjørbar på lavere turtall.Vet ikke hva slags gasser dere brukte som ikke fikk bilen kjørbar under 2500 rpm,men jeg tipper den var orginal.

Link to comment
Share on other sites

Guest Lethyss
Holder til på samme plass som deg ser jeg,Gjøvik.

Aha, knall :)

 

 

bilen blir overhodet ikke kjørbar på til normalt bruk... må ha over 2500 for att det skal skje noe som helst.. bare spør Tracid..

Hmm, ok. Den er kjip. :(

Link to comment
Share on other sites

Guest Lethyss
Dette er bare pisspreik.Jeg hadde samme kammen i rallybilen min,og den hadde bra drag over hele registeret.Satt 2 dobble 45 Weber på den og grenrør.Grenrør og et grøvre eksosanlegg er et must hvis bilen skal bli mere kjørbar på lavere turtall.Vet ikke hva slags gasser dere brukte som ikke fikk bilen kjørbar under 2500 rpm,men jeg tipper den var orginal.

Det er vel ikke noe særlig å ha på min originale innsprut-motor da?

Link to comment
Share on other sites

denne kammen egner seg vel greit:

 

Description: KENT CAMS FAST ROAD CAMSHAFT KIT: SOHC PINTO INJECTION

 

Other Info: 1000-6250rpm .499" LIFT, 263deg DURATION, TIMING 110deg .008"/.010" CLEARANCE. KIT INCLUDES: CAMSHAFT, FOLLOWERS, VALVE SPRINGS, BALLS STUDS, SPRAY BAR, STEM SEALS, CAM LUBE & TIMING DISC.

Link to comment
Share on other sites

Guest Lethyss
denne kammen egner seg vel greit:

 

Description: KENT CAMS FAST ROAD CAMSHAFT KIT: SOHC PINTO INJECTION

 

Other Info: 1000-6250rpm .499" LIFT, 263deg DURATION, TIMING 110deg .008"/.010" CLEARANCE. KIT INCLUDES: CAMSHAFT, FOLLOWERS, VALVE SPRINGS, BALLS STUDS, SPRAY BAR, STEM SEALS, CAM LUBE & TIMING DISC.

 

Takker :D

Link to comment
Share on other sites

Er dette noe å kjøre med på en ellers original motor? Bør skifte kam på min ganske snart, er vel rundt 1 mm slitekant på den :P

Og hvor holder du til? :)

 

 

hehe da er vi to, blir nok å kjøpe den kammen så jeg la info om her..

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...