Jump to content

2.9 I


Turbo Thorvald

Recommended Posts

det er nok ikke så vanskelig som en skulle tro.

jeg har nettopp satt inn en slik motor i capri'en og det er ett par her på forumet som har satt slik i granada.

det enkleste er å bygge på forgasser ledningsnettet ettersom motor nettet er separat fra resten av bilens ledningsnett.

av ledninger så må 5 ledninger kobles til i bilen

1 konstant strøm, 1 fra tenninga, 1 til bensinpumpe og 2 jordingsledninger.

å få ledningene inn i kupeen var den største utfordringen på capri'en siden det ikke var noe hull i torpedoen som var stort nok for kontaktene, veit ikke åssen det er på granadaen men.

en annen ting som må gjøres om er lengre slanger fra servopumpa til styresentralen, hvis du har servo, siden servopumpa sitter på motsatt side på 2.9i

siden det i bunn og grunn er samme blokk som 2.8 så passer girkassa rett på, samme med svinghjul og clutch og motorfester.

1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo

1979 Ford Escort mk2 1600GL

 

Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest ZeroCool

har en 2,8efi stående.har oxo en 2,9efi..den siste står i bilen min no..ligger bilder her..http://www.consulgranada.net/phpBB2/viewtopic.php?t=26&start=15

 

 

MVH

 

Eivind :D

Link to comment
Share on other sites

har en 2,8efi stående.har oxo en 2,9efi..den siste står i bilen min no..ligger bilder her..http://www.consulgranada.net/phpBB2/viewtopic.php?t=26&start=15

MVH

 

Eivind :D

 

2,3 motor den du plukket ut der ja, ikke sant?

2008 Ford Mondeo 2,0 Tdci Ghia

1990 Ford F-250 4x4 Diesel Lastebil

1982 Ford Granada 2,8 GL

 

Volvo har TIC, Ford har TIKK...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...