Guest uno Posted December 19, 2005 Share Posted December 19, 2005 Har fått et irriterende problem på kjærra.etter 30 min med kjøring. slokner den bare helt.... det i seg selv er meget ugunstig. da jeg setter den i park , får så å starte den igjen . vil den såvidt starte , før den slokner igjen . har kommet opp med 2 løsninger for dette problemet . La bilen stå i over 1 t eller skinne den på startern og hive den rett i D. Dersom jeg velger siste løsing , går ikke bilen ordentlig . virker som an bare slurer. og vil ikke kicke... kan det være at det må fylles på ny olje på kassa????? isåfall hvor er det, har ikke leita . kom med forslag her a Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Erik Braseth Posted December 19, 2005 Share Posted December 19, 2005 Ser du på motoren fra front og bakover så er peilepinnen til automaten på venstresida av motoren. Skal du sjekke oljen må kassa være driftsvarm og du må dra den gjennom alle girene minst tre ganger (P-R-N-D-3-2-1, og opp og starte på nytt). Tror du bør vente til giret velges, ikke bare trekke spaken fort gjennom. Til slutt ender du opp i park og venter i 1 minutt før du peiler oljen. Den skal da være mellom de to merkene nederst For lite olje gir sluring, bilen kan hoppe ut av gir, ikke gå skikkelig i gir før motoren har høyt turtall osv. Har ingen gode forslag til hva som gjør at bilen stopper. Skjer det bare når bilen er kald? "Vil ikke kicke?" Snakker vi om kickdown her eller noe annet? Hvilken årsmodell er bilen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest uno Posted December 19, 2005 Share Posted December 19, 2005 (edited) kickdown ja, man hører den vil ned og hente , men ingen reaksjon i form av mere drag , bare sluring virker det som. dersom olja er gammel(noe forrige eier sa) hvor er tappeskrua? er 86mod. takk for svar Edited December 19, 2005 by uno Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Erik Braseth Posted December 19, 2005 Share Posted December 19, 2005 Finnes ikke noen tappeskrue, da ford hadde bestemt at det ikke var nødvendig å skifte olje Uten at jeg er 100% sikker så har bilen din mekanisk kickdown med wire i sammenheng med gasswiren. Denne er det justeringsmuligheter på, uten at jeg husker hvor og hvordan i hodet. På litt nyere modeller er det en solenoid som styrer kickdownfunksjonen. Girer bilen ned når du tramper kickdown? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest uno Posted December 19, 2005 Share Posted December 19, 2005 Finnes ikke noen tappeskrue, da ford hadde bestemt at det ikke var nødvendig å skifte olje Uten at jeg er 100% sikker så har bilen din mekanisk kickdown med wire i sammenheng med gasswiren. Denne er det justeringsmuligheter på, uten at jeg husker hvor og hvordan i hodet. På litt nyere modeller er det en solenoid som styrer kickdownfunksjonen. Girer bilen ned når du tramper kickdown? ja den gjør det. men den bare slurer . noe som kommer av at det ikke var noe olje på peilepinna iafall, herregud her må det fylles. men altså , ingen tappeskrue? greit jeg er fersk når det kommer til automatkasser , men detta måtte jeg bare flire av Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Erik Braseth Posted December 20, 2005 Share Posted December 20, 2005 Finn deg ei trakt og fyll på olje gjennom røret til peilepinnnen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest uno Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 helte på 1 L , da stod den mellom max og min . merka at den var mye mykere nå ja. men er fortsatt nyskjerrig på det stop problemet. kan kanskje være hjernen???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now