Guest RSTurbo86 Posted December 26, 2005 Posted December 26, 2005 Hva må byttes ut for å sette inn en slik motor? Mye av ledningnettet som må byttes? noen som kunne hjulpet meg litt på vei med fks; hvilke biler disse står i som går å finne de? hvilke andre mods på bilen må til? send gjerne PM med Info om hva som må gjøres med bilen Tror dette blir mitt neste prosjekt! Håper noen orker å gi meg noen gode tips! MVH Ruben
Tombra Posted December 27, 2005 Posted December 27, 2005 Søk på passionford.com og www.escortrsturbo.co.uk.Der finner du alt du trenger å vite! Lykke til! Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD
alibaba Posted December 27, 2005 Posted December 27, 2005 http://www.quantums.info/zvh.htm x - RS Turbo S2
hår ball Posted December 27, 2005 Posted December 27, 2005 http://www.quantums.info/zvh.htm denne linken omfatter det meste egentli... er i hovedsak bare et motor feste som må sveises om + at det er en del mods på blokka som må gjøres for at cvh toppen skall passe, må lage ei plate til vann pumpa, blokkere orginal veivhus ventilasjon, lage et par nye olje inganger +++ Men alt står på linken som alibaba postet... Og blokke er eneten fra focus eller mondeo...
Guest RSTurbo86 Posted December 27, 2005 Posted December 27, 2005 Noen som vet ca pris for en slik ferdig?(bygd selv selvfølgelig).. Tenker en 230-250hk.?
hår ball Posted December 27, 2005 Posted December 27, 2005 Noen som vet ca pris for en slik ferdig?(bygd selv selvfølgelig).. Tenker en 230-250hk.? disse selger ferdig byggde http://www.enginetuning-yorkshire.com/zvhprices.htmler nesten ikke noe og tjene på og bygge selv, med mindre du skall satse gansge høyt på effekten... og hvor dyrt det blir å bygge selv er vanskelig og si noe ca pris da du har mange muligheter, bruke mer eller mindre standar blokk med ned dreide stempler, eller smidde stempler og resten orginalt, eller om du skall ha råder og stempler... Etter som at du kun skall ha 250 så holder orginal rådene, orginal stemple holder sikkert de og så lenge de er dreid ned, men er helt klart en større sikkert het med smidde stempler da.... men det finnes faktisk de i england som har lada 1 bar på orginal stempler som er dekomp`et... Så har du spørsmål om du skall bruke den mekaniske spruten med tilleggs sprut "billigste alternativ" eller om du skall gå for elektreisk insprøytning, også på den siden har du mange alternativer, og du skall slite med og få det til noe mye billigere enn 10k, bare ombygginga fra mekanisk til elektronisk innsprøytning... Så har du jo selve innkjøpe av blokka, 2000-5000? + bearbeiding av stempler, så må du ha det zvh convertion kit`et som selges på ebay og lignende "burton skulle begynne og selge de og over nytt år" bare det koster vell rundt 1500-2000, så må du sveise om et motor feste, og få i et par nye olje plugger og greier... Så det billigste vill jeg nesten påstå er rundt 25-30k med alt sånn ca, d er jo x antall andre ting som må oppgraderes i tillegg, clutch,cooler, og helst ny turbo, sammen med cam, porting osv osv... så det er ikke billig... men dog billigere enn å bygge en like sterk cvh med samme effekt...
Guest Mr.Escort Posted December 27, 2005 Posted December 27, 2005 hvorfor ikke bare bygge på zetec? har enda ikke skjønt vitsen med å bygge zvh når det er i teorien lettere å bygge zetec turbo??????
hår ball Posted December 27, 2005 Posted December 27, 2005 (edited) hvorfor ikke bare bygge på zetec? har enda ikke skjønt vitsen med å bygge zvh når det er i teorien lettere å bygge zetec turbo?????? ja, jeg kan bare svare for meg selv, og grunnen til at jeg bygger zvh i stede for zetec er at jeg hadde allerede kjøpt cam,camdrev og fått porta toppen, og blokka jeg fikk taki var uten topp, så da var ikke valgent så vanskelig... men hadde jeg derimot fått kjøp en komplett med topp og greier, og jeg ikke hadde deler fra før så hadde jeg selvfølgelig byggd på zetec... eneste bak tanken jeg har med zetec er på eventull eu eller teknisk eller noe, er ikke så enkelt og bort forklare 8 ventiler formye, men har du derimot zvh så skall det mye til for at det skall merkes... og visst du ikke skall koste på allverden så kan man jo bruke rst standar toppen, bolt on, så slipper man og tenke på innsprøytninga og ledninger og dritt på zetec... Men komplett zetec er god for rundt 330hk uten at portene i topp osv må røres, samme med cam`en... meget bra flow i utgangs punkte... Edited December 27, 2005 by hår ball
Guest Mr.Escort Posted December 27, 2005 Posted December 27, 2005 har tenkt samme tanken ettersom jeg har en steg 3 topp og litt annet snacks til cvh men blir heller til at jeg bygger en zetec turbo istedenfor å rote med en zvh
alibaba Posted December 27, 2005 Posted December 27, 2005 Ville satset på Zetec og en form for datasprut. CVH toppen er bremsen på motoren, man får ikke de store effektallene, men momentet blir voksent. Bruk hele zetecmotoren, inkl innsuget. KE-Jetronic er definitivt ikke noe å satse på. Så det var en eksosmanifold for turbo til zetec tilsalgs på bilforumet til 2-3000kr, skikkelig saker. x - RS Turbo S2
Guest Alex_86 Posted December 27, 2005 Posted December 27, 2005 hmm.... er altså bedre og trimme zetec en og styre med zvh?
Guest Mr.Escort Posted December 27, 2005 Posted December 27, 2005 zvh er vel i bunn og grunn dritten fra cvh og en grei bunndel...zetec er mye bedre og trimme...sier seg jo selv at 16 ventiler er bedre enn 8..koster kansje litt mer men som vanlig får man det man betaler for...og turbomanifold er ikke noe mer problem enn man gjør det til selv..har en bror som utvikler grenrør for turbo-motorer så ser igrunn ikke på det som det største problemet.
Guest Alex_86 Posted December 27, 2005 Posted December 27, 2005 sitter på en rst motor og en zetec motor.. men har ike betemt hvem jeg skal ta.. hva med godkjenning da..... hva er lettest?
Guest Mr.Escort Posted December 27, 2005 Posted December 27, 2005 rst motoren er vel enklest og få godkjent men da må du ha alt av bremser og stabstag i tillegg...dog fra en rst...zetec lar seg godkjenne uten store problemer etter hva jeg har hørt
hår ball Posted December 27, 2005 Posted December 27, 2005 (edited) problemene blir som regel ikke større enn hva man gjør det til selv... ingenting er umulig, det umulige tar bare litt tid var det noen som sa til meg en gang... Så mnifold er jo det minste problemet, du får jo convertings plater til det meste i england, koster alt fra 200-1000 lappen, men vertfall så får du slik til zetec`n og så rst manifolden er bolt on, samme gjelder insuget, men dog en fordel og bruke fiesta rst/ 1,6 efi insug i stede for ke-jetronic`n som alibaba sier... data sprut trenger ikke koste mye, men det blir fort litt ekstra med det enn hva man hadde planlagt, nytt insug, toppen, convertings plater,nye dyser,map sensor +++ så er det for 10k for noe som i utgangs punkte er billig.. det at cvh toppen bremser det absolutt maxe utav zetec bunnen er jo klart, men er jo x antall som har bremsa over 350gamp på cvh toppen, og en proff porta topp med større ventiler osv henger med så langt at det må lages nytt grenrør, eventuellt nytt og forbedra insug, men da er det igjenn snak om en effekt på et godt stykke over 300hk... Og zetec toppen følger med til 300-330 hk sier de som har peiling på 16ventiler i england, med god kjøling og riktig turbo.. Men skall du over der igjen, så er det dyrere og kjøpe cam`er og få porta en 16ventilers topp kontra en 8ventiler... Edited December 27, 2005 by hår ball
alibaba Posted December 27, 2005 Posted December 27, 2005 Følger jo ofte med et innsug på motoren man kjøper. På den sitter også en fuelrail. x - RS Turbo S2
alibaba Posted December 27, 2005 Posted December 27, 2005 Jo, og datasprut behøver ikke koste opp mot 10000. Når man koster på seg en slik motor og ikke gjør noe med motorstyringen er det ikke helt bortkastet, men ikke langt ifra. x - RS Turbo S2
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now