Jump to content

Småplukk Cosworth


Recommended Posts

Guest Øyvind Tempel
Posted
Forskjellen er at det før var 2 produsenter av Moongose. Da ene produsenten så seg lei på dette byttet de navn til Blueflame. Blueflame skal ettersom jeg har hørt fra andre lage enda mindre lyd enn Moongoose med 2 potter.

Jeg ville tatt vare på org.anlegget da du ikke vet hva fremtiden bringer. :)

 

nydelig :)

Så jeg må regne med 5000 kr i eksos, og det er verdt det?

Syns egentlig ikke at 5000 var noen u pris for et eksanlegg :)

  • Replies 76
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

ja det er verdt det.

 

mongoose har skjøter som du må klemme sammen, mens blueflame har koniske skjøter som er en drøm å montere sammen, og like drøm å demontere.

 

passformen er like bra om ikke bedre med blueflame etter som jeg har hørt.

 

endestussene er ikke forskjellige lengre. blueflame har den fine 4" som mongoose kommer med dem og.

Guest Øyvind Tempel
Posted

høres flott ut, men jeg har bestemt meg å handle eksos hos Alexander P

www.prospec.no

 

Han skaffer eksos til konkuransedyktige priser, så var ikke tvil hos meg :)

 

Anbefaller andre som leter etter eksos å høre med han og :)

Guest Øyvind Tempel
Posted

Noen som har tips til større turbo som går bra på motoren min?

Guest Øyvind Tempel
Posted

hva ligger noe sånt på da?

Noen som vil kjøpe t3en min da? hehe

Guest Øyvind Tempel
Posted
T34

 

er ikke det orginal turbo da?

Posted

ikke på din. den har T-25. T-34 er den håpløst trege som står på de første escortene. Bytt ut eksoshuset til .48. (fra T-3 turboen din) så begynner det å ligne noe. :)

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Guest Øyvind Tempel
Posted
ikke på din. den har T-25. T-34 er den håpløst trege som står på de første escortene. Bytt ut eksoshuset til .48. (fra T-3 turboen din) så begynner det å ligne noe. :)

 

har jeg forstått det rett at visst jeg bytter eksoshuset på t3en jeg har så vil det gå betraktelig bedre?

Posted
har jeg forstått det rett at visst jeg bytter eksoshuset på t3en jeg har så vil det gå betraktelig bedre?

 

Nei du misforstod, stikk motsatt.

Tar T3 (ar48) eksoshuset på en T35 som har orginalt ar63..

 

Du får da en større kompressor del (innsugsdel) på turboen,

og med ditt ar43 (t3) eksos hus får du raskere turbotrykk,

en det du ville fått på en T35 med ar63...

Guest Øyvind Tempel
Posted

aaaaa :)

Nydelig forklart.

No er jeg med.

Posted

Beklager øyving. glemte jo det viktigste.. he he :) T-34/T-35 med .48 eks.hus er faktisk veldig effektivt. Du kan se på Haga sin fra Voss som har kjørt under 8sek på Eikås med grønne dyser og slikt oppsatt turbo.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Guest Øyvind Tempel
Posted

Får høre litt med alexander hvilket oppsett jeg skal gå for.

Frister veldig med datasprut og større turbo :)

Posted

mest vanlige er såkaldte grønne dyser med tilhørende chip og turbo. tro meg, har du 330 ÆRLIGE hester kjører du nok fra det meste på 4 hjul og gjerne 2 hjul. Vi målte 295hk på hjulene på min forrige og den var det heller få som klarte å henge seg på. Men best i klassen blir du jo aldri, da det alltid er noen som er bedre. :)

Skal du kjøpe datasprut koster det jo litt i både matriell og maping. Rune Haldorsen kan nok sikkert hjelpe deg med maping.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Guest Øyvind Tempel
Posted

kjenner rune.

Han har gjort en del på calibraen min tidligere, så det er ikke tvil om hvem som skal få gjøre slikt :)

Men vi kan vel prates om det neste helg Tommy :)

Regner med vi får treffes da?

Posted

Det spørs om det blir barnepass.. he he

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Guest Øyvind Tempel
Posted

kan du passe min i samme slengen? ;)

Posted

he he. Vi får slenge kjerringene sammen en kveld, så får vi leke oss.. he he

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Guest Øyvind Tempel
Posted

hehe for det hadde ikke vært midt i blinken :)

 

Men over til noe annet.

Er det virkelig fakta at for at jeg skal kunne ta av luftfilterboksen så må jeg av med dekk og innerskjerm for å komme til den ene skruen som holder den på plass?

Posted
hehe for det hadde ikke vært midt i blinken :)

 

Men over til noe annet.

Er det virkelig fakta at for at jeg skal kunne ta av luftfilterboksen så må jeg av med dekk og innerskjerm for å komme til den ene skruen som holder den på plass?

d stemmer nok.. hvis du ikke vil røske boksen utav med brekkjern og sånn då.. :P d gjorde eg.. men har no bare en råtten Is så.. :)

Posted

stemmer nok det.. På min forrige kuttet jeg bolten fra innsiden i motorrommet, men den var jo ikke verdens mest strøkne bil heller da.. :)

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Guest Øyvind Tempel
Posted

jeg som tenkte at å sette på kn filter skulle ta meg 10 min, men den gang ei ;)

Får ta det når jeg skal ned til alexander å bytte eksos :)

Satser på å få gjort det før helga :)

Posted

skal ut til alex en dag i uken, vet bare ikke hvilke dag det passer best.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Guest Øyvind Tempel
Posted

fik vite i dag at løftebukken hans tok kvelden, er ikke sikkert den blir fikset før et par dager :(

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...