Jump to content

Recommended Posts

Posted

Når jeg besøkte bensinstasjonen for å fylle bensin på min kjære sierra i går oppstod det et lite problem. Lite og lite, det er faktisk et ganske stort problem nå som bensinmåleren står på "under rød". :(

Jeg er ganske sikker på at bensinlokket ikke har fryst fast, men at vaieren til "åpneren" har ryki eller er veldig slakk. Er det mye stress å komme til vaieren i og med at den ligger under gulvteppet? Noen som har noen tips og triks? Dette er ****** irriterende nå som det fine sladdeværet har kommet. :(

Alle svar mottas med stort takk!

'91 Sierra Sedan IST

- Haltech E6X, Garrett T3, Gule dyser, 3" eksos, 3bar map

- Ny motor på gang :)

Posted

Hos meg så fryser det fast, så jeg bruker isskrapa til å holde spaken nede mens jeg åpner lokket, hvis vaieren er slakk, så skal du vel få tak i den i bakkant av spaken? ellers, så kan du løfte opp baksete, så ligger den under der... ;)

Posted
Når jeg besøkte bensinstasjonen for å fylle bensin på min kjære sierra i går oppstod det et lite problem. Lite og lite, det er faktisk et ganske stort problem nå som bensinmåleren står på "under rød". :(

Jeg er ganske sikker på at bensinlokket ikke har fryst fast, men at vaieren til "åpneren" har ryki eller er veldig slakk. Er det mye stress å komme til vaieren i og med at den ligger under gulvteppet? Noen som har noen tips og triks? Dette er ****** irriterende nå som det fine sladdeværet har kommet. :(

Alle svar mottas med stort takk!

disse har som sagt tidligere en stor tendens til å fryse... den gjør det på min stv også. tar bare botanga-kniven og løser den ut jeg. men det er ikke så uhyre vanskelig visstnok å skifte vaieren. mulig det kanskje er litt vrient å strekke den inn ifra kupeen og til låsen da...

* Ford Focus TDci -06' påkostet mer enn hva som er "normal" psykologisk adferd...

Posted (edited)

Takker så mye for alle tips og triks!

Tipset til cossiemk1 funket fint! Brukte isskrapa til å holde åpneren nede, og så fikk jeg lirka det opp med en skrutrekker. :D

Edited by laerdh

'91 Sierra Sedan IST

- Haltech E6X, Garrett T3, Gule dyser, 3" eksos, 3bar map

- Ny motor på gang :)