Jump to content

Start Knapp

Recommended Posts

Guest kjell ove_88
Posted

Har tenkt å koble opp start knapp på sierra`n min, men veit ikkje kas ledning på tenningslåsen den skal koblast på.

Noken so kan fortelle meg det?

Har lyst å ha det sånn at når eg slår på tenninga på fullt så kommer lysa på sånn so vandli, men at eg må trykke på knappen for at den skal starte.

Guest LaLinea
Posted

Ta den ledninga som går til starteren å koble den på knappen istede.

Guest kjell ove_88
Posted
Ta den ledninga som går til starteren å koble den på knappen istede.

men då starta den vel uten at tenninga er på?

Guest kjell ove_88
Posted
lag en seriekobling da vel. hehe har akkurat hatt om det på skolen

Det eg ville vete var korleis eg skal KOBLE det, ikkje om det er serie/paralellkobling.

Altso kas kabla eg skal koble knappen på.

Posted
Det eg ville vete var korleis eg skal KOBLE det, ikkje om det er serie/paralellkobling.

Altso kas kabla eg skal koble knappen på.

du tar å kobler deg på ledningen som går fra starteren med en ledning til inn te bryteren

Guest rask-drosje
Posted

Bare brokoble den bak på tenningslåsen det . Mål deg frem til den det er strøm på hele tiden (Rød tror jeg det var) også måler du med ei prøvelampe hvem kabel som gir strøm når du vrir på tenninga som gir strøm til starteren. Mellom disse kobler du en starterbryteren. :D

Posted

Tror det er Rød og Gul. Koble de av tenninglåsen og slå dem sammen, starter bilen da kobler du bare knappen inn på de to.

Fjernet grunnet størrelse.

Posted (edited)

skal du starte uten nøkkel og kobler trinn2 og starteren blir jo starteren å gå hele tiden så lenge det ikke er en vippe bryter. og skal det være en vippe bryter så slår du jo av tenningen når man vipper den tilbake for å stoppe starteren.

husk også ratt låsen.

gul tror jeg er starteren ja, og rød er + fra sikringsboksen og batteri.

kan jo lage knapp for bare trinn 3. sånn at du må vri nøkkelen til trinn2 så trykk på knappen. da blir det som johnto sa.

Edited by Nos
Guest kjell ove_88
Posted

Er berre ein vandli trykk brytar eg har med 2 tilkoblings punkt

Posted

Det beste er nok å bruke nøkkelen til å sette på tenninga, for så å ha en bryter til å kjøre starteren. Dermed har du nøkkelen til å koble ut rattlås i tillegg til at forsikringsselskapet ikke kan klage på det :)

Så det du kan gjøre da er å finne kabelen som går fra tenningslåsen til starteren og bare koble den til en bryter med returfjær slik at den ikke blir stående og gå når motoren er startet.

Når du har fått det til å virke, kan du jo kose deg litt med å koble 3dje trinn på tenningslåsen (der starteren var før) til fløyta eller noe slikt, så får den neste som låner bilen en liten overrasskelse :lol:

Guest Coolnissen
Posted

haha det skal eg gjøre koble den til sirenen min :lol:

Guest kjell ove_88
Posted
Det beste er nok å bruke nøkkelen til å sette på tenninga, for så å ha en bryter til å kjøre starteren. Dermed har du nøkkelen til å koble ut rattlås i tillegg til at forsikringsselskapet ikke kan klage på det :)

Så det du kan gjøre da er å finne kabelen som går fra tenningslåsen til starteren og bare koble den til en bryter med returfjær slik at den ikke blir stående og gå når motoren er startet.

Når du har fått det til å virke, kan du jo kose deg litt med å koble 3dje trinn på tenningslåsen (der starteren var før) til fløyta eller noe slikt, så får den neste som låner bilen en liten overrasskelse :lol:

Skal bruke nøkkelen til å sette på tenninga med og bruke knappen for å starte ja, takk for hjelpa :)

Posted

Mange rare forslag her,og de fleste er helt feil.

Du trenger ikke å bry deg med ledningen som går ned til starteren.Den kan du koble vekk.

Legg opp en ny ledning med strøm som du kobler inn på den nye startbryteren,og fra bryteren og ned på innslaget der den gamle ledingen var.Da har du strøm ned til innslaget.Når du setter tenninga på andre hakket er det bare å trykke på startknappen og bilen vil starte.

Veldig enkelt.

Hvis du skulle ha gjort som noen foreslo her med å koble ledningen som går ned på innslaget gjemmom bryteren,hadde du vært nødt til å vri like langt som før(3 hakk)og holde på nøkkelen for å få strømmen fram til bryteren,og deretter trykke på knappen= veldig komplisert

Guest kjell ove_88
Posted
Mange rare forslag her,og de fleste er helt feil.

Du trenger ikke å bry deg med ledningen som går ned til starteren.Den kan du koble vekk.

Legg opp en ny ledning med strøm som du kobler inn på den nye startbryteren,og fra bryteren og ned på innslaget der den gamle ledingen var.Da har du strøm ned til innslaget.Når du setter tenninga på andre hakket er det bare å trykke på startknappen og bilen vil starte.

Veldig enkelt.

Hvis du skulle ha gjort som noen foreslo her med å koble ledningen som går ned på innslaget gjemmom bryteren,hadde du vært nødt til å vri like langt som før(3 hakk)og holde på nøkkelen for å få strømmen fram til bryteren,og deretter trykke på knappen= veldig komplisert

kor stor må ledningen vere då?

kvaderat eg meina.

Posted (edited)

knappen blir å styr et rele og ikke hele starteren, så trenger ikke rare greierne. 2,5 er finfint.

Edited by Nos
Guest kjell ove_88
Posted
knappen blir å styr et rele og ikke hele starteren, så trenger ikke rare greierne. 2,5 er finfint.

ok <_<