Jump to content

Spørsmål Angående En Fiesta Mk4(flair)


Guest mussa

Recommended Posts

Heisann, har gått til anskaffelse av en Ford Fiesta 96`, 1,25 l (Flair) :blush:

 

Nå er det på tide å få den til å se litt mindre "konebil" ut..

 

Felger: Hvor store felger kan en bruke på denne før det blir bråk (Altså, både biltilsynsbråk og subbing.. :P )

 

Ser en bil her med 195/40-16 og det så bare herlig ut.. Hva er innpresset på felgene og hvor får en tak i 195/40-16? Har prøvd å søke litt rundt, men finner ingenting med den dimensjonen...

 

Er det noe poeng med KN-filter eventuellt annet filter til denne bilen? Lyden helst da jeg ikke regner med den store effektøkningen.. Hehe..

 

Hvor har dere som har det kjøpt styling til bilen deres?

Link to comment
Share on other sites

Kan kjøre med 205/40/17 viss du vil, men da bør du ha et innpress på rundt 40. +/- 2mm

 

Vil anbefale 16 eller 15, for 17 ødelegger alt det du trur du har av aks.

 

Ditt lokale dekkfirma skaffer sikkert 195/40/16. Det gjør de ivertfall her. Koster litt mer enn 195/45/16, men mindre rulleomkrets er jo bra.

 

Et filter lager litt lyd ja. Kan ikkje si om det lager så mykje lyd på en 1.25, men en 1.6 liters lager skikkeli lyd.

invert-sig.jpg
Link to comment
Share on other sites

Akkurat.. Takk for gode svar.. :) Får sjekke bruktmarkedene frem til nærmere sommeren og kanskje shariff`s dekksenter eller noe etterhvert.. Vil ha felger som ser ut som superleggera, eller ligner.. Får prøve meg frem med luftfilter.. Blir spennende å se om det blir noe bedre lyd.. Uansett så vil motorrommet se bedre ut.. :)

 

Angrer herved på at jeg solgte mine Borbet c felger og compomotivefelgene mine.. Arghhhh... Trodde ikke jeg kom til å kjøpe Ford enda en gang.. Men feil skal en ta...

Link to comment
Share on other sites

Hei hei.. :)

Har lik bil som deg, ihvertfall motor, og årsmodell :P

Satte 15" felger på min i fjor vår, med 35mm inpress om eg ikke husker heilt feil.

Skal, viss det passer (trang framme v full sving), sette bytte frå 185/55-15 til 195/50(45?)-15 syns det vart litt stort ,med 55 profil.

Kan jo se korleis min vart med 15" kantfelg http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=8123

 

Har montert åpent KN-filter, og ashley eksos. Funker heilt greit liksom. Lager ikkje plagsomt masse lyd, passe for min del, grei lyd når du gir på litt. Den store effekten uteblir nok ja, men litt økning får du vil eg tru, ihvertfall psykisk når du hører lyden.. :lol:

Skal du ha mest mulig lyd, så anbefales rustfri eksos, siden den gir ein skarpare lyd, pga noe resonansgreier i rørene, enn eksos av vanlig "konstruksjonsstål" slik som den ashley-eksosen min er laget av.

 

Effektmessigt, så er nok komplett eksos med grenrør det lureste..selv om det koster litt. Pumaspeed fører som den eineste(?) grenrør til 1,25 zetec motoren vår.

Av filter, er nok ett panelfilter frå f.eks KN like greit som ett åpent som eg og zetec-s har. Eg har jo fått laga meg ett varmeskjold, så det hjelper jo godt på i forhold til varme frå motor.

Link to comment
Share on other sites

Hehe... Kjekke biler da.. Må bare få byttet luftmengdemåleren fordi den lugger litt innimellom og helst over 4000 rpm.. Det er så kjedelig..

 

Ser du har satt på slikt k&n filter jeg skal ha.. Kjøpte du spesiellt til Fiesta eller kjøpte du et universalt filter? Åssen er det med de ledningene som sitter i filterboksen?

Og mens jeg er inne på det.. Luftmengdemåleren er den metallbiten før filteret som det er festet noen kabler i?

 

Så bra ut med 15" da, men jeg vil nok ha mindre gummi i høyden... Hehe... Lyst på Supertourisimo, 16" med 195/40-16 på... "sikle" :wub:

Link to comment
Share on other sites

Skulle egentlig ha panelfilter, men det hadde dei ikkje inne. Så då blei det universalt KN filter som passet rett på flensen.

Får jo kjøpt KN filterkit, men de er jo skamdyre. Då går veivhusventilasjonen inn i filteret igjen, slik som det gjør originalt. Min går rett ut, gjenom ett lite filter, går fint det.

Den ledningen som går inn på filterboksen som står i bilen din no, er følar for lufttemp. Den la eg inntil filteret, og stripsa den fast. Fungerer helt greit, min har ihvertfall ikkej tatt skade av det. .

 

LMM, er det røret rett før filterboksen, som det går nokre ledningar til ja..

 

Er planen min å få litt mindre gummi rundt felgen og -_-

Link to comment
Share on other sites

Akkurat.. Koblet av LMM og bilen gikk som den skulle.. Har den egentlig noen vital funksjon? Har forresten kjøpt et konfilter nå også fra RaidHP... Ble jo helt rå lyd og effekten er det heller ingenting å si på.. Sparker bedre, men nå lugger den ikke lenger grunnet ødelagt LMM..

Link to comment
Share on other sites

Guest fi(reh)esta

:huh: Hei.Har samme motor bare bilen min er en mk5 2000mod.

Har satt på twister luftfilter(kostet 1200) og custum made eksos i 2" rustfritt med sportskat,midtpotte og en bakpotte 3 1/2"Dette kostet 9000 med alt

.Eg har 215/40-16 toyo proxy,momo felger med innpress på 35mm(anbefalt)kostet ca 10 000(fikk det billigere,jobber jo på dekkservice :P )

Nylig fått en Bluefin superchip og den er helt utrulig bra,ikke mange hester men dreiemomente økte.

Den Koster ca 5000,-

Har også kjøpt black crome Lexus lykter bak kostet ca 2700,-

Du kan få plass til 2*15" basser,6 stk 6"basser,2stk 1000wats 4kanalera og et maxima gele batter i bilen og fortsatt ha baksete :lol:

 

 

HAR DU FUNNET RUST PÅ BILEN DIN?

Her er dem verste plassene rust kommer!!

Link to comment
Share on other sites

Kjører du 215 i bredde??? med 35 i innpress?? Har du enormt stive dempere eller rullet hjulbuen din til de grader? Anbefalt innpress er fra 38-42 på andre størrelser enn standard.

Eg kjørte 205/40/17 på min og det skrubbet ganske mykje. Og eg har standard valset hjulbuer...

invert-sig.jpg
Link to comment
Share on other sites

Heysann.. Enda en Fiesta.. Nais!! Den eksosen så ut som noe jeg kunne tenke meg på min.. :) Blir nok 16" felger på min etterhvert.. Må se om jeg finner noe brukt etterhvert.. 15" er også aktuellt om det er compomotive eller revolution.. Tiden får vise.. 215 blir for breit for meg.. Vil ha 195 jeg.. Det er fordi jeg ikke har servostyring på bilen..

 

Jeg har ikke sjekket rust enda.. Veit jeg har en liten flekk under lista på høyre bakdør, en liten flekk ved ene baklyset og en flekk på den ene hjulbua.. I forhold til den gamle Sierraen min så er det jo ingenting.. :P Får pusse det vekk og fikse litt.. Gjør det selv.. Lyst til å lakke fangerene mine også, men det haster ikke..

 

Når det gjelder chip så tror jeg ikke det blir aktuellt.. Gidder ikke bruke 5 lapper på en bil som jeg betalte 20 for, bare for litt moment.. Synes egentlig den går greit nå jeg.. Kanskje det blir en nyere Fiesta på meg til sommeren når jeg er ferdig utdanna og har mere penger.. Uansett en veldig morsom bil!

 

Takk for innspill og hjelp her altså.. Veldig bra!

Link to comment
Share on other sites

Guest fi(reh)esta

Har disse 15" til salgs.Har brukt dem ca 10 000 km.99%ripefrie!Ny kostet dem 1600 kr stk+dekk,selger dem for 3000,- med 2 gode michelin og fire godt brukte tyfoon 195/45 15

Link to comment
Share on other sites

No problemo!Har det ikke travelt!hvor på kloden bor du ?

 

 

Hehe.. Sånn sirkus litt nord for Tyskland, vest for sverige, i et land som heter Norge..

Nei uff.. Bor ved Drammen.. :) Du da?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

jeg kjører fiesta mk4 med 195/40/16 med felger som har 39 i innpress.

 

Dekktype: Pirelli Zero Nero. De har i den dimmen.

 

Går helt bra, med 30mm senk, med mindre du har svært tykke venner.

 

Du finner bilder på en annen tråd.

 

15 toms blir for puslete, og 17 toms blir for upraktisk .. så 16 er best på fiesta.

Link to comment
Share on other sites

Det skal bli 16" Supertourissimo, eventuellt noe som er likt.. De er bare lekre på den bilen.. Kan kanskje tenke meg i gull da bilen min er mørk blå.. Må få lakkert eller få tak i lakkerte fangere på bilen min også.. og speilene.. Det gjør så sinnsykt mye med helhetsinntrykket på bilen... Men nå er jeg snart ferdig utdanna da så da får jeg råd til å handle inn til bilen.. Mer enn setetrekk og eksoshale liksom.. :P NB! Blir ingen feite venner i baksetet.. Sitter aldri på noen med meg.. Ensom ulv.. Har vel noe med kjørestil å gjøre.. Hehe..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...