cossie4ever Posted February 9, 2006 Posted February 9, 2006 Jeg skal lakke bilen min om ifra hvit til metalic svart,Hva koster lakk og grunding sånn cirka til en sedan??
mikke Posted February 9, 2006 Posted February 9, 2006 (edited) pris poå dette er helt avhengig av hva slags forhandler du kjøper dette fra. og hvilket merke det er. kvaliteten koster ...men ca priser på hva det vil koste er herlakk(base) : met fra ca 520 pr liter ink momsklar lakk :fra 130+moms til - 700+moms pr liter'fuller ca 135 pr liter ink momsca primer 280 pr liter ink momsherder ca 240 pr liter ink momstynner ca 100 pr liter ink momssparkel fra 195 pr 1.5kg (dette er for en grei polyester sparkel). mengde på produkter avgjør om det er styling,fangere osv som skal lakkes da det går med litt ekstra til slikt.også om det feks er skader eller likn. iogmed at bilen er hvit vil du muligens oppdage små ujevnheter i karosseriet når du sliper den nedhåper dette var til hjelp Edited February 9, 2006 by mikke
cossie4ever Posted February 9, 2006 Author Posted February 9, 2006 mengde på produkter avgjør om det er styling,fangere osv som skal lakkes da det går med litt ekstra til slikt.også om det feks er skader eller likn. iogmed at bilen er hvit vil du muligens oppdage små ujevnheter i karosseriet når du sliper den nedhåper dette var til hjelp Tusen takk for svar ja jeg skal jo lakke fangere og litt rust sparkling.Men hvor mange liter går det på en sedan da? sånn cirka??skal ikke lakkes inni med det første.
mikke Posted February 9, 2006 Posted February 9, 2006 ca 2 til 2.5 liter base skulle du trenge. avhengig av hvilken lakk du bruker gir dette ca 4-5 liter base- dette skulle holde til bil + fangere.2.5 til 3 liter klarlakk.(begrenset til 3 strøk, ellers blir lakken bare blass, )glemte å si at mengde også avgjøres om du har sprøytet mye før. da en som driver med dette vil bruke littt mindre enn en som ikke driver med dette..
Recommended Posts