fordcosworth Posted February 12, 2006 Posted February 12, 2006 Har problem med at ventiler slår nedi stempler... 200 blokk og 2wd toppToppen er planet i høst (2/100mm) pga overslag, blokka skal få samme runden nå (holdt ikke tett i høst)..Kjenner ikke til om blokk og topp er planet tidligere, men det er satt inn pianotråd..Kjører med justerbare kamdrev.Stempel: Cosworth +0.25mmHva kan gjøres, frese ut ventillommer i stempler?Bør stempel i sin helhet dreies ned for å ikke få for høy komp..?Eller er det bare å kjøpe nye stempler og borre opp til +0.5mm ??Regner med ca 350hk og 500nm+ målt på rulle..Skal først i benk så på rulle for å sammenligne resultat Sierra Cosworth 1988mod(solgt)
bige Posted February 12, 2006 Posted February 12, 2006 alle snakker om en viss høyde (husker ikke mm) som toppen MÅ ha blir den lavere må du kjøre med de komp plate - ser det er en på e-bay .
mr.cossie Posted February 12, 2006 Posted February 12, 2006 (edited) sikkert blitt planet før... kjører du med orginale kammer ?Det du kan gjøre er og frese lommer, dreie av kanten noen mm. eller kjøpe nye stempler ferdig med lommer det som Ford mener er minimum mål på topppen er 138,68mm Edited February 12, 2006 by mr.cossie -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
fordcosworth Posted February 12, 2006 Author Posted February 12, 2006 Kjører med orginale kammer ja, men har vurdert å bytte etterhvert. Hvordan blir holdbarheten på stempler, ved neddreining?Hvem selger +0.5mm stempel med ventillommer billigst, Norge, England?Litt off topic, men hvor mye kan den gamle 200 blokken borres før den ikke tåler 400++ hk? (Mye vil ha mer) Sierra Cosworth 1988mod(solgt)
mr.cossie Posted February 12, 2006 Posted February 12, 2006 ingen fare og dreie ned ytterkamten på orginal stempler. men vurderer du kambytte etterverdt ville jeg nok gått for lommer..Ta en snakk med cosworth 540 her på forumet. selger smidde stempler til en grei pris.med ventil lommer i orginal kompresjon. fe.eks. du får dem som du selv vil. -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
fordcosworth Posted February 12, 2006 Author Posted February 12, 2006 Må uansett ha ventillommer, da ventiler alt treffer stempler.. Ventilsalat er såpass dyrt at jeg ikke gidder det.. Fristende å borre opp og sette i nye, vet ihverfall hva man har da.. Sierra Cosworth 1988mod(solgt)
fordcosworth Posted February 15, 2006 Author Posted February 15, 2006 Hva er original boring på cosworth, har ikke stempler foran meg.. Sierra Cosworth 1988mod(solgt)
Guest Komfort Posted February 15, 2006 Posted February 15, 2006 Hva er original boring på cosworth, har ikke stempler foran meg.. Borring: Standard grade 2: 90,81-90,82Standard grade 3: 90,82-90,83
rscosworth Posted February 15, 2006 Posted February 15, 2006 +0,5 stempla var iallefall 91,25 så jeg gjør en kalkulert gjetning på at std stempla dine skal være merka med 90,75
fordcosworth Posted February 27, 2006 Author Posted February 27, 2006 Ble wöessner stempler 91.2mm, dreid ned 0,5mm med ventillommerHar en mistanke om at overslaget skyldtes kombinasjonen av pianotråd og GrpA pakning... Skulle brukt orginal.. Men nå blir motor god som ny, må vel nærme meg 400hk ærlige på rulle etterhvert. :-D Sierra Cosworth 1988mod(solgt)
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now