!Cosworth! Posted February 12, 2006 Posted February 12, 2006 Noen som vet hva som må til for å få godkjent en ombyggin fra bensin til diesel?Bilen er en Sierra 1,6 gasser, den som skal inn er en 1,8 td. B-asic I-nstructions B-efore L-eaving E-arth
Ford Stv Posted February 12, 2006 Posted February 12, 2006 (edited) Er vel bare at det er orginale deler vel! Å at bremsene passer! Trur ikke det er no anna!Bilen min er jo ombygd fra Diesel til bensin! Der er bare motor, ledningsnett bensintank og bensinrør skifta stort sett! Edited February 12, 2006 by Ford Stv Sjefs surregjøk med 100 baller i lufta og ingen i buksa.
!Cosworth! Posted February 12, 2006 Author Posted February 12, 2006 Står is bremser på den så d går vel greit.Lurer på hvordan det blir med eu osv når det står 1,6 bensin i vognkort.Må sikkert på biltilsynet å få godkjent med ny motoren da? B-asic I-nstructions B-efore L-eaving E-arth
Guest AnDtHo Posted February 13, 2006 Posted February 13, 2006 (edited) Hvis det er omtrent samme effekt på nye og gamle motor så tror jeg at jeg hadde gitt **** i å vise den.. Tror ikke de bryr seg om det på EU kontroll, eneste er vel når de skal måle CO.. hehe.. Koster ikke stort å vise den på biltilsynet heller da, men eneste du oppnår med det er vel egentlig bare at det står godkjent ombygd til diesel i bånn på vognkortet.. Edit: Den motoren du skal montere, har det kommet sierra med den fra fabrikk? Hvis ikke kan det by på problemer.. Letteste er vel egentlig å kontakte biltilsynet å spørre hva de synes om det.. Edited February 13, 2006 by AnDtHo
Ford Stv Posted February 13, 2006 Posted February 13, 2006 En får jo ikke nytt vognkort engang! De setter bare en meknad at den er ombygd til diesel! Ikke no anna. Er effekten ca det samme trur jeg at jeg hadde driti i det, men på Eu kan du jo ta hos biltilsynet da så sier dom ifra hvis det er no gæli! Sjefs surregjøk med 100 baller i lufta og ingen i buksa.
!Cosworth! Posted February 13, 2006 Author Posted February 13, 2006 Da blir d vel til at jeg bare putter den nedi og driter i resten. Motoren kommer fra en sierra så det skal ikke vere noe problem.Motoren er faktisk helt ny, kansje 20000km. må ha en ny tubo for den gamle var mos. B-asic I-nstructions B-efore L-eaving E-arth
Guest AnDtHo Posted February 13, 2006 Posted February 13, 2006 Da blir d vel til at jeg bare putter den nedi og driter i resten. Motoren kommer fra en sierra så det skal ikke vere noe problem.Motoren er faktisk helt ny, kansje 20000km. må ha en ny tubo for den gamle var mos.Hva var galt med turbon? Virker rart at den var gåen etter så få km.. Hvis km var reelle km da..
!Cosworth! Posted February 13, 2006 Author Posted February 13, 2006 Ny motor men brukte turbon fra den gamle motoren, den hadde vert med på litt av hvert Tenkte å få i en audi/vw tdi turbo, er sikkert bedre enn den typen som står på. B-asic I-nstructions B-efore L-eaving E-arth
Recommended Posts