Jump to content

Min første FORD


Mute

Recommended Posts

Så lenge det ikke er snakk om mer senking enn 40mm skal det gå fint med originale dempere. Nå er også originaldemperne til Focus fine og faste har jeg merket. Når du kjøper senkesettet får du med TÜV-papirer, det er de som må vises ved godkjenning i vognkort hos biltilsynet. I tillegg til disse papirene trenger de målepapirer på at spissing/4-hjulskontroll er OK. Dette gjøres hos et merkeverksted eller evt. NAF. I noen tilfeller har jeg hørt at biltilsynet også krever papirer på at fjærene er montert av et merkeverksted, så mulig det må gjøres også.

Link to comment
Share on other sites

Så lenge det ikke er snakk om mer senking enn 40mm skal det gå fint med originale dempere. Nå er også originaldemperne til Focus fine og faste har jeg merket. Når du kjøper senkesettet får du med TÜV-papirer, det er de som må vises ved godkjenning i vognkort hos biltilsynet. I tillegg til disse papirene trenger de målepapirer på at spissing/4-hjulskontroll er OK. Dette gjøres hos et merkeverksted eller evt. NAF. I noen tilfeller har jeg hørt at biltilsynet også krever papirer på at fjærene er montert av et merkeverksted, så mulig det må gjøres også.

 

 

har merket på min collection at fjeringen eller demperne er mye stivere enn hva som er tilfellet på moderns Ghia.

40mm er det nok senk på bilen det? syns det er stygg mye luft i hjulbuene. Men nå skal det sies at jeg bor i nord norge og veiene her er jo nokså dållig og spes dårlig på våren

Ford Mondeo Ghia X 2004 130hk 5Tronic :)

Link to comment
Share on other sites

Sånn !!!

 

Da var jeg kommet tilbake fra Tromsø og bilen er min :)

 

Legger ved noen biler.. skal få tatt bedre bilder når det blir lysere her oppe i nord :P

 

grattis med ny bil :D

12 kuga 2.0

08 mondeo 2,0 (solgt)

07 focus 1.6 (solgt)

01 passat 1,8 T (solgt)

05 focus (solgt)

88 sierra xr4x4(solgt)

99 mondeo (solgt)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 year later...
  • 2 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...