Jump to content

RS|Stian

Gjest
  • Posts

    6930
  • Joined

  • Last visited

About RS|Stian

  • Birthday 03/21/1983

Medlemsinfo

  • Bosted
    Buskerud
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Contact Methods

  • MSN
    stian.selebakke@gmail.com
  • Hjemmeside
    http://www.fordclubnorway.no
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Bosted
    Buskerud
  • Interesser
    Bil og sånt.

Recent Profile Visitors

20440 profile views

RS|Stian's Achievements

Ford RS

Ford RS (6/6)

  1. Etter endel etterforskning ble jeg her om dagen fortalt at dette rett og slett bare er en feilstempling av chassisnummer i gulvet fra Ford sin side. Vedkommende jeg var i kontakt med, som har kjøpt og solgt slike biler i mange år, har sett dette tilfellet på flere sedaner opp gjennom årene. Om det er mulig å finne noe skriftlig på dette er vel heller usannsynlig etter 30 år. Uansett så er det viktigste for meg å vite at nummeret på motorblokk stemmer med chassisnummer som igjen stemmer med plata i motorrommet.
  2. Løste seg ved hjelp av Würth vindustetningsmasse.
  3. RS|Stian

    Handel deler

    RS Classics på Facebook. Ellers går det stort sett i (fl)e(a)Bay.
  4. 3M spraylim (Super 74) skal benyttes. Vet at man får kjøpt ferdige taktrekk men selvgjort er velgjort
  5. Taktrekkstoff er på vei. Måtte først få tilsendt noen prøver for å finne ut hvilken farge som lignet det originale mest, og heldigvis fant jeg den.
  6. Ja, og begge sier nummeret er ugyldig, både når jeg prøver hele nummeret med D og F.
  7. Jeg har i en lengre periode forsøkt å identifisere alle tegnene i chassisnummeret på min sedan Cosworth 2wd. Det jeg vet er at alle sedan Cosworther begynner med følgende chassisnummer *WF0FXXGBBF hvor tegn 5 (F) og 11 (F) identifiserer modellvarianten som i dette tilfelle er 'Sierra 4 door saloon'. De resterende 7 (8 med *) tegnene i chassisnummeret identifiserer hvilket år og måned bilen ble produsert (2 bokstaver) samt kjøretøyets sekvensnummer (5 siffer). I mitt tilfelle viser de første 11 tegnene i chassisnummeret i gulvet følgende: *WF0DXXGBBD - med andre ord F er byttet ut med D. Jeg finner absolutt ingen informasjon om hvilken modellvariant som har betegnelsen D. Hvis jeg derimot kikker på VIN-plata i motorrommet så står det F og ikke D. De neste 7 tegnene derimot er likt begge steder og nummeret på motorblokka stemmer med både gulv og VIN. Bilen er tydeligvis produsert i '87 (H) og dette står også oppført i workshopmanualen men neste bokstav (U) som skal identifisere måned finner jeg ikke i manualen under 87/88. Jeg har dog fått vite av noen andre at U mest sannsynlig er Oktober. Tidligere i våres tok jeg ut alt av interiørdeler og gulvteppe ifbm. restaurering og jeg kunne ikke se noe spor eller tegn til at chassisnummeret har blitt bytta. Det jeg har fått vite via kontakter i Nederland hvor bilen levde sitt liv frem til '08 var at bilen mest sannsynlig var en av Ford Nederland sine presse/demobiler, og at søsterbilen med nesten samme skiltnummer blant annet var med i flere magasiner på den tiden. Det ble også laget 70 preproduksjonsbiler i Genk rundt September '87 og at den reelle produksjonen av sedanen startet rundt Januar '88. Min bil ble førstegangsregistrert 14. januar '88. Det jeg tror foreløpig er at D'en i chassisnummeret identifiserer at det var en preproduksjonsmodell som ble bygget i '87 men samtidig så er det litt rart at det står F istedenfor D på VIN-plata. For alt jeg vet kan jo VIN-plata være byttet også men det er jo ikke lett å finne ut av. Søker derfor hjelp av folk her inne som kanskje sitter på litt historisk informasjon eller kunnskap om identifisering av disse bilene.
  8. Har ikke skjedd noe med bilen på flere år men startet med restaurering av interiøret i våres og er allerede godt på vei - det som i hovedsak gjenstår er å legge på nytt stoff på taktrekk og C-stolpedekslene. Ellers er det diverse småtteri utvendig som utbedres men i det store og det hele ser bilen helt lik ut som før
  9. Jeg tror dette skyldes regenereringsprosessen som settes i gang av DPF (dieselpartikkelfilteret). Er ikke helt sikker på hvor ofte regenereringen går men mener det er ved hver 150-200 mil. Husker jeg lurte på hva det var som skjedde når dette satte i gang på bilen min første gangen, ringte dermed en Ford-forhandler og de forklarte meg årsaken. Motoren kan småfjuske, det lukter brent og eksosen kan få en litt annen lyd enn normalt. At det kommer røyk opp fra motorrommet er vel unormalt, jeg ville derfor sjekket om det kan være noe annet.
  10. Takk for gode tips. Har fått til at lista ligger fint rundt hele ruta nå uten noe lim/tetning så da er det bare å få tak i Rutetett slik at det ikke vil sige vann inn.
  11. Jeg har 'tørrmontert' den flere ganger for å sjekke og eneste utfordringen er øverst i hjørnene så der må jeg nok eventuelt tape godt når jeg limer. Ser at sporet i lista er ment til å ligge rundt ruta og at det kan bli en liten utfordring å få lista til å ligge rett hele veien og unngå ujevnheter. La du da ei stripe med rutelim i 'gropa' mellom karosseriet og ruta, eller kun i sida på ruta?
  12. Jeg har tatt av ytre gummilist rundt frontruta på min Sierra sedan, fikk den hel av uten noe lim på noe som vel tyder på at den ikke har vært limt før men kun presset rundt ruta? Ny original list skal på og jeg lurer på hva jeg bør bruke for å lime denne på plass? Skal jeg bare legge en stripe med lim/sealer mellom karosseriet og ruta og presse lista på rundt?
  13. Jeg er på leit etter en hattehylle til sedan Cosworth 2wd og da helst med org. høyttalere. Hvis du har en uten hull til høyttalere kan det også være av interesse. Send PM eller SMS på 98425028 hvis du har.
  14. Jeg har 4x4-tank på min 2wd. Siden den øverste tilkoblingen på 2wd-tanken er endel mindre (og sitter høyere opp på selve tanken) så må du ha en slangestump som passer inn på hullet på 4x4-tanken. For å få skjøten mellom den tynne originalslangen til den nye stumpen til å bli tett så legger du inn en metallring eller noe som gjør at du får skrudd til med en slangeklemme.
  15. Min 2012 Mondeo Titanium S stv. ble levert ny med skum og kompressor selv om utstyrslista sa reservehjul i full størrelse. Men jeg fikk ordnet dette så brønnen er like stor uansett hva de blir levert med.
×
×
  • Create New...