Guest SierraXenon Posted February 19, 2006 Posted February 19, 2006 Hei.. Lurte på om noen kan vise meg hvor Termosaten sitter, og hvor temp giver sitter. Har et problem med at temperaturmåleren i bilen ikke går opp på normal.. Men det kommer varme fra varmeapparat men ikke kjempe varmt som det gjorde før.. Og en annen sak. Når jeg starter bilen kommer oljelampa og batterilampa på i noen sekunder.. samme når jeg slår av bilen.. Men nå kommer bare batterilpa på ikke oljlampa... ?? hva kan det være?? Har ett bilde som jeg fant på forumet.. Har ca samme motor som dette.. 2.0l och
morty999 Posted February 19, 2006 Posted February 19, 2006 termostaten sitter der hvor du skrur fast øvre radiator slangen.. og temp sensoren sitter rett bak fordeleren..
Guest SierraXenon Posted February 20, 2006 Posted February 20, 2006 Kan noen forklare hvordan jeg går fram for å skifte termostaten? Sitter den inne i radiatoren? har byttet radiator til en IS radiator for lenge siden.. Takker for alle svar:)
Guest Tracid Posted February 20, 2006 Posted February 20, 2006 Termostaten sitter inni termostathuset som sitter på toppen. På det øverste bildet har du satt en rød ring rundt luftenippelen på termostathuset... Bare å gå på torshov (eller noen andre) å kjøpe en termostat, og bytte denne med den du finner i termostathuset, bytt også gummipakingen som følger med. Er gjort på en halvtime...
Guest SierraXenon Posted February 20, 2006 Posted February 20, 2006 Termostaten sitter inni termostathuset som sitter på toppen. På det øverste bildet har du satt en rød ring rundt luftenippelen på termostathuset... Bare å gå på torshov (eller noen andre) å kjøpe en termostat, og bytte denne med den du finner i termostathuset, bytt også gummipakingen som følger med. Er gjort på en halvtime... Har tatt bilde av det jeg tror er termostathuset, er det det? Av med slangen, hvordan åpner man huset?
cossie_storm Posted February 20, 2006 Posted February 20, 2006 stemmer det. ta av den store vannslangen som kommer fra radiatoren.så sitter "huset" fast med 2 stk 13mm. pass bare på og gjør rent før du monterer, slik at det blir tett(ny pakning + evt paknigs lim) Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod
Guest Hooligan Posted February 20, 2006 Posted February 20, 2006 den er skrudd fast med to bolter den.. ikke noe problem, bare få vekk møkka så ser du dem.. o
mr.cossie Posted February 20, 2006 Posted February 20, 2006 (edited) skrudd bil endel du skjønner jeg... hehe. kjøp en haynes bok samtidig da du henter termostaten..står en del bra ting til en fersk mekker.. Edited February 20, 2006 by mr.cossie -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
Guest SierraXenon Posted February 20, 2006 Posted February 20, 2006 skrudd bil endel du skjønner jeg... huset sitter skrudd fast! 2 skruer!hehe Skrudd bil endel?? Kun no ha vært mekaniker for alt du veit! Snakk heller om noe du har peiling på.. Er greit å vite hva du skal gjøre når du skal ut på parkeringsplassen å skru.. Ikke alle som er født med oppvarmet garasje og momentnøkkel i handa!
mr.cossie Posted February 20, 2006 Posted February 20, 2006 Skrudd bil endel?? Kun no ha vært mekaniker for alt du veit! Snakk heller om noe du har peiling på.. Er greit å vite hva du skal gjøre når du skal ut på parkeringsplassen å skru.. Ikke alle som er født med oppvarmet garasje og momentnøkkel i handa! hehe og så sinna??? Pass på så du ikke u-justerer bachlashen. da du driver på da. -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
Guest SierraXenon Posted February 20, 2006 Posted February 20, 2006 hehe og så sinna??? Pass på så du ikke u-justerer bachlashen. da du driver på da. Sinna nei. Men det er nå greit å være saklig og ha respekt for andre. Noe som du beviser her at du ikke har.
mr.cossie Posted February 20, 2006 Posted February 20, 2006 .. stå på! -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
Guest SierraXenon Posted February 20, 2006 Posted February 20, 2006 .. stå på! Takk. Såg no at du hadde endre posten. Saken er at jeg har skrudd en del bil, bare ikke skifta termostat.
Recommended Posts