Jump to content

Clutch vaier

Recommended Posts

Guest mheimly
Posted (edited)

Hvilke symptoner kommer vist clutch vaieren begynner å bli sliten eller strekt seg.

Edited by mheimly
Posted (edited)

dritt når den ryker.. har selv kjørt i flere dager med ryki vaier og starter som KUN funka da bilen var kald.. :( ikke morro..

jeg merka ikke noe til att den gikk tregt eller noe.. bare røyk plutselig.. litt driit når pedalen ligger i gølvet :P

Edited by morty999
Guest mheimly
Posted

ok..men cossien er helt teit å gire med..det er akkurat som at den ikke clutcher i fri..har en sånn luk clutch handla på face...må lirke den i gir under kjøring..

Guest mheimly
Posted (edited)

Når bil ik står å går da virker kassen helt fint kan sjalte helt bra mellom girene da...men må lirke den i gir når den står å går...må stoppe biln når jeg ska ha den i revers..når jeg da starter og holder inne clutchen i revers da clutcher den ikke i fri og biln farer bakover når jeg filer.hehe

Edited by mheimly
Posted

hmm.. enten er vaiern strekt seg eller har du en lamel som er for "tykk" vist du skjønner? jeg satt i det engfang og da var det noe i den duren...

Guest mheimly
Posted

hmmm.dem på face mente at det va riktig clutch æ hadde fådt. tok en provosorisk løsning på clutch vaier stramminga slik at vaier kunne strammes manuelt.eneste som skjedde var at den begynte å slure.begynner å tro at jeg må handle ny clutch igjen..(Forrige clutch har ik gådt 20mil engang)

Guest mheimly
Posted

hvordan er det med 4x4 og 2wd passer de clutchene overens eller?

Posted

for og gjøre meg meget upopulær - du monterte plata riktig vei - er merket svinghjuls side - Og trykk plata dro du til som toppen -ikke fra en side og rundt -utløser lagret er i sporene på armen ??

Guest mheimly
Posted (edited)

Ja clutchen kan nu bare stå en vei slik at den blir rett...utløsarlagret er montert rett.men jeg dro ikke til boltene som man gjør med top boltene. men det ska vel ikke ha noe å si

Edited by mheimly
Guest mheimly
Posted

ja det er no saint..jaja får nu prøve å bytte vaier først og fremst