Jump to content

Hvordan Tette skruehull\feste til spoiler på bakluke på en grei måte?


Recommended Posts

Har fjernet min nedre spoiler (is spoiler\leppe) på bakluka fordi jeg har vinge på bakluka og ønsker ikke å ha begge deler. Problemet nå er at det er 6 hull gjennom bakluka som den tidligere is spoileren var festet med. Dermed lekker det inn fukt og det er ikke mye pent å se på 6 store hull gjennom bakluka!

 

Lurte bare på om noen har tettet slike hull før og hva man eventuelt bør eller KAN bruke, vet det går ann å sveise det, men håpte på at det fantes en litt mer lettfin måte å gjøre det på, eventuelle lignende patenter. Er det noen som har noen forslag????

 

Setter veldig pris på om noen gidder å svare:)

Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By:

2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni

Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift...

Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT

Bmw 523 98 Mod

Yamaha RX1 Mountain 06

Link to comment
Share on other sites

Guest ture99
Har fjernet min nedre spoiler (is spoiler\leppe) på bakluka fordi jeg har vinge på bakluka og ønsker ikke å ha begge deler. Problemet nå er at det er 6 hull gjennom bakluka som den tidligere is spoileren var festet med. Dermed lekker det inn fukt og det er ikke mye pent å se på 6 store hull gjennom bakluka!

 

Lurte bare på om noen har tettet slike hull før og hva man eventuelt bør eller KAN bruke, vet det går ann å sveise det, men håpte på at det fantes en litt mer lettfin måte å gjøre det på, eventuelle lignende patenter. Er det noen som har noen forslag????

 

Setter veldig pris på om noen gidder å svare:)

 

 

sveise eller prøve og få deg en ny luke uten huller

Link to comment
Share on other sites

OK takker for svar så langt, å bytte luke er uaktuelt. Mm noen har prøvd noe annet enn å sveise så si gjerne i fra!!

Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By:

2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni

Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift...

Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT

Bmw 523 98 Mod

Yamaha RX1 Mountain 06

Link to comment
Share on other sites

Guest abn0rmal

Legg no papp på under siden, om det er gjennomgående, også kjører du på med glassfiber sparkel. Deretter finsparkel + lakk ;) Høres lettere ut enn det egentli er da men :)

Link to comment
Share on other sites

Guest ture99
Var noe sånnt han gjore ja...Det er nokk lettere det vis en ikke kan sveise ;)

 

 

 

litt kjipt og gjøre dette vis bilen SKAL PUSES OPP OG LAKKES ER LET FOR OG SPRIKE ETTERVERT

Link to comment
Share on other sites

Guest abn0rmal

jeg gjør d nå på bila mi som jeg driver å pusser opp, og som skal LAKKERES I LØPET AV NOEN MÅNEDER

 

Går helt fint det...

Link to comment
Share on other sites

Guest ture99
jeg gjør d nå på bila mi som jeg driver å pusser opp, og som skal LAKKERES I LØPET AV NOEN MÅNEDER

 

Går helt fint det...

 

 

GÅR DET GJØR D MEN VILE HA SVEIST E MEIR OG STOLE PÅ D OVER TID :D

Link to comment
Share on other sites

Guest abn0rmal

ja, hvis uhellet skulle være ute at noen skulle SLÅ et skrujern akkurat i de lille hulla etter skruene vingen var festet med så er det sikrere å sveise igjen sikkert..

Link to comment
Share on other sites

Guest ture99
ja, hvis uhellet skulle være ute at noen skulle SLÅ et skrujern akkurat i de lille hulla etter skruene vingen var festet med så er det sikrere å sveise igjen sikkert..

 

 

ok :blush: liker bare ikke bruke for mye sparkel vis ikke må bruke d ^_^

Link to comment
Share on other sites

Guest ture99
bruker glassfiber på hullet, finsparkel har du på sist, som siste finish

 

 

ja glassfiber dukk da på innsiden av hulle

Link to comment
Share on other sites

Guest abn0rmal

Skrue hullet er ikke så stort at du ikke kan klaske nedi glassfiber sparkel.. men det kan være det funker det og..

Link to comment
Share on other sites

Guest pzycho

abn0rmal : er ikke tingen å sparkle hull i karroseriet som skal lakkes over å vise.. dette kommer til å se bra ut i noen uker/måneder, hvis du er heldig.. etterhvert sprekker dette opp, og du må lakke PÅ NY.. har prøvd dette en gang.. dette er det verste jallamekket som finnes.. skal det gjøres skikkelig skal det sveises.. er bare sløsing med penger hvis du skal lakke bilen skikkelig

Link to comment
Share on other sites

Guest ture99
abn0rmal : er ikke tingen å sparkle hull i karroseriet som skal lakkes over å vise.. dette kommer til å se bra ut i noen uker/måneder, hvis du er heldig.. etterhvert sprekker dette opp, og du må lakke PÅ NY.. har prøvd dette en gang.. dette er det verste jallamekket som finnes.. skal det gjøres skikkelig skal det sveises.. er bare sløsing med penger hvis du skal lakke bilen skikkelig

 

 

sveise ja :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...