Jump to content

Blande lakk med flakes selv?


Guest Leif Ford Scorpio

Recommended Posts

Guest Leif Ford Scorpio

Jeg skal lakke Ford`en min. Har lakket et par biler fra før, men aldri perlemor.

Jeg lurer derfor litt på hvordan dette fungerer.

Kan jeg kjøpe hvilken som helst billakk, og blande i flakes selv?

Jeg har planer om å lakke bilen gull, med blå/grønn/rød perlemor.

 

En annen ting, vil flakene komme gjennom sprøyta. eller må jeg bruke en spes dyse?

Link to comment
Share on other sites

house of kolor??flakene skal sprøytes blandet i lakk ja. og de vil komme gjennom dysa. du må bruke en større dyse enn normalt for at flakene skal komme igjennom.skal du lakke ren perlemor eller skal du lakke candyflake?? ren perlemor så blander du litt flakes i klarlakken. skal du lakke candy,skal du bruke noe som heter intercoate.dette ligner på klarlakk,men er gjennomsiktig med andre farver. hvis du ikke har lakket perlemor, så skal ikke selve farven gi deg mye problem. spørsmåleer er heller hvilken farve du skal bruke sammen dette.å sprøyte ren perlemor er ikke verre enn vanlig met lakk. untatt at du må følge med 100% hele tiden hva du driver med.og at du er nøye med ordentlig overlapp på strøka. flake og candy osv krever mye mere av deg som skal sprøyte da dette krever at du vet hva du driver med. så da kommer alt an på hvor mye du har sprøytet .

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...