Jump to content

Recommended Posts

Posted
Hvordan ser jeg hvilken jeg skal ha, kjører med gammel 200blokk og 2wd topp, bilen er orginal 2wd . Hva er forskjellen på 2wd og 4wd vannpumpe.

du må se om du har 2wd termostathus.det er nesten likt et vanlig Sierra hus men med lengre stuss for slangen.

På 4wd er det et helt annet termostathus med en liten luftenippel som åpnes med 8m.m. på toppen.lett å se forskjell

Guest dadda rst
Posted

vann pumpa til 4wd koster 2058+mva hos ford.syke priser de har.bil xtra å mekonomen greier ikkje å skaffe.vist du har 200 blokk så må du vel ha 4wd pumpa.

Posted (edited)

Har 2wd termostathus. men har termostathuset noe med pumpen og si? Termostathuset er jo bare skrudd rett i toppen.. Vannpumpen er skrudd i blokka.

2wd pumpen koster 595,- hos face

4wd pumpen koster 1495,- hos face

Tilleggsspørsmål..Jeg har kjøpt samco kjøleslangesett til 2wd, burde kanskje hatt 4wd..

Edited by fordcosworth

Sierra Cosworth 1988mod(solgt)

Guest dadda rst
Posted

du trengel vel en 4wd pumpe,termostat huset har ingen betydning.å angående samco sette så passer vel det rett på siden du har 2wd termostat hus trur jeg.

Posted

Her var det jo mange eksperter på Cosworth!!!

Hvis du har 2wd termostathus så må det være 2wd vannpumpe på bilen din.Termostathuset på 4wd henger sammen med vannpumpa på en spesiell måte.

Hvis du vil kjøpe 4wd pumpe og har 2wd termostathus må du bare høre på "ekspertene",men da må du kjøpe 4wd termostathus for å få brukt den.

Posted
vann pumpa til 4wd koster 2058+mva hos ford.syke priser de har.bil xtra å mekonomen greier ikkje å skaffe.vist du har 200 blokk så må du vel ha 4wd pumpa.

dadda,syns ikke du bør svare på poster du ikke i det hele tatt har greie på.2wd og 4wd passer om hverandre på 200 og 205 blokk,men man må ha termostathus som passer vannpumpa.

2wd termostathus= 2wd pumpe

4wd termostathus= 4wd pumpe

Guest dadda rst
Posted

sorry tenkte litt feil der.du har rett,legger meg flat der ja.bra vi har sånne luringer som deg med peil her.

Posted
er det noen "merkbare" forskjeller på pumpene? er den ene bedre enn den andre?

hvis man har vannpumpe og termostathus fra 4wd er dette bedre enn 2wd pga bedre gjennomstrømming av vann og mindre luft bobler i toppen.